Конспект уроку з української мови містить матеріали з теми "Захист інформації", підібрано цікаві факти та вправи . Урок містить елементи кейс-технології та STEM-освіти . Головне завдання - навчити учнів орієнтуватися в інформаційному просторі та захищатися від негативної інформації; формувати мовні та лінгвістичні компетентності; розвивати інтелектуально-креативні здібності учнів, критичне мислення, культуру мовлення .
Урок української мови у 10 класі
Учитель української мови та літератури
Китайгородської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Томаківської селищної ради
Дніпропетровської області
Корнієнко Олена Ростиславівна
Тема : Хто володіє інформацією, той володіє світом
Мета : навчити учнів орієнтуватися в інформаційному просторі та захищатися від негативної інформації; формувати мовні та лінгвістичні компетентності; розвивати інтелектуально-креативні здібності учнів, критичне мислення, культуру мовлення; формування дослідницької, медіаосвітньої компетентності, умінь сприймати, розуміти, систематизувати, перетворювати, використовувати інформацію з різних джерел; виховувати любов до рідного слова, потребу постійно вчитися та словниково-довідниковими засобами вдосконалювати власне мовлення.
Обладнання : презентація до уроку, картки , завдання в LearningApps .
Тип уроку : урок формування медіаосвітніх компетентностей
Епіграф :
Шалені темпи. Час не наша власність.
Фантастика - не мріяв і Жюль Верн.
Кипить у нас в артеріях сучасність.
Нас із металу виклепав модерн.
ПЛАН УРОКУ
І. Перевірка домашнього завдання
- проаналізувати мову ведучих телепередач , знайти помилки у мовленні та виправити їх . Які мовні норми порушені ?
ІІ Мотивація навчальної діяльності
Світ сьогодні софістикований . І щоб бути сучасним , затребуваним потрібно швидко орієнтуватися в потоці інформації , якої так багато ! Що ж таке інформація ? Якою , на вашу думку, вона має бути ? Чи завжди це так ?
( корисною , цікавою , достовірною ….) . Спробуємо на уроці поміркувати : хто володіє інформацією, той володіє світом ? Так це чи ні ?
Чи важлива ця тема сьогодні ? Чи потрібно Вам бути поінформованими ?
ІІІ Виконання вправ для розвитку мовлення
Шалені темпи. Час не наша власність.
Фантастика - не мріяв і Жюль Верн.
Кипить у нас в артеріях сучасність.
Нас із металу виклепав модерн.
Душа належить людству і епохам.
Чому ж її так раптом потрясли
осінні яблука, що сумно пахнуть льохом,
і руки матері, що яблука внесли ?!
Краса й духовність існують поза часом .
https://learningapps.org/display?v=pxrh6huft17
Знайдіть зашифровані слова ( по діагоналі , вертикалі чи горизонталі )
Преса , інтернет , медіа, факти , модератор, мережа, вісті, відомості .
У вас на парті словник з теми . Передивіться , проаналізуйте значення слів . Уведіть 2 слова у речення . Що ви можете сказати про слово модератор – воно багатозначне чи омонімічне ?
Уявіть , що Ви - журналіст . Вам потрібно підготувати репортаж , у якому зустрічаються подані слова . Правильно розставте у них наголос та складіть невеличке сенсаційне повідомлення .
Випадок , новий , фольга , цінник , зручний , допізна , чорнозем, котрий, кілометр , ваги , визвольний , літописний .
Факт говорить багато – факт свідчить багато про що
Пропав без вісті – пропав безвісти
Без надобності – без потреби
Минає безнаказанно – минає безкарно
Безпосередньо бере участь у – бере безпосередню участь у
Любити до безтями – любити до нестями
Без утайки – відкрито
Вище сил – понад силу
Говорити відкрито – говорити відверто, щиро
Відповідно з можливостями – відповідно до можливостей
В інший час – іншим часом
В кінці кінців – кінець кінцем, врешті-решт, зрештою
Вовік-віки – повік-віки
В обнімку – обійнявшись
Це в основному преса – це переважно преса
Вперше знайомитися – знайомитися
В останній час – останнім часом
В подальшому висвітлювати – надалі висвітлювати
Введіть у речення 2-3 вислови
Звідки ми черпаємо інформацію ? Які її джерела ? Раніше – книга була джерелом знань , а сьогодні ?
Опрацюйте матеріал статті за планом :
V Підсумок уроку
«Хто володіє інформацією , той володіє світом», «так» чи «ні» . Прокоментуй свою позицію .
Висновок : Молодій людині в сучасному світі необхідно вчитися протягом усього життя .
Інформація
актуальна, достовірна, корисна
заохочує, розвиває, надихає
Умій її знайти !
Світ медіа цікавий!
VI Домашнє завдання ( на вибір)
-Написати есе «Самоосвіта – шлях до успіху»
- підібрати цікаві факти про сучасний інтернет-простір ( нові слова , їх значення)
- створити публікацію «Світ інформації»