Конспект уроку з предмету "Я досліджую світ" для 1 класу на тему: «Традиції моєї сім’ї»

Про матеріал
Конспект уроку з предмету "Я досліджую світ" для 1 класу на тему: «Традиції моєї сім’ї». Розроблений за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Містить проблемне запитання, завдання уроку, очікувані результати навчання та цікаві вправи різного характеру. Сучасний , інтегрований урок.
Перегляд файлу

Урок з ЯДС ( 1 клас)

31 тиждень. Тема тижня: « Моя родина»

Тема уроку:  «Традиції моєї сім’ї»

Орієнтовне  проблемне запитання:

  • Які традиції має моя сім’я?

 Завдання уроку:

1. Розширити знання здобувачів освіти про сім’ю та  сімейні традиції.

2. Учити поваги до батьків, родини.

3. Розвивати мислення, мовлення, увагу.

4. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

 

№ з/п

Назва освітньої галузі з якою інтегрується урок

 

Очікувані  результати  учіння  під  час  уроку

 

1. Мовно- літературна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Математична

 

 

3. Природнича

 

 

4. Соціальна і здоров’язбережна

 

5. Громадянська та історична

 

 

 

 

 

6. Фізкультурна

ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, запитання) .

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось).

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (розповідь про події з життя  ).

ЧИТАЄМО

Читає виразно вголос  короткі тексти ю

ВЗАЄМОДІЄМО  ПИСЬМОВО

Правильно записує слова.

ДОСЛІДЖУЄМО  МЕДІА

Обговорює зміст і форму простого медіатексту (світлини)

 ДОСЛІДЖУЄМО  МОВЛЕННЯ

 Правильно вимовляє вірші-задачі.

ТЕАТРАЛІЗУЄМО

Бере участь у рухливих іграх;

ЛІЧБА

Розв’язує задачі пов’язані з ситуаціями у сім’ї.

 

Я ПІЗНАЮ ПРИРОДУ

Використовує інформацію, отриману з відомих джерел .

 

БЕЗПЕКА ЗДОРОВ’Я

Пояснює функції та значення батьків для кожної людини

 

Я – ЛЮДИНА Я – СЕРЕД  ЛЮДЕЙ

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.

Пояснює, які почуття пов’язують його / її з рідними.

Описує звичаї  своєї сім’ї , пояснює їхнє значення для себе.

 

СПЕЦИФІЧНА РУХОВА ДІЯЛЬНІСТЬ, ЩО ПОВ’ЯЗАНА З ВИДАМИ СПОРТУ  ІГРОВА ТА ЗМАГАЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ (РУХЛИВІ ІГРИ ТА ЕСТАФЕТИ)

Дотримується безпечної поведінки під час ігор

 

 

 

Хід уроку:

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

  • Діти стоять у колі і вітаються. Під час привітання потискують руки товаришеві, який поруч.

 

- Доброго ранку! —
Ми друзям бажаємо.
- Доброго ранку! –
Батьків так вітаємо.
Доброго ранку тобі і мені.
Щирі слова нехай линуть рясні.
- Доброго ранку, Іване!
- Доброго ранку, Насте!

-  Доброго ранку, ....!

 

2. Знайомство

  • Діти представляють себе, продовжуючи таку фразу:

« Я мрію про те, як я …,

я відчуваю себе щасливим, коли …,

я люблю, коли моя матуся (татусь, бабуся, дідусь)…».

 

3. Новини дня

 

  • Обирання помічника дня. Подання ним інформації за допомогою шаблону про дату, назву тижня, погоду, кількість присутніх.

 

   Повідомлення теми дня

  • Зверніться до дітей:

- Прочитай зашифроване слово. Закресліть літеру “н”.

 

 ТнннРАнннДИннннЦІнннЯ

- Чи здогадались ви, яка тема нашого дня?

  • Діти висловлюють припущення.

 

ІІ. Гра «Розсипанки»

  • Із поданих букв учням слід скласти слова за темою «Сім’я».

Р, О, Д, И, Н, А, І, Я, С, М, Б, Т

(Родина, рід, рідня, сім’я, баба, дід, мама, тато, син, доня.)

 

ІІІ. Робота з малюнками.

  • У зошиті зображено малюнки “Сімейні справи”. Кожна дитина позначає чи  подобається членам сім'ї робити те, що намальовано. Потім діти об'єднуються у групи і розказують один одному, чому саме так позначив та розповідають про справи, які люблять робити рідні разом.

 

Тато любить читати                                              Мама любить подорожувати

 

Дідусь любить рибалити                                  Бабуся любить дивитися телевізор

 

  • Учні відповідають на запитання вчителя

- Які свята у вашій сім'ї є найулюбленішими?
- Чи святкуєте ви дні народження?
- Кого з рідних запрошуєте на сімейні свята?
- Що даруєте один одному?
 

ІV. Вправа “Дружнє коло” (про сімейні традиції)

1.  Робота з підручником

  • Діти читають текст та словничок про сімейні традиції. Потім стають в коло і по черзі називають свої сімейні традиції. Наприклад: “У нашій родині є така традиція (щовечора збиратися за сімейним столом, у неділю ходити до церкви, разом подорожувати, займатися спортом..)

 

             Текст:

Сімейні традиції і правила — це те, що робить кожну родину особливою. Нерідко ми живемо за цими правилами, навіть не помічаючи їх”.

 

           Словничок
Традиція — це те, що перейшло від одного покоління до іншого, що збереглося від попередніх поколінь.

 

V. Вправа Асоціативний кущ “Сімейні традиції”

- Які у вас асоціації, коли чуєте «Сімейні традиції».

VІ.  Вправа-гра „Щаслива родина”.

На парті лежать смайлики. Вчитель називає ознаки сімʼї.  Якщо на думку дітей, це ознаки щасливої сім’ї, то вони домальовують промінчик щастя.

  • Допомагають один одному.
  • Піклуються про менших.
  • Не прибирають у будинку.
  • Вітають зі святами.
  • Вимагають купити собі іграшку.
  • Шанують старших.
  • Разом відпочивають.
  • Кожен день сваряться.
  • Розповідають один одному новини.
  • Кожен живе у різній хаті.
  • Разом дбають про своє господарство.
  • Люблять один одного.

* Діти лічать кількість промінчиків ( 8 промінчиків).

            Запитайте як почуваються дорослі і діти у такій сім’ї?

  - Отже ви правильно розумієте що  таке щаслива родина.

   Подаруйте ваші смайлики своїм рідним.

 

VІІ. Сімейна математика

  • Запропонуйте дітям розв’язати задачі у віршованій формі.

 

В нас сімейка невеличка,

 2 брати і 3 сестрички,

Даша, Соня, Глаша, Ваня і Андрій.

Порахуй усіх мерщій.

 

Запитала в Яночки матуся:

Скільки звуків у слові Маруся?”

Яна вірно відповість:

Звичайно буде...”(6)

 

Понеділок, вівторок, середа,

четвер, п'ятниця, субота, неділя, -

Запитала тата Ліля.

Що ж їй тато відповів?

Це відомо всім,

Що у тижні джнів є.. (7)

 

Малий Андрійко з дідусем по рибу ходили -

3 карасики, 6 окунців швидко наловили.

Хто з вас діти відповість:

Скільки буде 3 +  6?”

 

      Руханка

Раз - турботлива матуся (руку покласти сусідові з права на плече)

Два до тата пригорнуся (руку покласти сусідові з ліва на плече)

Бабця – три, дідусь – чотири (хитнутись разом всім праворуч)

П’ять – сестричку полічили (хитнутись разом всім

ліворуч )

Ось така моя родина: (нахилились правою рукою до лівої ноги)

привітна, і гостинна (нахилились правою рукою до правої ноги )

VІІІ. Робота в парі

  • Запропонуйте учням написати назву свята, яке запам’яталося найбільше. Пояснити чому. З якої літери слід писати назву свята?

 

ІХ. Вправа LEGO — сім'я.

  • Учні будують вежу або складають в рядок членів сім'ї від найстаршого до наймолодшого.  І навпаки.

 

Х. Хвилинка художника

  • Запропонуйте учням намалювати фрагмент сімейного свята.

 

ХІ. Рефлексія. Крісло автора

 

  • Запропонуйте охочим учням зайняти  “крісло автора” й розповісти про те, як у сім'ї святкують День народження? Хто з рідних має обов'язки в цей день? Запропонуйте учням придумати цікаві традиції святкування цього гарного свята.

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
7 грудня 2020
Переглядів
3488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку