Симетрія в природі. Послідовність дій під час виготовлення простих симетричних форм із паперу. Композиція «Осінь».

Про матеріал

Тема: Симетрія в природі. Послідовність дій під час виготовлення простих симетричних форм із паперу. Композиція «Осінь».

Практична робота. Вирізання деталей виробів симетричної форми. Створення аплікації із вирізаних простих симетричних форм.

Мета: ознайомити учнів із поняттям «симетричне вирізування» вчити правильно вирізувати фігури симетричної форми; розвивати уважність, точність; виховувати любов до природи.

Обладнання: предметні малюнки, технологічна картка, зразок виконаної роботи, шаблон, трафарет.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Перегляд файлу

Конспект уроку трудового навчання з використанням тематичної віршованої фізкультхвилинки

 

Тема: Симетрія в природі. Послідовність дій під час виготовлення простих симетричних форм із паперу. Композиція «Осінь».

Практична робота. Вирізання деталей виробів симетричної форми. Створення аплікації із вирізаних простих симетричних форм.

Мета: ознайомити учнів із поняттям «симетричне вирізування» вчити правильно вирізувати фігури симетричної форми; розвивати уважність, точність; виховувати любов до природи.

Обладнання: предметні малюнки, технологічна картка, зразок виконаної роботи, шаблон, трафарет.

Тип уроку: комбінований.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

1. Привітання:

  •       Дзвінко пролунав дзвінок,

Всіх покликав на урок.

Тож сідайте всі в рядок —

Починається урок!

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Упорядкування робочих місць.

 

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:

  •       Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо подорожувати. А для подорожі нам потрібно взяти все необхідне. Давайте перевіримо, чи все є у вас на столах.

 

ІІІ. Вивчення нового навчального матеріалу:

  1.     Бесіда:
  •       А де будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.
  •       Навесні веселить,

Влітку холодить,

Восени годує,

А взимку гріє. (Ліс)

  •   Так, подорожувати будемо до лісу. Ось тихо вузенькою стежкою заходимо до лісу. І зустрічає нас добрий лісовий мешканець Лісовичок. Давайте попросимо його розповісти про щось цікаве, казкове, що є в лісі.
  •   Я, давній житель лісу, люблю і бережу природу. І хочу, щоб ви також були любителями природи і вчилися бачити все чарівне в природі.
  •   Ось дивіться, діти, це листочок. У нього посередині — вісь симетрії й однакові відгалуження від неї. Майже всі дерева мають таке симетричне листя. Давайте пограємо у гру «Вгадай дерево».
  1. Гра «Вгадай дерево»:

Лісовичок показує учням зразки листя різних дерев та загадує про них загадки.

  •   Я — дерево-красень,

А звуть мене... (ясен).

  •   Зелена, а не гай,

Біла, а не сніг,

Кучерява, та без волосся. (Береза)

  • Живе один батько і тисячі синів має.

Всім шапки справляє, а собі на має. (Дуб, жолуді)

  •   Весною росте, влітку цвіте,

Восени осипається, взимку відсипається.

А квітки — на медок.

Лікує від грипу, кашлю і хрипу. (Липа)

  •  У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина)

  •   Восени намистом рясним

Вона віти прикрашала.

Як весна-красна настала,

Намистин уже не стало.

Без окраси залишилась

Ти, красуне, не даремно.

Взимку пташок годувала

Намистинами ти, певно. (Горобина)

 

IV. Пояснення вчителя із показом алгоритму роботи:

1. Беремо папір квадратної форми.

2. Обводимо контури однієї із симетричних частин листочка.

3. Вирізуємо.

4. Розгорнувши папір, дістанемо листочок, що складається з двох однакових, тобто симетричних частин.

 

V. Фізкультхвилинка

Навколо дерев весело підемо.

Різні листочки дружно підберемо.

Відразу вгору піднімемо,

А потім їх підкинемо,

Нехай собі летять!

Руки в сторону, в кулачок.

Розгинай — і на бочок.

По колінах вдарим нижче, нижче, нижче.

Руки вгору піднімемо вище, вище, вище.

 

VI. Практична діяльність учнів:

  •   А зараз разом зі мною будете складати папір квадратної форми, який лежить у вас на партах, у такій послідовності, яка подана в технологічній карті. Тепер за шаблоном кожен із вас обведе частину листочка. Але перед вирізуванням пригадайте правила безпечного користування ножицями.

 

VII. Самостійна робота учнів

Індивідуаьна допомога. Фронтальне спостереження.

Лунає тиха мелодія. Вчитель декламує вірш В. Бутрім «Берізка»

  •   Чом ти плачеш, красуне струнка?

Чом зажурена й тиха така?

Не сумуй, озирнися навколо.

Он тобі посміхнулась тополя.

Небо чисте, ясне, голубе

Обіймає ласкаво тебе.

Вже весна завітала в гаї,

Кучерявіють коси твої.

То, чому ж ти, берізко, сумна?

А у відповідь каже вона:

«Злії люди згубили мене.

Мабуть, серце у них кам’яне.

Бачиш, рана глибока яка!

 

З неї сік — моя кров — витіка.

Скоро зелень покриє гаї,

Прилетять гомінкі солов’ї:

Я любила пісні солов’їв,

Та мені не почути той спів.

Це для мене остання весна.

Я помру. Ось тому я й сумна».

Ні, берізонько, ти не помреш,

І у зелені ти розцвітеш.

Я тебе не покину, кохана,

Залікую глибокую рану,

Я замажу її й обгорну.

Ще не раз ти зустрінеш весну!

 

 


 

VIII. Аналіз і виставка дитячих робіт. Оцінювання оплесками

 

IX. Підсумок уроку:

  •   Що нового, цікавого дізналися на уроці?
  •   Чи сподобалася вам подорож у ліс?
  •   Як треба поводитися в природі?

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
12 лютого
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку