Інтегрований урок з математики та природознавства. Мета:навчити учнів застосовувати набуті знання на уроках математики про пропорцію та відношення при розв'язуванні практичних задач на суміші. Форма уроку :ділова гра. Тип уроку: практичне застосування набутих знань
Інтегрований урок математики і природознавства
6клас
Учитель математики
Білозерського ЗПЗСО№2
Імені Б.Хмельницького
Придіус І.І
Математика: Відношення і пропорції
Природознавство. Речовини. Поняття про чисті речовини та суміші.
Мета: навчитися застосовувати набуті знання з теми при розв’язуванні практичних задач на суміші.
Форма уроку. Ділова гра
Тип уроку: практичне застосування набутих знань
Хід уроку
І Організаційний
Привітання, фіксація відсутніх, перевірка підготовленості учнів та класного приміщення до уроку.
ІІ Перевірка домашнього завдання.
Учні отримують на попередньому уроці листки із завданням, які здають на наступному.
Завдання №1 Повтори з природознавства за 5 клас такі поняття.
Завдання №2 Підготуйте повідомлення про атмосферне повітря. Побудуйте стовпчасту і кругову діаграму, що демонструє склад атмосферного повітря.
ІІІ Актуалізація опорних знань учнів Фронтальне опитування
1. Що таке пропорція?
2. Складіть із запропонованих відношень пропорції. (Математичне лото)
3. Як називаються члени пропорції?
4. Сформулюйте основну властивість пропорції.
Розв’язування задач.
ІV Мотивація навчальної діяльності
Під час розчинів та сумішей в побуті дуже важливо виконувати пропорції записані в рецептах, на упаковках тощо. Тому що не дотримання правил може привести до негативних наслідків: обід пересолений або кислий, сильної концентрації розчин попсувати речі і тіло людини. Мета нашого уроку навчитися правильно готувати суміші. Клас ділиться на три групи: „Кулінари”, „Квітководи”, „Фармацевти”.
Кожній групі потрібно: 1. Зробити розрахунки запропонованої задачі.
2. Виконати завдання практично.
3. Презентувати результати роботи.
Учитель консультує в разі необхідності групи і перевіряє виконання домашнього завдання.
V Розв’язування практичних задач
Завдання для „Кулінарів” Обладнання: ваги, яблука, цукор, вода, посуд В рецепті приготування варення зазначено, що на 1 кг яблук потрібно 1,2 кг цукру та 2 стакани води (0,5кг). Приготуйте сироп для приготування варення із 300г яблук?
Розв’язання. Відповідь.____________________________________________________
Завдання для „Квітководів” Обладнання: ваги, пісок, перегной, грунт, вазон, квітка. Для висадки квітки приготуйте суміш масою 2,1 кг у відношенні 1:2:4 піску, перегною та землі відповідно. Розв’язання. Відповідь._____________________________________________________ Завдання для „Фармацевтів” Обладнання: мед, вода, посуд. Вилікувати хронічну нежить допомагає такий народний рецепт: закапувати ніс 20% медовим розчином. Приготуйте такий розчин на 1 ложку меду. Розв’язання. Відповідь.____________________________________________________ Колективне розв’язання задачі. Морська вода - розчин багатьох десятків хімічних елементів. Серед них важливу роль відіграють солі. Солоність вимірюють у проміле - тисячних частках будь-якої величини (%о). 1%о=0,001. Середня солоність Світового океану становить 35 %о. Визначте масу солі в 1,5 т морської води.
VІ Висновок.
Яка наука є вірним помічником для вивчення природознавства? Чи потрібно вміти розв’язувати задачі на пропорцію та пропорційний поділ? Де практично ви будите використати свої вміння розв’язувати задачі на пропорційний поділ та пропорцію?
VІІ Домашнє завдання. Написати і розповісти цікаві повідомлення про суміші природні і штучні з використанням числових значень.