Конспект уроку з розвитку продуктивного мислення . Тема:Задачі з сірниками

Про матеріал

Мета: продовжувати формувати евристичне мислення у дітей; здатність до аналізу та синтезу, узагальнення і конкретизації, абстрагування, вміння виділяти суттєве,розвивати і активізувати логічне мислення, розвивати увагу, пам'ять, виховувати розвитку почуття колективізму, взаємодопомоги.

Перегляд файлу

Тема:  Задачі  з  сірниками

Мета: продовжувати  формувати  евристичне мислення  у  дітей;    здатність до аналізу та синтезу, узагальнення і конкретизації, абстрагування, вміння виділяти суттєве,розвивати і активізувати логічне мислення,  розвивати увагу, пам'ять, виховувати розвитку почуття колективізму, взаємодопомоги.

                                                   Хід  уроку

1 Організаційна частина

2 Відгадування  загадки

                                     Дерев’яні хлопці

                                     Лежать у коробці.

                                      Коли з ними граються,

                                      То вогнем займаються. ( сірники)

  1.           Вступна  бесіда  про  сірники

---- Що ви знаєте про сірники?

 Сірник — дерев'яна паличка для створення вогню за потреби. Сірники зазвичай виготовляються з деревини або іноді з цупкого паперу, картону. Дерев'яні сірники продаються в коробках, а паперові сірники — в пакетиках або книжечках. На одному кінці сірник має голівку, вкриту запалювальною речовиною, яка називається сірка, тому  так  і  називаються сірники.   Сірники  дуже  необхідна  річ  в  побуті.

        — А коли виникли сірники?

Раніше, до винаходу сірників, одержати вогонь було дуже складним завданням. Люди терли одна об одну палички, ловили склом сонячні зайчики, вибивали іскру з каменів і чого тільки не придумували для того, щоб одержати вогонь. А  потім вчені люди винайшли так звані «сірники-маканки». Це такі палички, на які наносилася сіль, і запалювалися вони після того, коли їх занурювали у спеціальний  розчин Але  дуже не зручно  було  кожного  разу  цей  розчин  носити  з  собою.  І от одному  вченому спала на думку ідея нанесення на палички такої суміші, що легко запалювалася при терті об наждаковий папір. Ці сірники одержали назву « сухі сірники ». Але  вони дуже сильно смерділи,були дуже дорогими. І тому з'явилися нові сірники, які легко запалювалися об  запалювальну  смужку і були абсолютно безпечні для здоров'я. А  потім  уже  придумали  і   сірникову коробочку. Смужка «запалювання» була на бортику коробки. Раніше вона перебувала всередині. 178 років  тому виникли сірники.

---- Діти  ви  чули  коли- небудь такі  слова «Сірники  дітям  не  іграшка,  а  зарядка  для  розуму». В  наш  час сірники використовують  не  тільки  для  розпалювання  вогню,  а  ще  творчі  люди  виготовляють  з  них  скульптури, картини. Якщо  сірники  не  запалювати, а  ще  краще  замінити  їх  на  тоненькі  палички( зубочистки) ,  то  можна придумати  багато  різних  математичних розваг. Я  вам розкрию  один  секрет.В звичайнісінькій сірниковій коробці живуть головоломки? Звичайно, вони не живуть там тоді, коли ми використовуємо сірники для запалювання вогню. Але вони одразу поселяються у сірниковій коробці тоді, коли сірники перестають бути звичайними сірниками, а перетворюються на цифри, слова чи фігури. Сьогодні  сірники  будуть  деталями  «сірникових»  задач. Hе вірите?  Тоді спробуємо розв’язати  математичні головоломки і ми побачимо, що без кмітливості та математичних знань ми не можемо розгадати головоломки.

  1. Оголошення  теми  і  мети  уроку

----  Отже  тема  нашого  уроку  «Задачі  з  сірниками».  Сьогодні  на  уроці  ми  з  вами  будемо тренувати  мислення,  увагу, кмітливість. Але  пам’ятаємо, що нам  необхідні будуть  знання з математики,  з  української мови.

          5 Робота  з  мовними головоломками ( паперові сірники на дошці)

*****  Зараз ми  з  вами  попрацюємо  з  мовними  головоломками.                Складіть своє  ім’я.

*****   стор. 104  № 78    Переставивши  лише  один  сірник, із чоловічого імені ТОЛЯ утвори жіноче  ім’я.  ( ЮЛЯ)

*****   стор.104   № 77     Спробуй написати число 100  такою самою  кількістю сірників,  але  іншим  способом.

Фізкультхвилинка

         6 Робота  з  геометричними  головоломками  в  парах

*****  А  хто  знає  що  це  за  наука  геометрія? Геометрія це наука  яка  вивчає  різні  фігури.  Зараз ми  спробуємо  виконати геометричні головоломки і  працювати ми  зараз будемо в парах. ( самостійно на партах)

****** стор.104  № 72

                  Гра «Подай сигнал» ( Хто першим піднімає тихенько руку)

 Склади  з  12  сірників 4 однакові квадрати, як  це показано на малюнку

             а) Забери 2 сірники так,  щоб залишилось 3 квадрати

             б) Забери 4 сірники так,  щоб залишилось 2 квадрати

             в)  Забери 4 сірники так,  щоб залишилось 1 квадрат

             г)  Забери 5 сірники так,  щоб залишилось 2 квадрати

*****  стор. 104  № 74 (паперові на дошці)   

7 Робота  з  геометричними  головоломками   по рядах

*****  стор. 104  № 73  1 ряд  (паперові на дошці)   

*****  стор.104   № 75  2 ряд  (паперові на дошці)   

*****  стор. 104  №76   3 ряд  (паперові на дошці)   

           8 Гра «Хто швидше»

Робота  з  математичними  головоломками ( пишемо ручкою, нагорода паперовий сірничок)

                      Ряд-команда

***** стор.104 № 79 (закреслити ручкою паличку)

 

 

 

***** стор.104 №80  (дописати ручкою паличку)

 

 

             Підрахунок сірничків

8 Бесіда на протипожежну безпеку

                                    Гра « Склади  слово» ( по групам)

1 група   С  І  Р   И   Н  И   К ( сірники)

2 група       Д І М Т Я   ( дітям )

3 група      НЕ    І Г Р А  Ш А К  (іграшка)

---  Так,  діти,  сірники  дітям  не  іграшка.

----  А  чому  це  так?

---   Сірники – це небезпечна  річ.  І  якщо  з  ними  не  правильно  поводитися: бавитися,  неправильно  користуватися ними , то  завдати  собі і іншим біди.  Пам’ятайте,  що  гратися  з  сірниками – небезпечно  для  вашого  життя!

9 Повторення  правил протипожежної безпеки   ( складають самі)                    Запам’ятай!                                              

1 Не грайся з сірниками.

2 Не розпалюй вогнищ.

3  Не  носи  запалені     палки

4 Не  пускай підпалених паперових  літачків.

5  Нічого не підпалюй.

6   Не  запалюй збільшуваними  скельцями папір,   ганчірку,   суху траву.

9  Не  засвічуй  без  дорослих  свічку.

10  Не  бався  з  запальничкою.

Як побачиш: малюки

Взялися за сірники.

То ти маєш їх спиняти -

Сірники у них  (забрати)

----  Ви  діти  вже  дорослі.  У  вас  у  декого    є  маленькі  братики , сестрички.  Побачите  в  їхніх  руках  сірники  негайно  заберіть  і  віддайте дорослим.

  10   Підсумок

---  Чим  корисним  ми  сьогодні  займалися  на  нашому  уроці.

    Додатково

 Стор.105     81

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С  І  Р   И   Н  И   К

 

Д   І    Т   Я    М

 

НЕ    І Г Р А  Ш А К 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
12 березня 2018
Переглядів
2415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку