План – конспект
уроку з української мови на тему :
«Аналіз перевірної роботи. Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні.»
підготувала вчитель початкових класів
Мельник Наталія Степанівна
Тема: Аналіз перевірної роботи. Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні.
мови .
Мета: проаналізувати помилки допущені при написанні перевірної роботи, працювати над їх усуненням; поглибити знання про прикметник, розширити і активізувати словниковий запас , розвивати звязне мовлення, уміння розпізнавати мовні явища за їх ознаками , писати відповідно до правил українського правопису, виховувати любов до рідної мови, ввічливість і доброту .
Обладнання: наочність для дошки, макет гелікоптера, картки « Слова антоніми», музичний супровід, скарби
Хід уроку
-
Організаційний момент
Вчитель:
Уже дзвінок нам дав сигнал,
І на урок він нас зібрав,
А , отже, часу не втрачаймо,
Роботу швидше починаймо.
-
Актуалізація опорних знань
Аналіз контрольної роботи
Аналіз типових помилок, яки припустилися учні під час виконання перевірної роботи.
( сигнал)
Вчитель: Діти як видумаєте що це за сигнал? Про що він нам говорить?
-
Де ми можемо ще почути такий звук? ( в небі)
-
А чи любите ви подорожувати? (так) Чому саме?
-
Отже, сьогодні ми з вами здійснимо мандрівку за скарбами по шкільному океану знань на нашому гелікоптері.
-
Подорожуючи ми будемо виконувати завдання. Ми повинні показати всі наші здобутки, які отримали на попередніх уроках.
IІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель: На цьому уроці під час нашої уявної подорожі, ми пригадаємо все що вже знаємо про прикметник.
-
Як ви думаєте що потрібно для того щоб наш гелікоптер полетів ?
-
Потрібен досвідчений пілот, тоді він полетить у потрібному напрямку.
-
Я буду пілотом нашого гелікоптера знань .
« Мозковий штурм»
-
Зараз в борт журналі вам потрібно записати швидко, каліграфічно якомога більше прикметників.
-
Молодці, а зараз перевіримо, слухайте уважно, якщо команда написала прикметник неправильно плескаємо у долоні.
ІV . Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
-
Як ви думаєте що потрібно щоб гелікоптер почав свій рух? (завести його)
-
Тож для початку ми з вами дамо відповіді на запитання , якщо все вірно то ми полетимо.
1. Що ж таке прикметник? ( Прикметник - це самостійна частина мови яка вказує на ознаку і відповідає на запитання Який? Яка? Які? Яке?
2. З якою частиною мови він пов’язаний? ( Прикметник пов'язаний з іменником)
3. Як встановити зв’язок між іменником і прикметником? ( потрібно поставити запитання від іменника до прикметника)
- Гелікоптер готовий! Отже вирушаємо! ( Так)
V. Повторення та узагальнення
-
Відкрийте свої зошити, запишіть каліграфічно число, класна робота, та каліграфічну хвилику
-
Той хто напише найкаліграфічніше з’єднання ЛлЛлЛл і МмМмМ, стане головним штурманом на кораблі, і буде мати змогу назвати наш гелікоптер, але словом прикметника.
-
Тож штурмани пам’ятате: тільки згуртована команда зможе подолати бурі і випробування. Хто буде творчо ставитися до виконання завдань, зможе першими прилетіти на зупинку чекатиме сюрприз. Не забувайте, що успішність будь-якої команди
Погляньте на екран, давайте прочитаємо слова: Синє, біленькі,зелена,велика, безхмарне, чудовий, швидкий, малошумний, красива.
-
Що це за слова? До якої частини мови ми можемо їх віднести? ( Це прикметники, тому що відповідають на запитання Які? Яка? Яке? Який?)
-
Ваше завдання в зошитах записати ці слова, та розподілити за родами.
-
Але спочатку давайте пригадаємо, які роди має прикметник? Скажіть яким правилом потрібно користуватись, щоб правильно розподілити прикметники?
-
Перевіримо: перша група називає слова які віднесли до чоловічого роду, 2 група до жіночого , а прикметники середнього роду називають дві групи по одному слові. А хто мені скаже, чому саме слова Чудовий, швидкий, малошумний ми віднесли до чоловічого роду? ( тому що ці слова мають закінчення -ий)
-
А якщо я назву слово біленькі, до якого роду ми зможемо віднести це слово? ( ні до якого, тому що це слово названо у множені. У множені всі прикметники мають закінчення _і_)
-
Сьогодні ви справжні гелікоптерники тож спробуєте свої сили у службі порятунку. Але за бортом у нас опинилися не люди, а слова. На екрані будуть з’являтися слова, ваше завдання змінити прикметники за числами.Говорить той в кого рятівний парашут
( Високий, золота, голубе, пухнаста, сонячні, розумні)
Вчитель. корабель потрапив у повітряну яму потрібно відпочити.
( фізкультхвилинка)
-
Долаючи величезні відстані, люди стикаються з багатьма труднощами, щоб ці труднощі подолати виконаємо завдання з підручника
-
Відкриємо підручники на сторінці Вправа 171 вставити
пропщені прикметнини з довідки.
-
Подорожуючи повітряними просторами, ви можете не тільки насолоджуватися чудовими краєвидами, але й зробити ще якусь корисну справу. Наприклад, досліджувати, спостерігати повітряний простір.
-
Ваше завдання прослухати текст та відшукати потрібний прикметник протилежний за значенням. Пригдаємо що це за слова ? ( антоніми)
Творчий диктант
Був теплий, сонячний день. По небу пливли білі, пухнасті хмаринки. Раптом з- за лісу вийшла велика, чорна хмара. Подув сильний вітер. Чорна хмара швидко наближалася. Хлопчик зрозумів, що починалася гроза.
-
Спробуйте закінчити мою розповідь.
-
Діти, скажіть, а чи важко летіти гелікоптеру в грозу? Чому? Що перешкоджає польоту? ( вітер)
-
Тож ваше завдання добрати до слова вітер як можна більше синонімів та записати.
-
Але для початку давайте згадаємо що таке синоніми? ( слова близькі за значенням)
Вітер – штормовий, поривистий, могутній, сильний.
А для того щоб небо було спокійним і не було грози нам потрібен не вітер, а вітерець.
-
Доберіть до слова вітерець – синоніми. ( Лагідний, тихий, спокіний,тихенький.)
-
VI. Підсумок уроку
-
Молодці, діти! Ну а ми повертаємось на гелікоптер, який принесе нас додому.
-
Ми будемо ще подорожувати по повітряному морі знань, проте вже на інших видах трансорту. Сьогоднішня наша подорож була вдалою – ми знайшли цінності. То ж давайте його розділимо між всіма членами команди. Нехай кожен підійде до скриньки і візьме золоту монету, на яку ви справді сьогодні заслуговуєте. (Монетки – цукерочки)
VII. Домашнє завдання
Вправа 173.