Тема: Симетрія в природі. Послідовність дій під час виготовлення простих симетричних форм із паперу. Композиція «Осінь».
Практична робота. Вирізання деталей виробів симетричної форми. Створення аплікації із вирізаних простих симетричних форм.
Мета: ознайомити учнів із поняттям «симетричне вирізування» вчити правильно вирізувати фігури симетричної форми; розвивати уважність, точність; виховувати любов до природи.
Обладнання: предметні малюнки, технологічна картка, зразок виконаної роботи, шаблон, трафарет.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.
Конспект уроку трудового навчання з використанням тематичної віршованої фізкультхвилинки
Тема: Симетрія в природі. Послідовність дій під час виготовлення простих симетричних форм із паперу. Композиція «Осінь».
Практична робота. Вирізання деталей виробів симетричної форми. Створення аплікації із вирізаних простих симетричних форм.
Мета: ознайомити учнів із поняттям «симетричне вирізування» вчити правильно вирізувати фігури симетричної форми; розвивати уважність, точність; виховувати любов до природи.
Обладнання: предметні малюнки, технологічна картка, зразок виконаної роботи, шаблон, трафарет.
Тип уроку: комбінований.
Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення, гра, практична робота, інструктаж.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Привітання:
Всіх покликав на урок.
Тож сідайте всі в рядок —
Починається урок!
2. Перевірка готовності до уроку.
3. Упорядкування робочих місць.
ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності:
ІІІ. Вивчення нового навчального матеріалу:
Влітку холодить,
Восени годує,
А взимку гріє. (Ліс)
Лісовичок показує учням зразки листя різних дерев та загадує про них загадки.
А звуть мене... (ясен).
Біла, а не сніг,
Кучерява, та без волосся. (Береза)
Всім шапки справляє, а собі на має. (Дуб, жолуді)
Восени осипається, взимку відсипається.
А квітки — на медок.
Лікує від грипу, кашлю і хрипу. (Липа)
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду. (Калина)
Вона віти прикрашала.
Як весна-красна настала,
Намистин уже не стало.
Без окраси залишилась
Ти, красуне, не даремно.
Взимку пташок годувала
Намистинами ти, певно. (Горобина)
IV. Пояснення вчителя із показом алгоритму роботи:
1. Беремо папір квадратної форми.
2. Обводимо контури однієї із симетричних частин листочка.
3. Вирізуємо.
4. Розгорнувши папір, дістанемо листочок, що складається з двох однакових, тобто симетричних частин.
V. Фізкультхвилинка
Навколо дерев весело підемо.
Різні листочки дружно підберемо.
Відразу вгору піднімемо,
А потім їх підкинемо,
Нехай собі летять!
Руки в сторону, в кулачок.
Розгинай — і на бочок.
По колінах вдарим нижче, нижче, нижче.
Руки вгору піднімемо вище, вище, вище.
VI. Практична діяльність учнів:
VII. Самостійна робота учнів
Індивідуаьна допомога. Фронтальне спостереження.
Лунає тиха мелодія. Вчитель декламує вірш В. Бутрім «Берізка»
Чом зажурена й тиха така? Не сумуй, озирнися навколо. Он тобі посміхнулась тополя. Небо чисте, ясне, голубе Обіймає ласкаво тебе. Вже весна завітала в гаї, Кучерявіють коси твої. То, чому ж ти, берізко, сумна? А у відповідь каже вона: «Злії люди згубили мене. Мабуть, серце у них кам’яне. Бачиш, рана глибока яка!
|
З неї сік — моя кров — витіка. Скоро зелень покриє гаї, Прилетять гомінкі солов’ї: Я любила пісні солов’їв, Та мені не почути той спів. Це для мене остання весна. Я помру. Ось тому я й сумна». Ні, берізонько, ти не помреш, І у зелені ти розцвітеш. Я тебе не покину, кохана, Залікую глибокую рану, Я замажу її й обгорну. Ще не раз ти зустрінеш весну!
|
VIII. Аналіз і виставка дитячих робіт. Оцінювання оплесками
IX. Підсумок уроку: