Конспект уроку з української мови 7 клас з теми :"Написання не і ні з прислівниками"

Про матеріал
Розробка уроку містить теоретичний матеріал в таблицях, картки з роздатковим матеріалом, матеріал для розподільчого диктанту.
Перегляд файлу

                                                                                       Пінчук Леся Олексіївна ,

учитель  української мови та літератури

Малоснітинського академічного ліцею,

Фастівської міської ради

Українська мова. 7 клас.

Тема. Написання не і ні з прислівниками.

Мета: формувати вміння та навички правопису разом та окремо  часток не та ні з прислівниками; навчити застосовувати набуті знання на практиці; розвивати аналітичне та креативне мислення, спостережливість, вміння аналізувати матеріал та робити висновки; виховувати відповідальність, активність та уважність на уроці.

Тип уроку: урок формування нових знань.

Обладнання: підручник, дидактичні картки.

Хід уроку

І. Організація класу на роботу.

       1.Створення психологічного настрою.

Вправа «Усмішка».

 Якщо посміхнутися товаришеві – він посміхнеться у відповідь. Якщо посміхнутися сонцю – розійдуться хмари. Якщо посміхнутися Всесвіту – трапиться щось казкове. Давайте посміхнемося губами, очима, долонями, серцями

    2. Перевірка готовності учнів до уроку.

   3. Перевірка домашнього завдання.

ІІ.    Актуалізація опорних знань.

 1.Бліц-опитування. Прийом «Незакінчене речення».

-Прислівник- це…

- Прислівник означає….

- Прислівник відповідає на питання…

- В реченні буває….

- Прислівники використовують як засіб…

 - Прислівники за значенням поділяються на….

- Ступені порівняння можуть мати прислівники…

- Не можуть мати ступенів порівняння прислівники….

ІІІ.   Оголошення теми, мети і завдань  уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1.Учні записують вірш в зошити під диктовку.

Ніде, нізащо і ніколи

Не забувай своєї мови!

Це необхідно пам’ятати,

Любити ж мову вчила мати!

Тому й звучить вона чудово

І неповторно, й кольорово!

Неординарно й калиново

Лунає рідне, миле слово!

 

2.Слово вчителя . Бесіда та завдання за змістом вірша.

-Яка головна думка поезії?

- Які слова передають красу та неповторність мови?

- Підкресліть, будь ласка, прислівники, поставте до них питання.

- Що спільне ви помітили в написанні деяких прислівників?

- Які ви вже знаєте правила правопису часток не та ні з іншими частинами мови?

Отже, сьогодні ми дізнаємось, як пишуться прислівники з не та ні.

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Опрацювання теоретичного матеріалу за таблицями

Написання НЕ з прислівниками Разом Окремо якщо прислівник не вживається без не:неухильно, невгамовно.  якщо прислівник з не в реченні виступає прис...

Написання НІ з прислівниками  Разом Окремо як правило, ні є префіксом і пишеться зприслівникомразом: нітрохи, нізащо  У фразеологічних зворотахніви...

  1. Виконання тренувальних вправ.

Робота з підручником : виконання вправ 367, 368.

Робота за картками в парах.

 

Картка1. Доберіть антоніми з не, ні у прислівниках: радісно (невесело), завжди (ніколи), обов’язково (нізащо), повільно (негайно),  вдосталь (небагато).

 

Картка2. Поясніть фразеологізми, заберіть риску і поясніть де не, ні є префіксом, а де -  часткою.

Ні \багато, ні \мало; не\ за\ горами; ні\де голці впасти; не\ждано й не\гадано; не \сьогодні – завтра; дихнути ні\коли; не \складно, та ладно

 

     Робота з текстом.

Картка 3. Переписати текст, знімаючи риски,вставляючи пропущені розділові знаки. Пояснити  правопис не та ні з прислівниками та дієсловами.

…Не/ждано-не/гадано все кругом потемніло  повіяв холодний вітер. Не/відомо звідки знялася курява і підхопила царівну. Царевич зрозумів, що може більш ні/коли її не /побачить. Він ні/як не/ міг зрозуміти як це все сталось. Не/обачно спалив він шкірку, ні/де правди діти – страждає! Не/одмінно піде і врятує Царівну.

Розподільчий диктант.  Вправа «Ланцюжок». Записати слова  та словосполучення в дві колонки. Перша – «Разом», друга- «Окремо». Пояснити свій вибір, користуючись правилами таблиці підручника (с. 131).

Незабутньо, анітрохи, не приязно, а вороже,  не цілком, незабаром, ніколи,  не спокійно, а тривожно, ніде, нітрохи,  невблаганно, невпинно, не правдиво, а брехливо,   нещадно, невдовзі, невтямки, ні так ні сяк, неподалік, нещодавно, нехотя, неприязно, ніяк, неспокійно , нерішуче, ні туди ні сюди, несумлінно, не дуже, нітрохи, аніяк, ні в сих ні в тих, не зовсім.

V.  Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

Вправа «Незакінчене речення»

Сьогодні на уроці я дізнався….., зрозумів…., навчився.

V.      Домашнє завдання

 Вивчити матеріал на с. 131, виконати вправу 376.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картка1. Доберіть антоніми з не, ні у прислівниках: радісно (невесело), завжди (ніколи), обов’язково (нізащо), повільно (негайно),  вдосталь (небагато).

 

Картка2. Поясніть фразеологізми, заберіть риску і поясніть де не, ні є префіксом, а де -  часткою.

Ні \багато, ні \мало; не\ за\ горами; ні\де голці впасти; не\ждано й не\гадано; не \сьогодні – завтра; дихнути ні\коли; не \складно, та ладно

 

     Робота з текстом.

Картка 3. Переписати текст, знімаючи риски,вставляючи пропущені розділові знаки. Пояснити  правопис не та ні з прислівниками та дієсловами.

…Не/ждано-не/гадано все кругом потемніло  повіяв холодний вітер. Не/відомо звідки знялася курява і підхопила царівну. Царевич зрозумів, що може більш ні/коли її не /побачить. Він ні/як не/ міг зрозуміти як це все сталось. Не/обачно спалив він шкірку, ні/де правди діти – страждає! Не/одмінно піде і врятує Царівну.

 

Картка1. Доберіть антоніми з не, ні у прислівниках: радісно (невесело), завжди (ніколи), обов’язково (нізащо), повільно (негайно),  вдосталь (небагато).

 

Картка2. Поясніть фразеологізми, заберіть риску і поясніть де не, ні є префіксом, а де -  часткою.

Ні \багато, ні \мало; не\ за\ горами; ні\де голці впасти; не\ждано й не\гадано; не \сьогодні – завтра; дихнути ні\коли; не \складно, та ладно

 

     Робота з текстом.

Картка 3. Переписати текст, знімаючи риски,вставляючи пропущені розділові знаки. Пояснити  правопис не та ні з прислівниками та дієсловами.

…Не/ждано-не/гадано все кругом потемніло  повіяв холодний вітер. Не/відомо звідки знялася курява і підхопила царівну. Царевич зрозумів, що може більш ні/коли її не /побачить. Він ні/як не/ міг зрозуміти як це все сталось. Не/обачно спалив він шкірку, ні/де правди діти – страждає! Не/одмінно піде і врятує Царівну.

 

Картка1. Доберіть антоніми з не, ні у прислівниках: радісно (невесело), завжди (ніколи), обов’язково (нізащо), повільно (негайно),  вдосталь (небагато).

 

Картка2. Поясніть фразеологізми, заберіть риску і поясніть де не, ні є префіксом, а де -  часткою.

Ні \багато, ні \мало; не\ за\ горами; ні\де голці впасти; не\ждано й не\гадано; не \сьогодні – завтра; дихнути ні\коли; не \складно, та ладно

 

     Робота з текстом.

Картка 3. Переписати текст, знімаючи риски,вставляючи пропущені розділові знаки. Пояснити  правопис не та ні з прислівниками та дієсловами.

…Не/ждано-не/гадано все кругом потемніло  повіяв холодний вітер. Не/відомо звідки знялася курява і підхопила царівну. Царевич зрозумів, що може більш ні/коли її не /побачить. Він ні/як не/ міг зрозуміти як це все сталось. Не/обачно спалив він шкірку, ні/де правди діти – страждає! Не/одмінно піде і врятує Царівну.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
4363
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку