Фронтальне опрацювання матеріалу "Речення" №2

Про матеріал
  • Урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ). Має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.
  • .Даний урок - урок фронтального опрацювання матеріалу (ФОМ) блоку "Речення" містить вправи і завдання.
Перегляд файлу

№ 18, № 19  ФОМ      Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №3 (2год.)

 

Тема:     Речення (№2)

Девіз уроку: Доки існує мова, доти існує народ. (Народна мудрість)

І. Робота  над засвоєнням понять, визначень, правил

1. Повторення тез 4.1 – 5.3. блоку «Речення».

2. Усно дати відповідь на питання:

• За допомогою чого пов’язуються слова в реченні?

• Які члени речення називаються однорідними?

• Як однорідні члени пов’язуються між собою?

ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок

  1. C:\Users\Iam\Desktop\images.jpgЗапиши вірш по пам’яті. Підкресли однорідні члени речення і слова , від яких вони залежать.

Що я люблю?

Люблю я Бога, маму й тата.

Люблю село, де рідна хата.

Люблю ту школу, де я вчуся.

Люблю ту церкву, де молюся.

Однорідні члени речення

  1. Допиши речення. Між однорідними членами речення постав коми.

Ведмідь, рись, куниця – це звірі.

….   ….  …. – це птахи.

….  ….  …. – це риби.

….  ….  …. – це комахи.

  1. Прочитай. Виділені слова заміни однорідними членами речення. Запиши і підкресли однорідні  члени із залежними словами.

Двоє дітей допомагають мамі на ділянці.

З вирію повернулися пташки.

Учні біля школи садили квіти.

  1. Склади і запиши речення за моделлю.

Хто?, хто?, хто?, хто? що роблять? де?

Хто?, що роблять?, що роблять?, що роблять? де?

  1. Прочитай текст. Спиши, поставивши подані слова у дужках за змістом.

C:\Users\Iam\Desktop\картинки\шк.jpg   Край села стояла (просторий, світлий, чистий) школа. Вона потопала

    зелень, дерева, квіти). Навколо неї шикувались ряди

 (каштани, горобина, липи).  А в шкільному саду росли тоненькі саджанці

 (яблуні, груші, вишні). Пришкільна ділянка буяла (соняшник, гречка, картопля).

  Клумби красувалися (троянди і жоржини).

Поєднання однорідних членів речення за допомогою сполучників

 

  1. Спиши речення. Підкресли сполучники при однорідних членах речення.

Реве та стогне Дніпр широкий.

На могилі Кобзар сидить та на кобзі грає.

Любо, любо стало, пташечка зраділа і защебетала.

А я дивлюсь і серцем лину в темний садочок на Україну.

 

  1. Спиши речення і постав, де необхідно, розділові знаки. Підкресли однорідні члени речення.

1.Вміння і труд все перетруть. 2. Добре слово говориться не язиком а душею і серцем. 3. Наука в ліс не веде а з лісу виводить. 4. Старанність і труд до мети ведуть. 5. Вовк старіє але не мудріє. 6. Слухай багато а мало говори. 7. Золото й срібло не старіють батько й мати ціни не мають.

 

  1. Поєднай словосполучення за допомогою сполучників а, але.

Підкресли однорідні члени речення.

Щебече,як соловейко ….                       курей бачить.

Лисиця спить ….                                        нікого не бачить.

В душу в’ється ….                                      кусає, як гадюка.  

Дивиться звисока ….                                в кишеню лізе.

 

  1. З двох простих речень утвори і запиши складне. Підкресли граматичну основу.

Зійшло сонце. Туман розвіявся.

Блиснула блискавка. Загримів грім.

Настав травень. Зацвіли каштани.

Повіяв свіжий вітерець. По небу попливли легенькі хмарки.

  1. Прочитай речення, об’єднай їх в одне і запиши.

• У поле вийшли трактори. Вони наввипередки орють прогріту сонцем землю.

• Марійка не допустила в диктанті жодної помилки. Вона одержала за роботу «відмінно».

 

  1. Прочитай. Заміни усі речення одним і запиши його.

Прийшло літо. Настали довгоочікувані канікули. Ми поїхали на екскурсію до Києва.

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
291
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку