Конспект уроку з української мови для 10 класу на тему "Хто володіє інформацією, той володіє світом"

Про матеріал

Конспект уроку з української мови містить матеріали з теми "Захист інформації", підібрано цікаві факти та вправи . Урок містить елементи кейс-технології та STEM-освіти . Головне завдання - навчити учнів орієнтуватися в інформаційному просторі та захищатися від негативної інформації; формувати мовні та лінгвістичні компетентності; розвивати інтелектуально-креативні здібності учнів, критичне мислення, культуру мовлення .

Перегляд файлу

   Урок української мови у 10 класі

Учитель української мови та літератури

Китайгородської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 Томаківської селищної ради

Дніпропетровської області

Корнієнко Олена Ростиславівна

Тема :                   Хто володіє інформацією, той володіє світом

Мета :           навчити учнів орієнтуватися в  інформаційному просторі та захищатися від негативної інформації;  формувати мовні та лінгвістичні компетентності; розвивати інтелектуально-креативні здібності учнів,  критичне мислення, культуру мовлення; формування дослідницької, медіаосвітньої компетентності, умінь сприймати, розуміти, систематизувати, перетворювати, використовувати інформацію з різних джерел; виховувати любов до рідного слова, потребу постійно вчитися та словниково-довідниковими засобами вдосконалювати власне мовлення.

Обладнання : презентація до уроку, картки , завдання в LearningApps .

Тип уроку :     урок формування медіаосвітніх компетентностей

 Епіграф : 

 Шалені темпи. Час не наша власність. 
Фантастика - не мріяв і Жюль Верн. 
Кипить у нас в артеріях сучасність. 
Нас із металу виклепав модерн.

 

ПЛАН УРОКУ

І. Перевірка домашнього завдання

 - проаналізувати мову ведучих телепередач , знайти помилки у мовленні та виправити їх . Які мовні норми порушені ?

ІІ Мотивація навчальної діяльності

       Світ сьогодні софістикований . І щоб бути сучасним , затребуваним потрібно швидко орієнтуватися в потоці інформації , якої так багато ! Що ж таке інформація ? Якою , на вашу думку,  вона має бути ? Чи завжди це так ?

( корисною , цікавою , достовірною ….) .   Спробуємо  на уроці поміркувати : хто володіє інформацією,  той володіє світом ? Так це чи ні ?

Чи важлива ця тема сьогодні ? Чи потрібно Вам бути поінформованими ?

ІІІ Виконання вправ для розвитку мовлення

  1. Робота із словом  «інформація» ( індивідуальні завдання)
  • Зясувати етимологію та значення слова
  • Морфологічний розбір
  • Фонетична транскрипція
  • Підібрати синоніми до слова інформація .
  1. Прокоментуйте рядки з поезії Л. Костенко .

Шалені темпи. Час не наша власність. 
Фантастика - не мріяв і Жюль Верн. 
Кипить у нас в артеріях сучасність. 
Нас із металу виклепав модерн.

 

Душа належить людству і епохам. 
Чому ж її так раптом потрясли 
осінні яблука, що сумно пахнуть льохом, 
і руки матері, що яблука внесли ?!

  • Запишіть свої роздуми щодо осмислення   проблем людського  життя і світу  :

        Краса й духовність існують поза часом . 

  1. Асоціативний кущ
  • Які асоціації виникають,  коли чуєте слово інформація ?
  1. Робота  в LearningApps ( на компютері , робота в парах )

https://learningapps.org/display?v=pxrh6huft17

Знайдіть зашифровані слова ( по діагоналі , вертикалі чи горизонталі )

Преса , інтернет , медіа, факти , модератор, мережа, вісті, відомості .

  1. «Не бійтесь заглядати у словник…»

У вас на парті словник з теми . Передивіться , проаналізуйте значення слів . Уведіть 2 слова у речення . Що ви можете сказати про слово модератор – воно багатозначне чи омонімічне ?

  1. Кейс  творчості «Ви – редактор»

Уявіть , що Ви - журналіст . Вам потрібно підготувати репортаж , у якому зустрічаються подані  слова . Правильно розставте у них наголос та складіть невеличке сенсаційне повідомлення .

Випадок , новий , фольга , цінник , зручний , допізна , чорнозем, котрий,   кілометр , ваги , визвольний , літописний .

  1. Кейс « Говори правильно»    ( робота в групах)

Факт говорить багато – факт свідчить багато про що

Пропав без вісті – пропав безвісти

Без надобності – без потреби

Минає безнаказанно – минає безкарно

Безпосередньо бере участь у – бере безпосередню участь у

Любити до безтями – любити до нестями

Без утайки – відкрито

Вище сил – понад силу

Говорити відкрито – говорити відверто, щиро

Відповідно з можливостями – відповідно до можливостей

В інший час – іншим часом

В кінці кінців – кінець кінцем, врешті-решт, зрештою

Вовік-віки – повік-віки

В обнімку – обійнявшись

Це в основному преса –  це переважно преса

Вперше знайомитися – знайомитися

В останній час – останнім часом

В подальшому висвітлювати – надалі висвітлювати

Введіть у речення 2-3 вислови

  1. Кейс-гра «Інформаційна  ера»

Звідки ми черпаємо інформацію ? Які її джерела ? Раніше – книга була джерелом знань , а сьогодні ?

Опрацюйте  матеріал статті   за планом :

  • Прочитайте , визначте тему та  стиль тексту
  • Назвіть найважливіші факти
  • Випишіть ключові слова , словосполучення .
  • Додайте свої відомості до статті .

V Підсумок уроку

  1. Прочитайте вислови , прокоментуйте один із них.
  • Запишіть цей вислів у зошити , проаналізуйте синтаксичну структуру речення .
  1. «Займи позицію»

«Хто володіє інформацією , той володіє світом»,  «так» чи «ні» . Прокоментуй свою позицію .

Висновок : Молодій людині в сучасному світі необхідно вчитися протягом усього життя .

  1. Сенкан

Інформація
актуальна, достовірна, корисна
заохочує, розвиває, надихає
Умій її знайти !
Світ медіа цікавий!

VI Домашнє завдання   ( на вибір)

-Написати есе «Самоосвіта – шлях до успіху»

- підібрати цікаві факти про сучасний інтернет-простір ( нові слова , їх значення)

- створити публікацію «Світ інформації»

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
7 січня
Переглядів
276
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку