Фронтальне опрацювання матеріалу "Іменник"№1

Про матеріал
  • Урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ). Має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.
  • .Даний урок - урок фронтального опрацювання матеріалу (ФОМ) блоку"Іменник" містить вправи і завдання.
Перегляд файлу

№ 24, № 25, № 26, № 27  ФОМ      Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №4 (4год.)

Тема:     Іменник  (№1)

Девіз уроку: Рідна мова – неоціненний скарб, який потрібно не тільки любити,

                       а й берегти як зіницю ока.

C:\Users\Iam\Desktop\images.jpgІ. Робота  над засвоєнням понять, визначень, правил

1. Повторення тез 1.1. – 2.1. блоку «Іменник».

2. Усно дати відповідь на питання:

  Що таке іменник?

  Які бувають іменники?

  До якого роду можуть належати іменники?

  За чим змінюються іменники?

  Яким членом речення буває іменник?

 

ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок

Власні і загальні іменники

  1. Самодиктанти

Спиши, диктуючи собі сам. Підкресли власні іменники, поясни їх правопис.

  1. У Софійському соборі в Києві є багато фресок. На одній з них зображено князя Ярослава Мудрого, його дружину Ірину та їхніх дітей: Анну, Єлизавету, Анастасію, Всеволода, Ізяслава.
  2. Дніпро – довга, могутня ріка. Вона протікає через Росію, Білорусь, Україну. У Дніпро впадають з двох боків малі й великі річки: Десна, Прип’ять,  Рось, Псел. На берегах Дніпра розташовані такі міста: Київ, Запоріжжя, Херсон, Черкаси, Канів.
  3. Летить у небі орел. Віктор Орел навчається у четвертому класі.

 Місто Орел – обласний центр Росії.

  1. У полі росте ромашка. Корова Ромашка дає багато молока.

Неля Ромашка – відмінниця.

Рід іменників

  1. Запиши іменники в три колонки по родах за зразком

Зразок

Чол. рід                                  Жін. рід                            Серед. Рід

Пасажир                            молитва                            добро

1)Щастя, щока, долоня, степ, вухо,сіль, рушник, квасоля, тополя, серце, ніч.

2)Сад, алея, тролейбус, зупинка, водій, каса, сонце, клас, речення, відповідь, вулиця, математика, бажання, щастя.

3)Річка, край, мрія, озеро, море, олень, гілля, учениця, верба, барвінок, зоря, жито.

 

Числа іменників

  1. Випиши іменники , визнач їх число.

Хліб. Яке коротке слово. Всього чотири літери, а скільки в ньому тепла. З хлібом пов’язано так багато у нашому житті, що цей необхідний продукт харчування став символом праці та миру. Яке це щастя бути хліборобом, сіяти зерно у щедру землю, прикрашати її.

  1. Запиши іменники у множині.

Кінь   - …                               школяр   - …

              річка  -                               село  - 

              костюм  -                           квітка  - 

 

Іменники – синоніми,  іменники – антоніми

 

  1. До іменників вогонь, крик, гілка, добери подані у дужках синоніми.

C:\Users\Iam\Desktop\картинки\гшн.jpg(Багаття,  галас, галузка, ватра, вигук, вітка)

 

  1. Прочитай прислів’я. Випиши синоніми.

Праця робить людину розумною.

Пташку пізнають у польоті, а – людину в роботі.

Посій труд, а слава вродить.

 

Без хазяїна й хата сирота.

Не дім господаря красить, а господар дома.

 

  1. Прочитай речення. Зміни виділені слова антонімами і запиши.

Настала весна.

 У перелітних пташок радість.

 Вони летять на батьківщину.

 

 

Контрольні завдання

 

  1. До загальних назв дописати власні.

            Поет                                           місто                                              річка  ….

            село                                       ….   область                                         учень

 

  1. Записати іменники у множині.

Машина, чайник, місто, син, яблуко, пташка, книжка, батько.

 

  1. Визначити рід іменників.

Автомобіль – (чол. р.)                    кров -                  сестра -                     вулиця

картина -                                          земля -                   мужність -             життя –

вікно  -                                              плече -                    море -                    дитина

 

  1. Дані слова пов’язати між собою. Записати утворені словосполучення.

Писати, ручка;    читати, книжка;

  відпочивати,  на, галявина;   ловити, риба.

 

  1. Добрати іменники за групами.

а) Дерева:                                 в) Люди за родом занять:

б) Свійські тварини:             г) Рослини

 

      6.  До іменників початок, багатство, батьківщина, безсмертя,

           свято,  визволення добери подані у дужках антоніми і запиши їх.

 

          ( Бідність, кінець, чужина, забуття, поневолення, будень)

 

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку