Конспект уроку з української мови для 2 класу на тему " Слова, близькі та протилежні за значенням".

Про матеріал

Тема. Слова, близькі та протилежні за значенням.
Мета: дати учням уявлення про слова, близькі та протилежні за значенням;
учити використовувати їх в усному і писемному мовленні, попереджувати
повтори у тексті; розширювати словниковий запас учнів;
виховувати спостережливість, мовне чуття.

Перегляд файлу

Хід уроку

 

  1. Організація класу, мотивація навчальної діяльності.
  •  Діти, сьогодні у нас радісний день, тому що до нас прийшло багато гостей. Давайте всі повернемось до них і привітаємось.

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаємо щиро вас.

Та запрошуємо ласкаво

На урок у другий клас.

 

1.Запрошуємо вас

  У найправдивішу казку

  До неї відкриється

  Вхід через мить.

 

2. Із серцем відкритим

З обличчям без маски

У світ цей чарівний сміливо ступіть.

 

3. Тут мешканці будуть

До нас всі гостинні.

Тож швидше в відчинені

Двері іди.

-А чи чули ви, що щось зашипіло в класі. Це прилетів до нас на ракеті Лунтик.Він щиро вас вітає.

- Чому Лунтика такт звати?

- Наш герой прибув з іншої планети. Він хоче прогулятися Казковою країною, знайти собі нових друзів і навчитися говорити українською мовою. Давайте допоможемо йому.

II.Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда.

  • Відгадайте загадку і ви дізнаєтеся хто нам приготував завдання для повторення.

                              Хто ти? Що? Твоє ім'я?

                              Іменна моя сім'я.

                              Знають всіх в ній поіменно,

                              А зовуть сім'ю....(іменник).

З'являється Колобок

  • Давайте пригадаємо які слова називаються іменниками.

(Іменник-це частина  мови, що означає назву предмета і відповідає на питання: хто?що?)

-Продовжіть речення:«Іменники можуть бути назвами ...»

(істот і неістот)

  • Іменники можуть вказувати на...(один предмет і багато)
  • А чи знаєте ви, що виявляється половина усіх слів в нашій мові припадає на іменник. Тому майже кожне друге слово в українській мові це іменник.

   2. Робота з індивідуальними картками.

Картка 1

Записати назви багатьох предметів.

Один: дуб, дощ, дитя, горобець, джерело, календар.

Багато:______________________________________

Підкресли слово в якому звуків більше, ніжбукв.(дощ)

Картка 2

До слів, які відповідають на питання хто?, добери слова, які відповідають на питання що?

Моряк-                                   Читач-

Садівник-                               Школяр-

Лікар-                                     Льотчик-

Підкресли слова в якмх букв більше, ніж звуків.(читання, льотчик)

3. Тлумачний словниковий диктант.(зошит)

1.Спинку і підруччя має, людина на ньому відпочиває.(Диван)

2.Учитель дав мені завдання, я приступаю до...(змагання)

3. Білу і сіру шубки має, двічі на рік він їх міняє.(Заєць)

4.Середній день у тижні неспроста має назву....(середа).

6.Вчитель після привітання нам задав важке... (завдання)

7.Перший місяць осені (вересень)

 

-Уяких словах зустрічається подовження? Чому ви написали ці слова з двома буквами нн?

- Складіть і запишіть речення використавши відразу два слова. Підкресліть головні слова.

 

II. Повідомлення теми імети уроку.

-Біля чарівної річечки Лунтик зустрів казкову героїню, яка може виконати будь-яке бажання.(Золота рибка)

-Вона запропонувала познайомитися з кожним із вас.

Дайте відповіді на запитання.

Хто ти?

Для мами і тата-........

Для дідуся і бабусі-.....

Для брата і сестри-......

Для вчительки-............

В автобусі-..................

У бібліотеці-..............

У магазині-..................

-Як називаються ці слова?(Близькі за значенням)

- Для чого вони вживаються у мовленні?(Щоб уникати повторень, щоб мова була яскрава, точна і багата)

-Наступний герой(ведмедик) пропонує нам познайомити Лунтика з близькими та протилежними словами, завдяки яким наша мова стає яскравішою, виразнішою.(зачитування теми уроку)

 

 

IV. Робота над вивченням нового матеріалу.

1.Хвилинка каліграфії.

- Доберіть близькі за значенням слова до слова ведмідь.

Клишоногий, косолапий, тваринка

  • Давайте повторимо написання букви «ве»із верхнім з'єднанням.

 

(Учень говорить вірш про написання, учитель пише на дошці.)

Рука вгору плавно йде,

Униз рівненько опускається,

Красиво хвостик закругляється

І знову вгору трішки піднімається.

вв, вн, ви, ва, во, ведмідь

  • Поділіть це слово для переносу.

 

2.Колективна робота над удосконаленням тексту.

Учитель читає текст, виділяючи голосом слово ведмідь.

-Чи сподобався вам текст?

-Який заголовок можна дібрати до тексту?

- Які недоліки ви знайшли у тексті?

- Які речення використав автор?(розповідні)

3.Самостійна робота з диференційованими завданнями.

- На наступній галявині Лунтик зустрів білочку. Вона теж часу не гаяла і підготувала для вас завдання.

Сильніші учні.

Прочитайте текст. Знайдіть у ньому недоліки і виправте їх.

Запишіть удосконалений текст.

   Прийшла зима. Випав перший сніг. Діти вибігли на вулицю.Діти катаються на санчатах і лижах.

Слабші учні.

Серед близьких за значенням слів знайдіть зайве. З одним із слів складіть речення.

Діти, малята, хлопчики і дівчатка, друзі, люди.

 

4.Фоторолик.

- Маленька фея запрошує нас з Лунтиком до своєї картиннної галереї.

Показ слайдів.

  • Якою темою захоплюється фея?(протилежні за значенням слова).
  • Яку роль виконують ці слова у мовленні? (вони допомагають зіставлятиявища у навколишньому середовищі.)

5. Робота з прислів'ями.

  • За добро тебе похвалять, а за зло осудять.
  • Праця чоловіка годує, а лінь марнує.
  • Краще гірка правда, ніж солодка брехня.

-Де найчастіше ми зустрічаємося з протилежними словами?(в прислів'ях і казках)

V. Підсумок уроку.

- Добіг до кінця наш урок.Лунтику вже час повертатися додому. Що ви відчуваєте прощаючись з ним?

- Як називаються слова радість-смуток?

- Як називаються слова радість, задоволення, щастя,усмішка.

- Для чого людина у своєму мовленні вживає ці слова?

VI.Домашнє завдання.

С.99 впр 213.

doc
Додано
7 січня 2019
Переглядів
6371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку