До розіграшу
залишилось:
10 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

"Конспект уроку з української мови для 2 класу"

Про матеріал

узагальнити і систематизувати знання про прикметник, удосконалювати вміння і навички впізнавати прикметник за питанням, значенням і роллю в реченні;встановлювати зв'язок між іменником і прикметником,розвивати вміння аналізувати, робити висновки та узагальнювати мовні явища, спонукати до творчого пошуку; розвивати писемне мовлення учнів, спостережливість, інтерес до навчання,збагачувати словниковий запас учнів,виховувати любов до рідного слова , повагу до своєї рідної землі, повагу до традицій українського народу.

Перегляд файлу

 

 

Розробка уроку

української мови

2 клас.

Узагальнення знань про  прикметник як частину мови. Спостереження за роллю прикметників у мовленні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

 вчитель початкових класів

Блінова Ольга Володимирівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Путивль

 

 

 

 

Українська мова.

Клас: 2 

Тема. Узагальнення знань про  прикметник як частину мови. Спостереження за роллю прикметників у мовленні.

  Мета: узагальнити і систематизувати знання про прикметник, удосконалювати вміння і навички впізнавати прикметник за питанням, значенням і роллю в реченні;встановлювати  зв'язок між іменником і прикметником,розвивати вміння аналізувати, робити висновки та узагальнювати мовні явища, спонукати до творчого пошуку; розвивати писемне мовлення учнів, спостережливість, інтерес до навчання,збагачувати словниковий запас учнів,виховувати любов  до рідного слова , повагу до своєї рідної землі, повагу до традицій українського народу.

Тип уроку : узагальнення та систематизація знань. 

Обладнання: презентація Microsoft PowerPoint, запис на дошці,

                          картки для індивідуальної роботи.

 

                                             Хід  уроку

І. Організаційна частина

Емоційний настрій уроку. ( Слайд 1.)

          Сьогодні у нас незвичайний урок                                                                  Сьогодні ми зробимо ще один крок                                                                     В країну відому, в країну чудову,                                                                          Що нас так чекає й збагачує мову.

         Так, перед нами нелегкі задачі,

        То ж  побажаємо собі ми удачі,

        Терпеливості для вас.

        За роботу, в добрий час.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Вправа «Інтерв’ю” ( Слайд 2).

- Які ви знаєте частини мови?

- Яка частина мови називається іменником?

Впіймай іменник ( діти називають по черзі іменники)

- Яка частина мови називається прикметником?

А зараз послухайте вірш і назвіть іменники які почули.

 

 

 

2. Вірш про Україну.

- Про що  йде мова в цьому вірші?

- Де ви народилися?

- Де виросли і почали ходити до школи?

- Як називається ваше місто?  Адже це і є ваша маленька батьківщина. А якщо зібрати маленькі батьківщини всіх дітей нашої країни - вийде одна велика Батьківщина.

- Як називається наша Батьківщина?

- Яке місто є її столицею?

Але щоб продовжити  роботу над завданнями, які чекають нас ми повинні  показати, що ви вмієте каліграфічно писати .

  1. Каліграфічна хвилинка. ( Слайд 3).

 

У у Україна українці українська.

Складіть речення про Україну. ( Слайд 4).

Я щасливий, що живу в Україні.

Велика й могутня моя Україна.

Ми живемо в мальовничій Україні.

- Зробіть звуко - буквений аналіз слова Україна.

Україна

- Як треба ставитись до своєї держави?

- Як ми повинні збагачувати природу України?

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. ( Слайд 5).

1. Картки  індивідуального опитування.

Картка №1.

Добери ознаку.

Лимон (Який?)…..

Яблуко ( яке?)……

День (який?)……..

Огірок (який?)……

Квітка (яка?)……...

Картка № 2.

Знайди та випиши прикметники.

Із – за дерев видніються біленькі хати. Вони такі чудові. Вкриті соломою, розмальовані яскравими півниками. А ось прислухайтесь край села чутна чудова, мелодійна українська пісня.

 

 2. Асоціативний кущ. ( Слайд 6).

мама тато родина

 пісня

Батьківщина домівка

                       Україна. калина

   річка село

 ліс мова казка земля

 

 

Віночок це не тільки прикраса, а й оберіг. Вінок у багатьох народів (зокрема в українців) — це дівоча прикраса з живих або штучних квітів, колосків, кольорового пір’я. Був обов’язковим у вбранні нареченої на весіллі, а також у деяких інших звичаях та обрядах. Український віночок – не просто краса, а й оберіг, „знахар душі”, бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. 

Впліталося до віночка багато квітів, вишня, ружа, калина, безсмертник, деревій, незабудки, чорнобривці, любисток, волошка, ромашка.

Отже діти які квіти входили до українського вінка?

а) Гра " Доберіть слово".

- Підберіть прикметники до слова Україна.

Україна (яка?) дорога, улюблена,міцна, могутня, найкраща, прекрасна, наша, рідна, чудова, щаслива,  єдина, квітуча, світла, осяйна.

  - Яка частина мови називається прикметником?

 - Доберіть заголовок .

б) Вибіркове списування. ( Слайд 7).

- Прочитайте красиво та виразно текст.

- Який заголовок можна підібрати?

      Вишитий рушник пройшов крізь віки. На бабусиному рушнику вишиті барвисті квіти. Це символ краси та молодості. Переплелись на ньому червоний(, чорний , блакитний  та жовтий  кольори.

      Вишитий рушник – життєва  стежина людини, її оберіг.

- Назвіть прикметники які ви почули.

- Спишіть останнє речення.

- Про який ще оберіг ми говорили сьогодні на уроці?

 

 3. Довідкове бюро. ( Слайд 8).

Вишитий рушник в Україні посідає особливе місце. Рушники — це символ України. Рушник супроводжував селянина протягом усього життя — і в радості, і в горі. Він завжди був символом гостинності — на ньому підносили дорогим гостям хліб-сіль.

 

- Яку роль відіграють прикметники в мовленні?

Фізкультхвилинка

4 . Прислів’я про Україну. ( Слайд 9).

Записати прислів’я на дошці та в зошиті.

Без верби і калини нема України.

На чужій стороні Вітчизна удвічі миліша.

 Людина без рідної землі, як соловей без гнізда.

Грудка рідної землі дорожча за золото.

  Рідна земля – мати, а чужа – мачуха. Та земля мила, де мати родила.

-Визначити частини мови.

- Яка частина мови називається іменником?

 

 

5 . Гра " Знайди слова"( Слайд 10).

І гр.-  виписати слова які відповідають на питання  ( який?)

ІІ гр. - (яка?)

ІІ гр. - (яке?)

ІV гр. - ( які?)

   Свіжа , приємний ,солов'їна,  тепле ,  лагідні , м’яке , блискучі , пухнаста ,  чистий , морозний , зимове ,  холодна , зелені, мелодійна .

- На які питання відповідають прикметники?

- До яких прикметників ми ставимо запитання які?

6. Гра " Протилежності"( Слайд 11).

дерево високе , а кущ ....(низький)

дорога широка , а стежка .... ( вузька)

річка глибока . а потічок ......( мілкий)

7.Встав пропущене слово . ( Слайд 12).

Встала весна ....... землю

........... розбудила

уквітчала її рястом

Барвінком укрила.

Висновок: прикметники дають можливість краще розповісти про предмет, точніше його описати , допомагають яскравіше уявити цей предмет. Без прикметників важко, а то й неможливо описати якийсь предмет або явище..

V. Хвилинка-цікавинка
Дитина початкової школи має мати словниковий запас 3000 слів. Більша частина з яких і є прикметник. Отже будемо продовжувати працювати над цією частиною мови далі, щоб мова наша була багатшою і змістовнішою.

III. Підсумок уроку.

1. Узагальнююча бесіда

- Яка частина мови робить наше мовлення образним і точним?

- Яка частина мови називається прикметником?

- З якою частиною найчастіше зв'язаний в реченні?

2. Пояснення домашнього завдання  ( Слайд 13).  

1- підібрати 5 прикметників близьких і протилежних за значенням.

2 - записати 5 прислів'їв з прикметниками.

3- скласти текст 5 – 6 речень " Україна моя" використовуючи прикметники.

3.вірш .

Вивчайте мову українську - дзвінкоголосу, ніжну , чарівну, прекрасну, милу і чудову, як материнську пісню колискову.

4.Пісня. ( Слайд  14).

 

 

 

 

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Несмачна Олена Віталіївна
    Цікавий насичений урок.Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пащенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
30 січня
Переглядів
1513
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку