26 жовтня о 18:00Вебінар: Сучасні методи та засоби організації уроку фізичної культури за стандартами НУШ

Урок "Тематичні групи слів. Розподіл слів на тематичні групи за такими ознаками, як колір, матеріал, форма та ін.

Про матеріал
Діти знайомляться з поняттями " тематична група слів", на уроці використано багато ігор, віршів. Діти працюють в групах, парах, вчаться міркувати та висловлювати свою думку.
Перегляд файлу

Українська мова 2 клас

Тема. Тематичні групи слів. Розподіл слів на тематичні групи за такими ознаками, як колір, матеріал, форма, почуття та ін.

Мета: формувати ключові  компетентності:

  • компетентність уміння вчитися  (виконувати розумові операції й практичні дії);
  • соціокультурну компетентність (загальнокультурний розвиток учнів, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі, морально-етичне, естетичне виховання);
  • загальнокультурну компетентність ( культура відносин в колективі);
  • інформаційно-комунікативну компетентність (здатності успішно користуватися мовою (всіма видами мовленнєвої діяльності) в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу, вирішення життєво важливих завдань;
  • здоров’язбережувальну компетентність ( уміння долати труднощі, дбати про власне здоровя).

формувати предметні компетентності: 

ознайомити учнів з поняттями «тематична група слів»; учити розподіляти слова на тематичні групи; розвивати вміння розподіляти ряд слів на дві групи за смисловою ознакою, доповнювати кожну групу 2–3 словами; виховувати уважність.

Хід уроку:

I.Організаційний момент:

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Будем добре працювати,

Хороші результати будемо мати.

II.Актуалізація опорних знань:

1 Гра «Ланцюжок»
— Назвіть слово. Поставте до нього питання.
Хліб, печиво, цукор, дівчинка, булка, теля, вікно, жук, комар,
дерево, зима, білка, вода. (на дошці)
— Що називають ці слова? (предмети)
2 Гра «Добери ознаку»
— До поданих слів доберіть назви ознак. Запишіть їх.
Зразок. яблуко — кругле, стигле, соковите, зимове.
Огірок — …, …, … . (дівчата)
Цибуля — …, …, … . (хлопці)

3.Каліграфічна хвилинка.

-Складіть слова. Чим ці слова можна обєднати? Добавте свої. Запишіть

Ра                  сму              спів              ток                    чуття             дість     (почуття) …   Гнів, смуток, жалість, задоволеність, страх, спокій, тривога, сміх, подив.

-Я прочитаю віршик. А ви мені скажете, які емоції та почуття у вас виникли під час слухання.

МИШКА
Малювала зранку мишка
Три цукерки, два горішка,
А в обід в куточку сіла
І смачний малюнок з'їла.

III. Повідомлення теми й мети уроку
— Сьогодні ми будемо працювати з посмішкою, гарним настроєм. Ми дослідимо, що слова можна об’єднувати в тематичні групи.
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Коментоване письмо
— Продовжте за зразком.
Зразок. Пальто, шапка, плаття — це одяг.
Ведмідь, лисиця, заєць — це…
Синичка, дятел, сорока — це…
Глечик, склянка, каструля — це…
Висновок. Ми утворили тематичні групи, у яких слова мають спільне значення.
2. Гра «Вилучи “зайве” слово».
Зима, літо, осінь, ніч, весна.
Водяний, водій, водичка.
— Яке слово «зайве»? Чому?
V.Осмислення й узагальнення отриманих знань
1 Тренувальна вправа
— Прочитайте текст. Спишіть. Знайдіть слова, які можна обєднати в одну групу. Назвіть їх одним словом.
Перед хатою був великий квітник. У його центрі височіли горді мальви. Їх оточували барвисті айстри. А біля їхніх ніг стелився синій барвінок.
2 Цікаво знати!
— Ви знаєте, що є тематичні групи, у яких слова
об’єднуються за кольором.

3. Слухання вірша:

-Назвіть із вірша кольорові слова.
4.Робота в групах

Назвіть предмети білого кольору. (Білий сніг, біла вата, біле
молоко), червоного, жовтого, зеленого кольору.

5.Самостійна робота
(впр. 288)

VI. Рефлексія

-Я дізнався …
-Що ж таке тематичні групи слів? (Це слова, які мають спільне значення.)

-Мені було цікаво …
-Як назвати одним словом: вересень, липень, січень, травень?
 

 

 

docx
Додано
21 лютого 2019
Переглядів
3522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку