Конспект уроку з української мови для 1 класу на тему: "Закріплення звуків [ґ], [ґ′], букв Ґґ. Відпрацювання техніки читання текстів діалогічної форми"

Про матеріал
Розробка уроку з української мови для 1 класу на тему: "Закріплення звуків [ґ], [ґ′], букв Ґґ. Відпрацювання техніки читання текстів діалогічної форми. Побудова усних діалогів за змістом прочитаних букварних текстів“. Метою уроку є: закріплювати знання про вивчені звуки і букви; удосконалювати вміння читати склади та слова, речення, тексти з вивченими літерами, виконувати повний звуковий та звуко-буквений аналіз слів; продовжити формувати вміння будувати діалоги (без уживання терміна) за змістом прочитанного твору; збагачувати словниковий запас; розвивати зв’язне мовлення, мислення; виховувати бережливе ставлення до тварин. Містить роботу за підручником М.С. Вашуленко, Н.Ф. Скрипченко.
Перегляд файлу

Українська мова

Тема: Закріплення звуків [ґ], [ґ′], букв Ґґ. Відпрацювання техніки читання текстів діалогічної форми. Побудова усних діалогів за змістом прочитаних букварних текстів

Мета: закріплювати знання про вивчені звуки і букви; удосконалювати вміння читати склади та слова, речення, тексти з вивченими літерами, виконувати повний звуковий та звуко-буквений аналіз слів; продовжити формувати вміння будувати діалоги (без уживання терміна) за змістом прочитанного твору; збагачувати словниковий запас; розвивати зв’язне мовлення, мислення; виховувати бережливе ставлення до тварин.

Обладнання: предметні малюнки, картки для розширення кута зору, картки для читання.

Тип уроку: закріплення й узагальнення вивченого матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Зарядка для язика

Де ж наш пустун-язичок?

Заховався за біленький тиночок.

Ліг на бочок і мовчок.

А ми зараз його розбудимо!

Поплямкали губками.

Поклацали зубками.

Посичали гускою: с-с-с.

Подзижчали комариком: з-з-з.

Подирчали трактором: др-р-р.

Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш.

— Які звуки ви вимовляли?

— Що спільного є для цих звуків? (Вони приголосні.)

— Який зі звуків ми ще не вивчили?

— А вітерець нам віршик прислав.

2. Робота над віршем

Гуси гучно ґелґотали,

Горобці зерно клювали.

Гуси гонять горобців,

Голубок на ґанок сів.

— Про кого вірш? Хто такі горобці, гуси, голубок?

— Який перший звук у цих словах?

— Ще раз послухайте вірш. Покажіть картку із цифрою, що позначає кількість слів зі звуком [г] у цьому вірші. (7)

— Якою буквою позначаються звуки [г], [г’] на письмі?

— Яка буква стоїть у абетці після «ге».

— Які звуки вона позначає на письмі? ([ґ], [ґ’])

— Чи були у вірші слова з такими звуками?

— Якому з цих слів підходить подана звукова модель?

  (ґелґотати)

— Назвіть усі голосні звуки в цьому слові. Який зі звуків наголошений?

3. Гра «Допоможемо Незнайкові»

— Діти, перед вами — слова та їхні звукові схеми, які виконав Незнайко. Він припустився помилок, виправте їх.

кріт

рись

виноград

гість

4. Гра «Знайди пару»

Ґирлига

сорт

Ґелґочуть

гуси дуже кричать

Ґвалт

птах (ворона)

Ґатунок

ціпок 

Аґрус

ягода

Ґава

крик, шум

Ґанок

прибудова з майданчиком

Ґедзь

застібка на одязі

Ґудзик

велика сіра муха

5. Гра «Послухайте і посміхніться»

Ґава

Кіт облизується ласо:

Ґава в дзьобі держить м’ясо.

Ось поклала біля себе,

А коту того і треба.

Подивилась ґава вбік —

Кіт за м’ясо та й утік.

А малятам смішно стало:

Ґава ґаву упіймала.

— Як ви розумієте вислів упіймати ґаву?

6. Робота над загадками. Звуковий аналіз слів-відгадок

Переплутав ноги,

Переплутав вуса,

Ліг біля дороги

Для нашої спокуси,

І тяжко обминути,

Щоб не скубонути. (Горох)

Зуби в них — не їсти-пити,

А щоб землю розпушити. (Граблі)

У воді росте й кохається,

Кинь у воду — злякається. (Сіль)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

— На вашу думку, чому саме зі звуками [г] і [ґ] я дібрала віршик для прослуховування? (Бо ці звуки вивчалися останніми.) Сьогодні на уроці ми ще раз повторимо ці звуки та букви, що їх позначають, а також пригадаємо інші вивчені звуки та букви. Тож на вас чекають цікаві завдання, різноманітні види та форми роботи. До роботи і бажаю вам успіхів!

Фізкультхвилинка

Гуси гучно ґелґотали —

Горобці зерно клювали.

Гуси гонять горобців,

Голубок на ґанок сів.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Розчитування

1) Гра «Гірка»

— Утворіть із букв слово: ргкіа. (Гірка)

— Назвіть букви, що позначають приголосні звуки. Який звук позначає буква «ге»? Дайте йому характеристику.

— Скільки у слові складів? Чому?

— Назвіть букви, що позначають голосні звуки.

— «Піднімаємось» — читаємо склади відкриті (ґре, ґрі…, сне, сні…, гне … гна), а «опускаємось» — читаємо закриті склади (агн, огн… адл, одл… аґр…еґр).

2) Гра «Гора»

— Яка різниця між словами гірка і гора? (Робота за картками для розширення кута зору.)

— Спустимося із «гори» слів. Очима «тримайтесь» за першу букву і намагайтесь прочитати усе слово.

ґ  ава

г    олуб

о     гірок

Г       алинка

г          ородина

ґ              елґотали

— Зачитайте слово:

• що починається на голосний звук;

• що закінчується на приголосний;

• у якому наголошений третій склад;

• яке пишеться з великої літери.

— Чому слово Галинка пишеться з великої літери?

2. Читання слів із буквами Г і Ґ

— Відгадайте загадку.

У воді купалася,

Сухою зосталася. (Гуска.)

— Подивіться на стовпчики слів. (Слова надруковані на дошці.)

..уси   ..ел..іт

..уска   ..ел..отати

..усак   ..ел..отали

— Яка буква пропущена в словах першого стовпчика? (Буква г.)

— Який звук позначає буква г? (Звук [г].) А ще який? (Звук [г’].)

— Прочитайте ще раз слова першого стовпчика.

— Яка буква пропущена в словах другого стовпчика? (Буква ґ)?

— Який звук позначає ця буква? (Звук [ґ].)

— Прочитайте слова ще раз.

3. Розвиток зв’язного мовлення. Робота в парах

Кожна пара отримує картинку. За стрілками потрібно прочитати слова.

— Які слова утворилися?

Газон — ділянка землі в саду, парку, засіяна травою чи засаджена квітами.

Ґрунт — верхній шар землі, на якому ростуть рослини і живуть живі організми.)

— Викладіть звукові моделі «відшуканих» слів.

— У якому слові один склад? Чому?

— Скільки складів у слові газон? Доведіть.

— Який зв’язок між газоном і ґрунтом? Складіть про це речення.

4. Читання і заучування скоромовки

Ніс Гри..ь пиріг через поріг.

Став на горі.., упав на поріг.

(Гриць, горіх)

5. Робота за текстом

1) Гра «Додай словечко».

Він червоний у середці,

Родич моркві, ріпі, редьці.

Здавна хронові свояк,

Називається... (буряк).

Нас шанують недаремно:

Дух наш свіжий і приємний,

На канапці і в салаті

Ми і в будень, і на святі.

Нас вживають залюбки,

Маєм назву... (огірки).

Сидить на грядках в семи сорочках,

На всіх нарікає, усім допікає,

Сердита бабуля,

А зветься... (цибуля).

— Доберіть загальну назву до слів-відгадок. (Овочі)

— Де ростуть овочі?

— Сьогодні ми побуваємо на городі у бабусі і дідуся. Послухайте текст і скажіть, як їх звати.

2) Читання вчителем оповідання «Восени на городі».

— Як звали бабусю і дідуся?

Фізкультхвилинка для очей

3) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання оповідання учнями

4) Вибіркове читання

— Які господарі дідусь і бабуся?

— Хто їм допомагав? Що робили внуки?

— Які дари виросли на городі восени?

— Що зроблять господарі з багатим урожаєм огірків?

— Хто зображений на малюнку?

— Що тримає в руках Галинка? Хто їй допомагає? Чи допомагаєте ви своїм рідним? Розкажіть.

— Складіть діалог про те, як вас рідні просять допомогти по господарству.

V. Підведення підсумків уроку

— Що цікавого було на сьогоднішньому уроці? Що ми повторили?

— Що розповісте вдома батькам?

 

doc
Додано
31 серпня
Переглядів
288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку