Конспект уроку з української мови

Про матеріал

Урок з вивчення теми "Прикметник" я пропоную провести досить в незвичній формі. Діти подорожуватимуть повітряним океаном на геліоптері і працюватимуть над повторенням даної теми. А нагородою за їх працю будуть золоті монети( цукерки).

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект

уроку з української мови на тему :

 

 

«Аналіз перевірної роботи. Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні.»

 

 

 

 

 

підготувала вчитель початкових класів

Мельник Наталія Степанівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Аналіз перевірної роботи. Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні.

     мови .

Мета: проаналізувати помилки допущені при написанні перевірної роботи, працювати над їх усуненням; поглибити знання   про прикметник,   розширити і активізувати словниковий запас , розвивати звязне мовлення, уміння розпізнавати мовні явища за їх ознаками , писати відповідно до правил  українського правопису,  виховувати любов до рідної мови,  ввічливість і доброту .

Обладнання: наочність для дошки, макет гелікоптера, картки « Слова антоніми», музичний супровід, скарби

 Хід уроку

  1. Організаційний момент

 

Вчитель:  

Уже дзвінок нам дав сигнал,
І на урок він нас зібрав,
А , отже, часу не втрачаймо,
Роботу швидше починаймо.

  1. Актуалізація опорних знань

Аналіз контрольної роботи

Аналіз типових помилок, яки припустилися учні під час виконання перевірної роботи.

 ( сигнал)

 Вчитель: Діти як видумаєте що це  за сигнал? Про що він нам говорить?

  • Де ми можемо  ще почути такий звук? ( в небі)
  • А чи любите ви подорожувати? (так) Чому саме?
  • Отже, сьогодні ми з вами здійснимо мандрівку за скарбами по  шкільному океану знань на нашому  гелікоптері.
  •  Подорожуючи ми будемо виконувати завдання.  Ми повинні показати всі наші здобутки, які отримали на попередніх уроках.

 

IІІ.  Повідомлення теми і мети уроку.

 

Вчитель: На цьому уроці під час нашої уявної подорожі, ми пригадаємо все що вже знаємо про прикметник.

  • Як ви думаєте  що потрібно для того щоб наш гелікоптер полетів ?
  • Потрібен досвідчений пілот, тоді він полетить у потрібному напрямку.
  •  Я буду пілотом   нашого гелікоптера знань .

 

« Мозковий штурм»

  • Зараз в борт журналі  вам потрібно записати швидко, каліграфічно  якомога більше прикметників.
  • Молодці, а зараз перевіримо, слухайте уважно, якщо команда  написала прикметник неправильно плескаємо у долоні.

 

ІV . Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

 

  • Як ви думаєте що потрібно щоб гелікоптер почав свій рух? (завести його)
  • Тож для початку ми з вами дамо відповіді на запитання , якщо все вірно то ми полетимо.

1. Що ж таке прикметник? ( Прикметник  - це самостійна частина мови яка вказує на ознаку і відповідає на запитання Який? Яка? Які? Яке?

2. З якою частиною мови він пов’язаний?  ( Прикметник пов'язаний з іменником)

3. Як встановити зв’язок між іменником і прикметником? ( потрібно поставити запитання від іменника до прикметника)

-  Гелікоптер  готовий! Отже вирушаємо! ( Так)

V.  Повторення та узагальнення

  •  Відкрийте свої зошити, запишіть каліграфічно число, класна робота, та каліграфічну хвилику
  • Той хто напише найкаліграфічніше з’єднання ЛлЛлЛл і МмМмМ, стане головним штурманом на кораблі, і буде мати змогу назвати наш гелікоптер, але словом прикметника.
  • Тож штурмани пам’ятате: тільки згуртована команда  зможе подолати бурі і випробування. Хто буде творчо ставитися  до виконання завдань, зможе першими прилетіти на зупинку чекатиме сюрприз. Не забу­вайте, що успішність будь-якої команди

Погляньте на екран, давайте прочитаємо слова: Синє, біленькі,зелена,велика,  безхмарне, чудовий, швидкий, малошумний, красива.

  • Що це за слова? До якої частини  мови ми можемо їх віднести? ( Це  прикметники, тому що відповідають на запитання Які? Яка? Яке? Який?)
  • Ваше завдання в зошитах  записати ці слова, та розподілити за родами.
  • Але спочатку  давайте пригадаємо, які роди має прикметник? Скажіть яким правилом потрібно користуватись, щоб правильно розподілити прикметники?
  • Перевіримо: перша група називає слова які віднесли до чоловічого роду, 2 група до жіночого , а прикметники середнього роду називають дві групи по одному слові. А хто мені скаже, чому саме слова  Чудовий, швидкий, малошумний  ми віднесли до чоловічого роду? ( тому що ці слова мають закінчення  -ий)
  • А якщо я назву слово біленькі, до якого роду ми зможемо віднести це слово?  ( ні до якого, тому що це слово названо у множені. У множені всі прикметники мають закінчення _і_)
  • Сьогодні ви справжні гелікоптерники тож  спробуєте свої сили у службі по­рятунку. Але за бортом у нас опинилися не люди, а слова. На екрані будуть з’являтися слова, ваше завдання змінити прикметники за числами.Говорить той в кого рятівний парашут

 ( Високий, золота, голубе, пухнаста,  сонячні, розумні)

Вчитель. корабель потрапив у повітряну яму потрібно відпочити.

( фізкультхвилинка)

  • Долаючи величезні відстані, люди  стикаються з багатьма труднощами, щоб ці труднощі подолати  виконаємо завдання з підручника
  • Відкриємо підручники на сторінці   Вправа 171 вставити

пропщені прикметнини з довідки.

  • Подорожуючи повітряними  просто­рами, ви можете не тільки насолоджуватися чу­довими краєвидами, але й зробити ще якусь ко­рисну справу. Наприклад, досліджувати, спосте­рігати повітряний простір.
  • Ваше завдання прослухати текст та відшукати потрібний прикметник протилежний за значенням. Пригдаємо що це за слова ? ( антоніми)

               Творчий диктант

Був теплий,  сонячний день. По небу пливли білі,  пухнасті хмаринки. Раптом з- за лісу вийшла велика, чорна хмара. Подув сильний вітер. Чорна хмара швидко наближалася. Хлопчик зрозумів, що починалася гроза.

 

  • Спробуйте закінчити мою розповідь.
  • Діти, скажіть, а чи важко летіти гелікоптеру в грозу? Чому?  Що перешкоджає польоту?  ( вітер)
  • Тож  ваше завдання добрати  до слова вітер як можна більше синонімів та записати.
  • Але для початку давайте згадаємо що таке синоніми? ( слова близькі  за значенням)

Вітер – штормовий, поривистий, могутній, сильний.

А для того щоб небо було спокійним і не було грози нам потрібен не вітер, а вітерець.

  • Доберіть до слова вітерець – синоніми. ( Лагідний, тихий, спокіний,тихенький.)
  •  

VI. Підсумок уроку

 

  • Молодці, діти!  Ну а ми повертаємось на гелікоптер, який принесе нас додому.

 

  • Ми будемо ще подорожувати по повітряному морі   знань, проте вже на інших видах трансорту.  Сьогоднішня наша подорож була вдалою – ми знайшли цінності. То ж давайте його розділимо між всіма членами команди. Нехай кожен підійде до скриньки  і візьме золоту монету, на яку ви справді сьогодні заслуговуєте. (Монетки – цукерочки)

 

VII. Домашнє завдання

 

Вправа 173.

 

 

 

docx
Додано
29 листопада 2018
Переглядів
1452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку