Конспект уроку з теми "Пропорції та відношення"

Про матеріал

Інтегрований урок з математики та природознавства. Мета:навчити учнів застосовувати набуті знання на уроках математики про пропорцію та відношення при розв'язуванні практичних задач на суміші. Форма уроку :ділова гра. Тип уроку: практичне застосування набутих знань

Перегляд файлу

Інтегрований урок  математики і природознавства

6клас

Учитель математики

Білозерського ЗПЗСО№2

Імені Б.Хмельницького

Придіус І.І

 Математика: Відношення і пропорції

Природознавство. Речовини. Поняття про чисті речовини та суміші.

Мета: навчитися застосовувати набуті знання з теми при розв’язуванні практичних задач на суміші.

Форма уроку. Ділова гра

 Тип уроку: практичне застосування набутих знань 

Хід уроку

І  Організаційний

 Привітання, фіксація відсутніх, перевірка підготовленості учнів та класного приміщення до уроку.

 ІІ Перевірка домашнього завдання.

Учні отримують на попередньому уроці листки із завданням, які здають  на наступному.

Завдання №1 Повтори з природознавства за 5 клас такі поняття.

  1. Дай визначення чистої речовини. Наведи приклади чистих речовин. 2. Що тобі відомо про склад і властивості сумішей. Наведи якомога більше прикладів сумішей. 3. У яких агрегатних станах трапляються суміші у природі? Відповідь підтвердь прикладами. 4.Наведи якомога більше прикладів сумішей, до складу яких входить вода. 5. Наведи приклади розчинів у природі. 6. Якої послідовності дій дотримуються, готуючи розчин? 7. Наведи якомога більше прикладів того, як людина використовує розчини у побуті.  Концентрація –це число(у відсотках) яке показує яку частину маси однієї  речовини складає інша речовина.

 Завдання №2  Підготуйте повідомлення про атмосферне повітря.  Побудуйте стовпчасту і кругову діаграму, що демонструє склад атмосферного повітря.

ІІІ Актуалізація опорних знань учнів Фронтальне опитування

1. Що таке пропорція?

2. Складіть із запропонованих відношень пропорції. (Математичне лото)

3. Як називаються члени пропорції?

4. Сформулюйте основну властивість пропорції.

Розв’язування задач.

  1. Сплав містить 6% цинку. Скільки кілограмів цинку містить в 140 кг сплаву? 2. Є 300г 20% розчину солі. Скільки треба долити води, щоб одержати 10% розчин солі.

 ІV Мотивація навчальної діяльності

Під час розчинів та сумішей в побуті дуже важливо виконувати пропорції записані в рецептах, на упаковках тощо. Тому що не дотримання правил може привести до негативних наслідків: обід пересолений або кислий, сильної концентрації розчин попсувати речі  і тіло людини.  Мета нашого уроку навчитися правильно готувати суміші. Клас ділиться на три групи: „Кулінари”, „Квітководи”, „Фармацевти”.

  Кожній групі потрібно: 1. Зробити розрахунки запропонованої задачі.

2. Виконати завдання практично.

3. Презентувати результати роботи.

 Учитель консультує в разі необхідності групи і перевіряє виконання домашнього завдання.

V Розв’язування  практичних задач

Завдання для „Кулінарів” Обладнання: ваги, яблука, цукор, вода, посуд В рецепті приготування варення зазначено, що на 1 кг яблук потрібно 1,2 кг цукру  та 2 стакани води (0,5кг). Приготуйте сироп для приготування варення із  300г яблук? 

Розв’язання. Відповідь.____________________________________________________

Завдання для „Квітководів” Обладнання: ваги, пісок, перегной, грунт, вазон, квітка. Для висадки квітки приготуйте суміш масою 2,1 кг у відношенні 1:2:4 піску, перегною та землі відповідно.  Розв’язання. Відповідь._____________________________________________________ Завдання для „Фармацевтів” Обладнання: мед, вода, посуд. Вилікувати хронічну нежить допомагає такий народний рецепт: закапувати ніс 20% медовим розчином. Приготуйте   такий розчин на 1 ложку меду. Розв’язання.  Відповідь.____________________________________________________ Колективне розв’язання задачі. Морська вода - розчин багатьох десятків хімічних елементів. Серед них важливу роль відіграють солі. Солоність вимірюють у проміле - тисячних частках будь-якої величини (%о). 1%о=0,001.  Середня солоність Світового океану становить 35 %о. Визначте масу солі в 1,5 т морської води.

VІ  Висновок.

Яка наука є вірним помічником для вивчення природознавства? Чи потрібно вміти розв’язувати задачі на пропорцію та пропорційний поділ? Де практично ви будите використати свої вміння розв’язувати задачі на пропорційний поділ та пропорцію?

VІІ Домашнє завдання. Написати і розповісти цікаві повідомлення про суміші природні і штучні  з використанням числових значень.

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
1167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку