Урок української мови (4 клас) Тема: Другорядні члени речення

Про матеріал

Мета: формувати уміння учнів поширювати речення словами і словосполученнями;

удосконалювати навички орфографічного написання слів;

переклад слів з однієї мови на іншу;

збагачувати словниковий запас школярів;

розвивати культуру писемного мовлення;

виховувати любов до української мови, бажання її вивчати.

Перегляд файлу

                   Зеленюк Інна Юріївна

спеціаліст вищої категорії,

вчитель – методист

Маріупольської загальноосвітньої

школи № 41

Донецької області 

 

Урок української мови (4 клас)

Тема: Другорядні члени речення

Мета: формувати уміння учнів поширювати речення словами і                    словосполученнями;

удосконалювати навички орфографічного написання слів;

переклад слів з однієї мови на іншу;

збагачувати словниковий запас школярів;

розвивати культуру писемного мовлення;

виховувати любов до  української мови, бажання її вивчати.

Хід уроку:

I.Орг.момент.

II. Мотивація начальної діяльності.( Слайд 1)

C:\Users\uzer\Desktop\img1.jpg

III. Актуалізація опорних знань.

1.Робота з літерами українського алфавіту.

- Запишіть літеру:

- що утворює склад у слові  малює;

- першу в слові Ірина;

- що позначає два приголосних звука дощ;

- останню в слові парти;

- що позначає наголошений звук черешня;

- і т. д.

2.Орфографічна хвилинка.

Гра « Перекладач» (Робота з мапою.)

-Знайдіть на мапі і запишіть назви країн –сусідів: Білорусь, Росія,Молдова , Румунія, Угорщина, Словаччина,Польща.

3. Перевірка домашнього завдання

- Що робили для складання речень?

-Які ці речення за наявністю другорядних членів?

- Які вживаємо речення при  спілкуванні? Чому?

IV. Повідомлення  теми і завдань уроку.-

  • Сьогодні продовжимо  працювати з реченнями.
  • Що таке речення? Які вони бувають за метою висловлювання? За інтонацією? За  наявністю головних членів речення?

 V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

 1. Фронтальне виконання практичних завдань.

- Відгадайте загадку (Слайд 2)

C:\Users\uzer\Desktop\thumb_22.jpg

-Про які члени речення йдеться мова?

-Чим є підмет і присудок для речення?

-Якими можуть бути речення за наявністю головних членів?

 

 

 

 

 

 

2.Гра « Впіймай  граматичну основу» (Слайд 3)

C:\Users\uzer\Desktop\thumb_23.jpg

  • Подивимся, як подібне завдання виконав Петрусь у вправі 83. Прочитайте жарт за особами. (Підручник Українська мова/ Хорошковська О.Н., Воскресенська Н.О., Яновицька Н.І.  - К. :  Освіта, 2015)
  • Розрізняйте рід іменника слова собака в українській і російській мовах.

3. Фізкульхвилинка – музична

4. Формування  уміння учнів поширювати речення словами і                    словосполученнями. ( Слайд 4)

 

C:\Users\uzer\Desktop\thumb_21.jpg

 

5. Синтаксичний розбір  останнього речення.

Встановіть  звязок  між словами .

VI. Закріплення нового матеріалу.

          Робота в групах

  • Складіть речення за схемою (Слайд 5)

 

 

C:\Users\uzer\Desktop\thumb_28.jpg

VII. Підсумок уроку.

— Що ми сьогодні вчилися робити з реченнями  на уроці?

— Що найбільше запам’яталося?

 

VIII. Домашнє завдання.

Виконати впр.85 по варіантам

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
3647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку