Урок 3 клас Проек "Інтелект України".Прикметник. Роль прикметників у мові. Правопис суфіксів -ськ-, -цьк-, -зьк- .

Про матеріал
Урок з української мови для 3 класу для вчителів, які навчають за науково-педагогчним проектом "Інтелект України".
Перегляд файлу

Тема. Прикметник. Роль прикметників у мові. Правопис суфіксів  -ськ-,         -цьк-, -зьк- .

Мета. Розширити знання учнів про прикметник. Вчити визначати (впізнавати) прикметник за питанням, значенням і роллю в реченні. Формувати вміння доречно вживати прикметники. Формувати в учнів вміння утворювати прикметники від іменників за допомогою суфіксів –ськ-, -цьк-,       -зьк-. Повторити види речень за метою висловлювання. Вдосконалювати вміння складати речення. Розвивати увагу, спостережливість, зв’язне мовлення, образне мислення. Виховувати інтерес до мови, естетичні почуття, повагу до українських народних звичаїв.

Обладнання. Відео матеріали, презентація «Словникові слова», відео запис пісні «Прикметник» М. Гавриліної, плакати.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

 Добрий день! У добрий час

 Рада, діти, бачити вас!

Ви почули всі дзвінок.

 Він покликав на урок.

 Встаньте, діти, всі рівненько.

 Посміхніться всі гарненько.

 Привітайтесь: «Добрий день!»

ІІ. Пісня «Прикметник» (співають разом)

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні на уроці ми повторимо все, що знаємо про  прикметник як частину мови. Будемо спостерігати і робити висновки про роль прикметників у мовленні. Виховувати любов до природи й рідного краю.

IV. Робота над повторенням і узагальненням.

  1. Вправа «Мозковий штурм»
  •  Яку частину мови називають прикметником? Наведіть приклади.
  • На які питання він відповідає?
  • На які ознаки вказують прикметники?
  • З якою частиною мови пов’язаний прикметник?
  • За чим змінюються прикметники?
  • Яким членом речення найчастіше буває прикметник?
  • Яку роль відіграють прикметники в мовленні? (Збагачують, прикрашають нашу мову, допомагають точніше висловити свою думку).
  1.  Робота з правилами у рамочках
  2. Творча робота
  • Доповніть речення, додавши до іменників прикметники.

Почався (який?) день. (Яке?) сонце глянуло крізь (які?) хмари.

  • Чому у нас різні речення вийшли?
  • Яку ж роль відіграють прикметники?
  1. Робота з віршем.

Прикметник – частина мови,

Без неї нам не обійтись.

Ти вслухайсь в слово пречудове (одн., с.р.),

Йому як другові всміхнись.

Земля – ласкава, люба, рідна (____________),

А сонце – щире, золоте (_____________),

А небо – лагідне й погідне (___________),

Життя – прекрасне, дороге (____________).

А очі в мами – добрі, ніжні,

А голос – чистий і дзвінкий, (___________)

А руки – теплі і надійні,

А погляд – сонячний, ясний. (__________)

  • Запишіть в дужках число і рід прикметників.
  • Чому не у всіх прикметників ми могли визначити рід?
  • Нагадайте мені, будь ласка, початкова форма прикметника …
  • Запишіть останнє речення в робочий зошит і підкресліть прикметники в початковій формі.

V. Фізкультхвилинка під музичний супровід

VI. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1.     Робота з правилом

– Скажіть мені, будь ласка, а за допомогою яких частин слова можна утворити нові слова?

  1.     Завдання Незнайки
  • Прочитайте, виправляючи помилки. Складіть й запишіть питальне речення з одним із словосполучень

Вінницка область, київскій знайомий, турецкій візерунок, одескіми вулицями, у львівскіх кавярнях.

  • Які орфограми порушив Незнайко?
  • Побудуй звукову модель слова «київський».
  • Виконай за алгоритмом фонетичний розбір слова «кав’ярня».
    1. Словникові слова
  • Перегляньте уважно презентацію. Відтворіть словникові слова з пам’яті і запишіть.
    1. Вправа для покращення зору

      VII. Узагальнення і систематизація отриманих знань

  1. Робота з правилом (читання і відтворення з пам’яті)

 

  1.  Закріплення правила

Утворити і записати прикметники за допомогою суфікса –ськ-.

Зразок. Полісся – поліський.

Миколаїв, Білорусь, Вільнюс, Одеса, Карпати, завод, студент.

    VIІI. Підсумок уроку.

    Метод «Коло вільних думок»

    Сподобався вам урок чи не сподобався?

     Чому? 

     Навіщо потрібні ці знання?

      Де використовують прикметники?

     Пісня «Прикметник»

docx
Додано
4 листопада 2019
Переглядів
1585
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку