22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Урок розвитку мовлення "Складання усної розповіді за малюнком", Презентація

Про матеріал
Формування в учнів уміння будувати усні висловлювання за малюнком; поповнення словникового запасу; розвиток творчих здібностей, мовлення, уміння послідовно формулювати думки і поєднувати їх у зв'язному викладі.
Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК

РОЗВИТКУ  МОВЛЕННЯ

у 2 класі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Класний керівник: Фафруник Л.І.

            

 

 

Тема. Складання усної розповіді за малюнком «Осінь» .

Мета. Формувати в учнів уміння будувати усні висловлювання за малюнком;

поповнювати й активізувати словниковий запас;

розвивати творчі здібності, мовлення, уміння послідовно формулювати думки і поєднувати їх у зв'язному викладі;

виховувати любов до природи, до краси рідного слова, до мистецтва.

Обладнання. Презентація, малюнки, завдання для роботи в групах, картки для індивідуальної роботи.

                                          Хід  уроку

І. Організація навчальної діяльності.

ВправаДай мені 5  (слайд 1)

Наші очі на уроці: дивляться і все бачать;

наші вушка: слухають і все чують;

голова: працює, добре думає;

наш ротик: мовчить; відкриваєм, коли відповідаєм;

ручки і ніжки: правильно тримаєм;

руку піднімаєм, коди відповідь знаєм. 

ІІ. Вправа Очікування”

- Діти, ми всі почули як ви готові працювати.

- Яким хочете бачити наш урок?  (Відповіді учнів)

- У кожного з вас є відбиток вашої руки, напишіть на ній своє очікування і відкладіть на край парти. В кінці уроку перевіримо чи збулися ваші очікування.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Повідомлення теми і мети уроку.

  • Сьогодні у нас тематичний день. У нас в гостях осінь. (слайд 2)

На уроці природознавства ми дізналися про життя комах і риб восени.

На літературному читанні захоплювалися поезією Олександра Олеся  і працювали над віршем Ліс восени   .

Зараз у нас урок розвитку мовлення. Ми будемо вчитися складати усну розповідь за малюнком про осінь.

  1. Експрес - опитування.
  • Що таке осінь ?

- Назвати періоди осені.

- Який зараз період?

- Яке явище відрізняє осінь від інших пір року?

2. Гра Осінній комплімент (слайд 3)

Робота в парах.

  • Діти, чи подобається вам осінь? Чим саме?

Коли нам хтось подобається, то ми кажемо йому приємні слова, компліменти. Зараз ви порадитесь в парах який комплімент можна сказати для осені.

(Відповіді учнів).

Вчитель. Осінь - незвичайна пора року. Поети складають вірші, які йдуть від самого серця. Композитори добирають чарівні звуки і створюють прекрасні мелодії. Художники за допомогою кольорів передають осінню красу.

Зараз я запрошую вас послухати чарівну мелодію осені.

  1. Перегляд відеозапису про осінь.

Читання вчителем вірша Л.Костенко  Така красива осінь”.

Красуня - осінь просто чарівна,

Уся барвиста й сонячна вона.

У золото убрана й жовтий цвіт

І став таким красивим дивосвіт.

А в квітах нині скільки кольорів

І клени , наче тисячі вогнів!

А небо - диво, синій - синій дзвін,

По нім хмарки пливуть з усіх сторін,

Неначе в морі кораблі…

Така казкова осінь на землі.

- Які кольори переважали на картинах?

- Чи сподобалась вам музика?

- Як описує осінь у вірші Л.Костенко?

- Хтось творить красу словом, хтось звуком, а хтось-кольором.

4. ВправаРиму добирай” (слайд 4)

Сонце світить та не …

Листячко уже …

Все частіше йдуть …

На дерева та … .

IV. Робота за малюнком (слайд 5)

  1. Бесіда.
  • Яка пора року зображена на малюнку?
  • Який період осені? Доведіть.

-    Які кольори переважають?

2. ГраПідзорна труба” (слайд 6)

( Виділення об’єктів, зображених на малюнках )

Вчитель. Направте свої підзорні труби на малюнок і назвіть слова, які відповідають на питання що? хто?

(Діти називають слова).

  1. Словникова робота

Вчитель.  Словничок - довідничок запрошує нас до своєї скарбнички.

(На дошці записані слова діти читають і впізнають назви предметів )

Хто це? Що це?

Сумне , втомлене -… ;

сірі, темні - … ;

пишні, золотокосі -… ;

легенькі, золоті, барвисті - … ;

пожовкла, прив'яла - … ;

холодний, дрібний - … ;

красені - … ;

синя, вузенька - … ;

високі, багатоповерхові - … ;

перелітні -… .

Фізкультхвилинка  Осіння прогулянка (слайд 7)

4. Дібрати порівняння

-З яким художнім засобом ви познайомилися на уроці читання?

- Що таке порівняння? (слайд 8)

5. Встановлення взаємозв’язку між предметами на малюнку.

Самостійна робота (завдання на картках)

Сонце ховається за … .

Річка біжить між … .

Дуб росте над … .

Листочки шелестять про … .

Грибочки виглядають із … .

Птахи прощаються з … .

6. Робота в групах (складання пазлів) (слайд 9-10)

Повторити правила роботи в групах.

Завдання: скласти картинки, прочитати речення і дізнатися без чого не можна обійтися восени.

а) Тихим кроком ступає осінь по землі.

б) Чарівниця осінь завітала у гайок.

в)  Настала золота осінь.

- Де  у тексті розмістити ці речення? На початок, всередину, чи на кінець?

7. Будова тексту (слайд 11)

- З яких частин складається текст?

Читання плану запропонованого  вчителем.

8. Складання мовленнєвої замальовки (опис на основі можливого сприйняття предметів різними органами чуття).

- Що на малюнку можна  понюхати” ?

Розпочинайте зі слів: Тут пахне …

- Що можна відчути на дотик ?

Коли я торкаюсь руками …

- Що можна відчути на смак ?

Хочу відчути смак …

- Які звуки можна почути ?

Я чую, як … .

ФізкультхвилинкаАвстралійський дощ”

9. Колективне складання розповіді .

10. Складання розповіді (2- 3 учні).

11. Добір заголовка.

12. Прощання з малюнком.

- Щоб ви хотіли домалювати на цьому малюнку?

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

- На сьогоднішньому уроці ми вчилися …

- Мені сподобалося …

- Мені було важко …

Складання дерева очікувань.

VI. Домашнє завдання. Скласти усну розповідь про зиму.

 

zip
Додано
21 лютого
Переглядів
54
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку