Конспект уроку з трудового навчання для 4 класу на тему: "Колаж. Ознайомлення з технікою колаж. Виготовлення композиції-колажу за власним задумом" (+ презентація до уроку)

Про матеріал

Розробка уроку допоможе вчителю якісно та швидко підготуватися до уроку, а презентація до нього урізноманітить хід уроку; допоможе Оцінюючи роботи (учні роблять виставку власних робіт та самостійно оцінюють), учні навчаться звертати увагу на охайність, самостійність виконання та оригінальність.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

КОЛАЖ(Презентація до уроку трудового навчання, 4 клас) Автор: Босенко Ольга Вікторівна

Номер слайду 2

для створення портрету в техніці «колаж» нам знадобляться:-картон;-КОЛЬОРОВИЙ ПАПІР;- нитки;- гудзики;- клей ПВА;- клаптики тканини;- простий олівець.

Номер слайду 3

Досить часто в себе вдома можна знайти чимало непотрібних дрібних речей: намистинки, клаптики тканини, гудзики, шнурки, стрічки, журнали і газети, коробки від цукерок, обкладинки… Не поспішайте їх викидати – з їх допомогою ви можете створити дивовижні речі під назвою «коллаж».

Номер слайду 4

«Коллаж» походить від французького слова, яке означає «наклеювання». «Коллаж» – це технічний засіб, коли на будь-яку основу наклеюються різноманітні за кольором і фактурою матеріали. Як вид мистецтва, який назвали терміном «колаж» в Європі ця техніка вперше з’являється в картинах Пікасо і Брака – як клаптики паперу наклеєні на картину, коли об’ємні частини вступають в зіткнення з плоскою поверхнею.

Номер слайду 5

В чому особливість «коллажу»? На відміну від аплікації коллаж дозволяє використання об’ємних елементів у композиції, як цілих об’єктів так і їх елементів. Автор «коллажу» може комбінувати різні художні техніки, об’єднувати аплікацію і коллаж, щоб створити неповторний образ, панно, картину.

Номер слайду 6

Колаж буває : ФЛОРИСТИЧНИМ

Номер слайду 7

Шкіряний колаж

Номер слайду 8

Колаж із клаптиків паперу

Номер слайду 9

Колаж з тканини

Номер слайду 10

Портрет у техніці «коллаж»

Номер слайду 11

Технологічна карта:1. Оберіть основу для портрету.2. Перенесіть шаблон на папір.3. Розмітьте на заготовці портрету всі деталі обличчя.4. Окремо підготуйте деталі для портрету. 5.прикладіть на заготовку не фіксуючи їх.6. Починайте фіксувати виріб від заготовки портрету.

Номер слайду 12

Ось деякі наші роботи

Номер слайду 13

Пам’ятайте, правил створення колажу не існує, є лише творчість, де відображаються думки, емоції або спогади. Творіть із задоволенням!

Перегляд файлу

Трудове навчання, 4 клас

Тема:  Колаж. Ознайомлення з технікою колаж. Виготовлення композиції-колажу за власним задумом

Мета: ознайомити учнів з історією виникнення і походження «колажу», навчити створювати найпростіші роботи в цій техніці; розвивати творчі здібності, увагу, уяву; виховувати охайність у роботі.

Обладнання: картон (для основи роботи), кольоровий папір, ножиці, клей ПВА, тканина, нитки, зразки виробів, технологічні картки, музичний супровід – Шопен симфонія, презентація на дану тему.

                                              Хід уроку

І. Організаційний етап.

1. Привітання.  Дзвін - дзвіночок пролунав

                           Весело вас привітав.

                          Привітайте друзів чемно.

                          Хай урок мине не даремно.

2. Перевірка готовності до уроку. (Матеріал, який має бути). СЛАЙД 2.

3. Упорядкування робочих місць.

ІІ.  Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

  1. Актуалізація знань.

Перевіримо, як ви пам’ятаєте техніку безпеки роботи на уроці трудового навчання. Пограємо з вами у гру «Так-ні». Я зачитаю твердження

  • На робочому столі має бути порядок (ТАК).
  • Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.(ТАК)
  • Кладемо ножиці так, щоб вони не виступали за край   робочого місця.(ТАК)
  • Ножиці мають бути тупими, а також зі слабким кріпленням.(НІ)
  • Коли ріжеш, широко не розкривай ножиці (НІ).
  • У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.(ТАК)
  •  У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.(ТАК)
  •  Не розмахуй ножицями, ножем, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.(ТАК)
  • Передаємо ножиці тільки у закритому вигляді, кільцями (ручкою )вперед (ТАК).
  • Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі, так само як ніж.(ТАК)
  • Клей наносимо на виріб дуже товстим шаром. (НІ)
  • Працюючи з клеєм користуємося пензликом і серветкою. (ТАК)

Молодці, ви готові до уроку.

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми познайомимося з технікою «колаж». З яких матеріалів виготовляють вироби у цій техніці, та звідки до нас прийшов «колаж»?    СЛАЙД 1.

  1. Вступна бесіда.

Іноді, прибираючи вдома, на своїй поличці, ми можемо знайти багато речей, які не хочеться викидати і не можемо знайти їм пристосування: журнали, газети, обкладинки від цукерок, коробки, намистинки, ґудзики та інше. Не поспішайте їх викидати, з їх допомогою можна створити незвичайні, диво-вижні речі в техніці «колаж».

 « Колаж» походить від французького слова, яке означає «наклеювання» - це технічний засіб, коли на будь-яку основу наклеюються різноманітні матеріали. Особливість «колажу» в тому, що художник може комбінувати різні техніки і матеріали.

СЛАЙД 3 -5.

  1. Демонстрація та аналіз зразків.

  До зразка на дошці пропоную зразки на екрані СЛАЙД 6 – 10  (10 слайд залишаю як зразок до вже запропонованих).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

 

 

 

Сонце дивиться у клас.

П’ять, чотири, три, два, раз.

Всі ми робимо зарядку.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Треба нам присісти й встати.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Руки простягніть вперед.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Нахиліться, підніміться.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

На носок, потім — на п’ятку —

Всі ми робимо зарядку.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

 

 

 

 

 

 

5. Опрацювання «Технологічної карти».

Правила техніки безпеки ми пригадали, прошу вас ознайомитись з порядком виконання роботи.

Технологічна карта на екрані - СЛАЙД 11(попередньо кожен учень отримав на своє робоче місце таку ж карту). Читання і аналіз кожного пункту.

  1. Оберіть основу для роботи.
  2. Перенесіть шаблон на папір.
  3. Розмітьте на заготовці портрету всі деталі обличчя.
  4. Окремо підготуйте деталі для портрету (очі, носик, рот, волосся).
  5. Прикладіть деталі до заготовки не фіксуючи їх.
  6. Починайте фіксувати виріб від заготовки портрету.

 

ІІІ. Практична робота (виготовлення композиції-колажу за власним задумом)

Отже, ми починаємо роботу. Кожна робота буде неповторна, адже ви самостійно доберете матеріал і колір свого виробу. Удачі і творчого натхнення.

(Під час виконання роботи вмикаю музичний супровід, зазвичай це класичні ліричні твори, на цьому уроці це був «Весняний вальс» Фредерика Шопена, адже музика - це мистецтво прямого і сильного емоційного впливу, який представляє ні з чим не порівнянні можливості для розвитку творчості людини, особливо в молодшому шкільному віці).

 

IV. Виставка та оцінювання робіт.

     Оцінюючи роботи ми будемо звертати увагу на охайність, самостійність виконання, оригінальність. Після того, як всі роботи представлені, прошу учнів самостійно оцінити свої роботи.

 

V. Підсумок уроку.

- Чи сподобався вам урок?

- Звідки походить «колаж» і що він означає?

- Вдома можна виготовити колаж на іншу тему.

 

                                   Ось і пролунав дзвінок –

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі

Щиро дякую вам, друзі.

zip
Додав(-ла)
Босенко Ольга
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
9103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку