Урок "Тематичні групи слів. Розподіл слів на тематичні групи за такими ознаками, як колір, матеріал, форма та ін.

Про матеріал
Діти знайомляться з поняттями " тематична група слів", на уроці використано багато ігор, віршів. Діти працюють в групах, парах, вчаться міркувати та висловлювати свою думку.
Перегляд файлу

Українська мова 2 клас

Тема. Тематичні групи слів. Розподіл слів на тематичні групи за такими ознаками, як колір, матеріал, форма, почуття та ін.

Мета: формувати ключові  компетентності:

  • компетентність уміння вчитися  (виконувати розумові операції й практичні дії);
  • соціокультурну компетентність (загальнокультурний розвиток учнів, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі, морально-етичне, естетичне виховання);
  • загальнокультурну компетентність ( культура відносин в колективі);
  • інформаційно-комунікативну компетентність (здатності успішно користуватися мовою (всіма видами мовленнєвої діяльності) в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу, вирішення життєво важливих завдань;
  • здоров’язбережувальну компетентність ( уміння долати труднощі, дбати про власне здоровя).

формувати предметні компетентності: 

ознайомити учнів з поняттями «тематична група слів»; учити розподіляти слова на тематичні групи; розвивати вміння розподіляти ряд слів на дві групи за смисловою ознакою, доповнювати кожну групу 2–3 словами; виховувати уважність.

Хід уроку:

I.Організаційний момент:

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Будем добре працювати,

Хороші результати будемо мати.

II.Актуалізація опорних знань:

1 Гра «Ланцюжок»
— Назвіть слово. Поставте до нього питання.
Хліб, печиво, цукор, дівчинка, булка, теля, вікно, жук, комар,
дерево, зима, білка, вода. (на дошці)
— Що називають ці слова? (предмети)
2 Гра «Добери ознаку»
— До поданих слів доберіть назви ознак. Запишіть їх.
Зразок. яблуко — кругле, стигле, соковите, зимове.
Огірок — …, …, … . (дівчата)
Цибуля — …, …, … . (хлопці)

3.Каліграфічна хвилинка.

-Складіть слова. Чим ці слова можна обєднати? Добавте свої. Запишіть

Ра                  сму              спів              ток                    чуття             дість     (почуття) …   Гнів, смуток, жалість, задоволеність, страх, спокій, тривога, сміх, подив.

-Я прочитаю віршик. А ви мені скажете, які емоції та почуття у вас виникли під час слухання.

МИШКА
Малювала зранку мишка
Три цукерки, два горішка,
А в обід в куточку сіла
І смачний малюнок з'їла.

III. Повідомлення теми й мети уроку
— Сьогодні ми будемо працювати з посмішкою, гарним настроєм. Ми дослідимо, що слова можна об’єднувати в тематичні групи.
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Коментоване письмо
— Продовжте за зразком.
Зразок. Пальто, шапка, плаття — це одяг.
Ведмідь, лисиця, заєць — це…
Синичка, дятел, сорока — це…
Глечик, склянка, каструля — це…
Висновок. Ми утворили тематичні групи, у яких слова мають спільне значення.
2. Гра «Вилучи “зайве” слово».
Зима, літо, осінь, ніч, весна.
Водяний, водій, водичка.
— Яке слово «зайве»? Чому?
V.Осмислення й узагальнення отриманих знань
1 Тренувальна вправа
— Прочитайте текст. Спишіть. Знайдіть слова, які можна обєднати в одну групу. Назвіть їх одним словом.
Перед хатою був великий квітник. У його центрі височіли горді мальви. Їх оточували барвисті айстри. А біля їхніх ніг стелився синій барвінок.
2 Цікаво знати!
— Ви знаєте, що є тематичні групи, у яких слова
об’єднуються за кольором.

3. Слухання вірша:

-Назвіть із вірша кольорові слова.
4.Робота в групах

Назвіть предмети білого кольору. (Білий сніг, біла вата, біле
молоко), червоного, жовтого, зеленого кольору.

5.Самостійна робота
(впр. 288)

VI. Рефлексія

-Я дізнався …
-Що ж таке тематичні групи слів? (Це слова, які мають спільне значення.)

-Мені було цікаво …
-Як назвати одним словом: вересень, липень, січень, травень?
 

 

 

docx
Додано
21 лютого
Переглядів
993
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку