Фронтальне опрацювання матеріалу "Речення"

Про матеріал
  • Урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ). Має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.
  • .Даний урок - урок фронтального опрацювання матеріалу (ФОМ) блоку "Речення" містить вправи і завдання.
Перегляд файлу

№ 16, № 17  ФОМ      Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №3 (2 год.)

 

Тема:     Речення ( №1)

C:\Users\Iam\Desktop\images.jpgДевіз уроку: Наука для людини, як сонце для життя. (Народна мудрість)

 

І. Робота  над засвоєнням понять, визначень, правил

1. Повторення тез 1.1 – 2.4. блоку «Речення».

2. Усно дати відповідь на питання:

• Які є речення за метою висловлювання?

• Які є речення за інтонацією?

• Що називається граматичною основою речення?

• Що таке підмет?

• Що таке присудок?     

                                  ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок

 

Види речень за метою висловлювання та інтонацією

  1. Прочитай. Випиши спонукальні речення та питальні.

Ти наше диво калинове,

кохана материнська мово. (Д. Білоус)

Яке це щастя -  жить у мирі

і в вічній дружбі на землі. (В. Сосюра)

– Хто ти, дівчинко маленька?

– Доня України – Неньки.

Українкою зовуся –

й тою назвою горджуся. (Ю. Шкрумеляк)

Любіть Україну до свого загину.

Страждальницю – Матір завжди ви любіть. (Г. Оруд)

Коли ти любиш рідний край,радій, співай.

За честь і правду все віддай, коли ти любиш рідний край. (М. Вороний)

Чого ви плачете, тополі?

Чи від образи, чи від болю,

чи може з вітром сперечались,

чи може з полем покохались? ( Л. Шило)

Любіть Україну, як сонце любіть,

як вітер, як трави, як води…

В годину щасливу і в радості мить,

любіть у годину негоди.  (В. Сосюра)

 

  1. Перебудуй розповідні речення у спонукальні.
  1. Ми любимо свою землю.
  2. Перед їдою треба мити руки.
  3. За партою слід сидіти рівно.
  4. Кожна людина повинна берегти рідну природу.
  1. Перебудуй розповідні речення у питальні. Запиши їх.

Сойка сховала жолудь під коріння. На весні з жолудя виросте маленький дубок.

  1. Пошир речення другорядним членами, щоб вийшов зв’язний текст

C:\Users\Iam\Desktop\картинки\ра.jpgПрипустив дощ. Зраділи квіти. Піднялися голівки. Розспівалися пташки. Дятел стукотить.

  1. Запиши текст, розставляючи розділові знаки в кінці кожного речення. Добери до тексту заголовок.

Хотілося мені літо побачити Яке воно дідусь обіцяв показати Цілими днями я ходив сам не свій Коли це вже дід мені літо покаже Та ось одного дня він наказав збиратися Вирушили тією дорогою, що вела в поле Яку ж красу я побачив Тут і лан квітучих соняхів, і біла гречка, і море пшениці Так ось воно яке літо

 

Основа речення. Зв’язок слів у реченні

  1. Склади і запиши речення, визнач їх граматичну основу.

В’ється , між, швидка, берегів, зелених, річка;

Голубі, сонце, у, світле, віконця зазирає;

На, виблискували, самоцвітами, сонці, роси, краплі;

Туман, золотій, срібний, землі, по, гуляє.

 

  1. Склади речення за запитаннями.

            Хто? Як? що роблять? де?

Як? хто? що роблять? коли?

  1. Запиши речення і встанови зв’язок слів за зразком.

ЗРАЗОК

З гір повіває холодний вітерець.

                                                         (Що?) вітерець;

                                                         вітерець (що робить?) повіває;

                                                        вітерець (який?) холодний;

                                                       повіває (з чого?,  звідки?) з гір.

Вітерець ранковий цвіт рясний гойдає.

Сонце вийшло із-за пишної ниви.

Красою ранньої зорі милується лелека.

Летіла пташка понад бистрою водою.

Спадають теплі роси на золоті ниви.

Ось калина над рікою віти стелить по воді.

 

  1. Утвори словосполучення.

    Дитина (яка?)…                               Бавити ( кого?)……

 У колисці (якій?)…                             Колихати ( у чому?)....

Співати (що?)……                                Посміхатися (кому?)

 

  1. Спиши текст, добираючи з довідки слова, що найбільше відповідають змісту. Підкресли слова, які вжиті в переносному значенні. В другому реченні встанови зв’язок між словами за допомогою  питань.

На ниві

Гарячою зеленою барвою горить на сонці…. . Широко стелиться…. зеленого вівса. Далі темніє ….. . Між зеленими килимами біліє ……. . І над усім тим розкинулося блакитне …. .

Слова для довідки: килим, гречка, просо, небо, ячмінь.

 

  1. C:\Users\Iam\Desktop\картинки\ос.jpgПрочитай віршовані рядки. На місці крапок встав порівняння, подані в дужках. Запиши і визнач основу речення.

З листя падають росинки, ніби сонячні ….  .

Роси падають на квіти і блищать, як …..  .

На траві блищать росинки, мов …..  .

( Самоцвіти,  сльозинки, намистинки)

 

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
1956
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку