17 липня о 18:00Вебінар: Чи може наука сформувати підприємницьку компетентність?

Конспект уроку з теми «Що таке музика…», тема семестру «Світ музичних творів» 2 клас

Про матеріал

Поглибити знання учнів про музику як мистецтво звуків; розширити поняття про музику вокальну та інструментальну, «маршову», «пісенну», та «танцювальну»; активізувати образне мислення учнів; розвивати вокально-хорові навички, ладове та метро-ритмічне відчуття; уміння імпорвізувати на шумових інструментах; прививати любов до вокальної та інструментальної музики, інтерес до усного та музичного фольклору.

Перегляд файлу

Приходько М. І.  Конспект уроку з теми «Що таке музика…»,

тема семестру  «Світ музичних творів» 2 клас

 

2 клас / 2 урок

Тема семестру: Світ музичних творів

Тема уроку: Що таке музика…

Мета:

  •   поглибити знання учнів про музику як мистецтво звуків; розширити поняття про музику вокальну та інструментальну, «маршову», «пісенну», та «танцювальну»; активізувати образне мислення учнів
  • розвивати вокально-хорові навички, ладове та метро-ритмічне відчуття; уміння імпорвізувати на шумових інструментах;
  • прививати любов до вокальної та інструментальної музики, інтерес до усного та музичного фольклору.

Тип уроку: поглиблення та розширення набутих знань

  Музичне слухання: В. Подвала «Музичні загадки», Я. Степовий «Колискова».

Хоровий спів: Скоромовки: вивчення та повторення; Ф. Колеса «Школяр»

Форма проведення:  урок – «Створення віртуального рекламного ролика»

Методи:

  • наочно-слухові (художній показ музичних творів), наочно-зорові, словесні (бесіда, розповідь), вокально-хорові, гра на інструментах, порівняння, індивідуальна та групова робота, гра.

Обладнання:

  • бандура, фортепіано, інфографіка (рамка уявного телеекрана, малюнки різного змісту (колискові, веселі діти, зображення природи тощо)); магнітофон, CD-диски,   записи на дошці, фонограми музичних творів за програмою, шумові інструменти.

 

 

 

 

 

План уроку

I. Оргмомент 

1. Вхід учнів до класу.

2. Музичне привітання «Урок музики почався»

ІІ. Актуалізація опорних знань 

1. Слово вчителя.

2. Фронтальна бесіда.

3. Ритмічна імпровізація  (ігровий момент).

4. Міні - висновок вчителя. 

ІІІ. Усвідомлення нового матеріалу

1.Слово вчителя.

2.Слухання музики.

3. Аналіз прослуханого твору.

4. Динамічна пауза.

5. Розігрівання артикуляційного апарату (підготовка до співу).

6. Хоровий спів.

IV. Підсумок уроку.

 

 

Хід уроку

I. Оргмомент 

1. Вхід учнів до класу

Finale 2003 - [20-вправа]22. Музичне привітання «Урок музики почався».

ІІ. Актуалізація опорних знань 

1.Слово вчителя.

Сьогодні ми продовжимо дізнаватися багато нового про мистецтво звуків. Адже, на минулому уроці ми з вами говорили про шумові і музичні звуки, слухали музичні загадки. Сьогодні ми більш детально поговоримо про музику вокальну і інструментальну, адже з першого класу ми пам’ятаємо (робота з класом, актуалізація набутих знань )  

Що музика яку співають, називається? -….. (Вокальна)

А музика, яку виконують на інструментах -….(Інструментальна)

2. Фронтальна бесіда.

Пригадаймо з вами, які ж ми слухали на минулому уроці музичні твори?

(В. Подвала «Музичні загадки».)

А яке творче завдання потрібно було виконати?

(Намалювати малюнок до кожної з загадок.)

Так, ото ж, давайте з вами прослухаємо «Музичні загадки» і за допомогою ваших малюнків дамо відповіді.

Вчитель вмикає музичні твори (інструменталне виконання  - фонограма мінус ), а учні підіймають малюнки з правильною відповіддю.

Музичне слухання В. Подвала «Музичні загадки»

(Найкращі малюнки вчитель кріпить по краях дошки.)

На минулому уроці ми не лише прослухали ці твори, а ще й познайомилися з ритмічними паличками – клавесами. То ж виконаймо з вами ритмічний супровід.

3. Ритмічна імпровізація

(Вчитель роздає клавеси і під звучання фонограми мінус, учні виконують ритмічний супровід до творів В. Подвали «Музичні загадки»)

4. Міні - висновок вчителя.

То ж ми з вами і пригадали про кого були загдки і продовжимо наш урок далі.

ІІІ. Усвідомлення нового матеріалу

1.Слово вчителя.

 Давайте з вами поміркуємо і скажемо, що ж таке музика?

(Відповіді учнів.)

Так, музика – це мистецтво звуків, з допомого яких композитор змальовує життя людей та навколишнього світу. Музичне митсецтво складається з пісень, танців, маршів, симфоній, прелюдій, п’єс тощо. З усіма цими творами ми будемо зустрічатися протягом вивчення цілого курсу з музичного мистецтва. А сьогодні ми почнемо з найпростішого і створимо віртуальний рекламний ролик.

Ви бачите, у мене на дошці зображено телеекран? І сьогодні у ньому з’явиться реклама одного з видів музики. Ото ж,  скажіть, яку першу пісню в своєму житті чує дитина?

(Колискова. В центрі екрана вчитель кріпить зображення мами, яка заколисує дитя.)

 Так, правильно – це колискова.  Колискова – це пісня для заколисування дитини.

 А скажіть, на вашу думку, яка вона за харектером, який у неї темп, сила звука?

(Роздуми учнів: тепла, ніжна, спокійна тощо.)

То ж прослухаємо з вами «Колискову» українського композитора Я. Степового (вчитель кріпить фото в середину екрана.) і чи дійсно твір, який ми прослухаємо, буде мати всі ознаки, які ви щойно назвали.

Опустіть голови на парти, закрийте очі і уважно послухайте «Колискову» українського композитора Я. Степового.

2. Аналіз прослуханого твору.

То ж скажіть, чи має цей твір ознаки, які ви щойно назвали?

 (Відповіді дітей.)

Твір називається «Колискова». Скажіть, а це був вокальний твір чи інструментальний?

(Відповідь дітей.)

На  дошці є зображення, уважно перегляньте їх і визначіть, чи відповідають окремі настроям твору, який ми щойно прослухали?

(Учні відповідають і кожне, відповідне зображення кріплять в середину екрана.)

От же, виконання було інструментальне, хоча твір мав назву вокального. Але композитор вправно, за допомогою мистецтва звуків, передав нам настрій колискової. Скажіть, мелодія була маршовою, танцювальною чи пісенною?

(Відповіді учнів: пісенною.)

Правильно, але ми з вами на уроці уже довгий час і нам хочеться трішки відпочити? То ж виконаймо нашу руханку «Діти, встаньте…»

3. Динамічна пауза

 

 

Методична порада

За першим проведенням співають дівчата, а хлопці виконують ритмічний малюнок, за другим – навпаки.

Ото ж ми з вами відпочили і продовжуємо далі.

За характером ця руханка була маршова чи пісенна?

(Танцювальна.)

Ми пригадали з вами такі ознак як – пісенність, танцювальність. Сьогодні ми розпочнемо вивчати нову пісню. Прослухайте її і скажіть, яка вона за своїм характером?

 Ілюстрації пісні Ф. Колеси «Школяр»

То ж яка вона була за характером?

(Маршова.)

Скажіть, на яких трьох основних китах тримається музика?

(Пісня, танець, марш.) Всі зображення кріпимо на дошці.

Спершу, ніж розпочати вивчення пісні, ми з вами розігріємо наші ротики і виконаємо скоромовки, які вивчили на минулому уроці.

4.  Розігрівання артикуляційного апарату (підготовка до співу)

1. На чотири і на два марш крокує дітвора.

2. Барабанщик вибарабанив ритмічний малюнок на барабані.

Сьогодні ми з вами прослухали твір українського композитора…?

(«Колискова» Я. Степовий.)  (Вчитель вказує на портрет в телеекрані на дошці.)

То ж вивчимо з вами нову скоромовку:

3. Колисково колисанка заколисує Оксанку

5. Хоровий спів

Методична порада вчителеві:

При роботі над скоромовкою добиватися чіткої вимови кожної приголосної букви. Використати ігровий момент імітування говірки пальцями рук, при цьому пальці мають бути тверді для  чіткого звукоутворення ротом. Провести вправу на увагу за руками вчителя (поділити клас на групи і за помахом руки вчитель вказує хто починає, а хто продовжує). Доцільно використати клавеси.

Такий підхід виробляє у дітей звичку дивитися на руки вчителя, привчає їх до диригентського жесту.

Перед роботою над скоромовками, ви прослухали пісню «Школяр». Подивіться уважно на дошку і виберіть малюнки, які відповідають змісту пісні.

(Учні обирають малюнки і кріплять їх біля екрана.)

 

Методична порада

Доцільно вивчити слова проплескуючи ритмічний малюнок, звернути увагу на маршове виконання пісні. Вивчивши слова і мелодію варто додати виконання ритмічного пульсу ногами (ноги крокують пульс, а руки плескають ритмічний малюнок пісні)

IV. Підсумок уроку

Вчитель бере до рук дзвінок і показує його дітям.

Діти, це значить, що наш урок добігає свого кінця. Сьогодні ми з вами створили віртуальний рекламний ролик про два види музики відразу - вокальну та інструментальну, адже колискова – це пісня, яку співають для заколисування дитини, а ми прослухали інструментальний твір. І побачили, як композитор з допомогою мистецтва звуків зумів передати нам характер та настрій вокального твору.

 

1

 

docx
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку