Конспект уроку з української мови для 3 класу на тему "Корінь. Спільнокореневі слова і форми слова. Аналіз будови слова ( під керівництвом вчителя)"

Про матеріал

Дана розробка сприяє усвідомленню учнями поняття про спільнокореневі слова на основі досліджень; допомагає їм вчити визначати корінь у спільнокореневих словах, розрізняти слова із однаковими коренями; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення школярів; виховувати любов до української мови.

Перегляд файлу

Українська мова    3 клас    Урок №33                                                                   Дата

Тема. Корінь. Спільнокореневі слова і форми слова. Аналіз будови слова ( під керівництвом вчителя) (В.115- 118)

Мета: : формування ключових компетентностей: вміння вчитися- самореалізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; загальнокультурної –дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв'язно висловлюватися; здоров'язбережувальної – бережливо ставитися до свого  здоров'я;

предметних  компетентностей: сприяти усвідомленню учнями  поняття про спільнокореневі слова на основі досліджень; вчити визначати  корінь у спільнокореневих словах, розрізняти слова із однаковими коренями;  збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення школярів;  виховувати любов до української мови.

Обладнання: таблиця, презентація, смужки поділу на групи, записи на листках, на дошці.

Тип уроку – комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Діти, перед початком уроку ви вибрали смужку і розділилися на групи. Командир групи той, хто на смужці має записане слово.

- Зачитайте ці слова (весна, зима, літо).

 - Як одним словом можемо їх назвати?  Якої пори року не вистачає?

ІІ. Каліграфічна хвилинка.

- Запишемо ці слова по порядку. Зима, весна, літо, осінь.

ІІІ. Повторення раніше вивченого

- Яку тему почали вивчати? Що таке закінчення? Визначимо закінчення у цих словах.

- Яке слово має нульове закінчення? (осінь)

- Доберіть до нього синоніми. ( вона, пора року, ); 

По групах : записати в зошити

1гр.прикметники ( золота, різнобарвна, чарівна, сонячна, тиха, сумна, галаслива, дощова…),

2 гр. дієслова (прийшла, завітала, намочила, зашелестіла,..)

3 гр. скласти речення і визначити головні члени речення.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

  • Чому ми з вами змогли скільки зробити? (вміємо говорити, писати, читати, чути)
  •  Яким мовлення користувалися? ( усним і писемним)
  • А згадайте казку Лесі Мовчун «Як ростуть слова»
  • Яке  лихо було у німів? Яке, на вашу думку, було  продовження  цієї історії? (Висловлювання дітей)

Вчитель дочитує казку від слів  «Я навчу вас вирощувати слова…» і до кінця.

  • А ви хотіли б навчитися вирощувати слова?

V. Повідомлення теми і завдань уроку

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що таке спільнокореневі слова.

Завдання уроку:   (вчитель прикріплює на дошці)

- слухати, чути

- висловлювати свою думку

- гарно каліграфічно писати

- вирощувати нові слова

VІ. Сприймання і усвідомлення  нового матеріалу.

  1. Вправа «Мозковий штурм»
  • Слово  корінь , яке його значення?
  • Корінь – це орган рослини, без якого вона не зможе жити.
  • Зуб також має корінь.
  • На уроках математики ми почали знаходити корінь рівняння.
  • Корінь – це початок чого-небудь.

 Наприклад, кожен людський рід має свої корені – дідуся та бабусю.

  • Корінь - основна, значуща частина слова, як душа як серце слова.

СЛАЙД

  1. Добір спільнокореневих слів до слова  мова  колективно.

 СЛАЙД  (мовити, промовити, мовний, мовлення, промова, …)Визначення кореня.

  1. Вправа 115
  2. Правило с. 55
  3. Робота в групах

Добір спільнокореневих слів, визначення кореня.

  • Які дерева ростуть в саду?  (вишня, груша, слива)

Складання алгоритму визначення кореня

  1. Прочитай слово.
  2. Добери спільнокореневі слова.
  3. Визнач спільну частину. Це – корінь
  4. Виділи корінь умовною позначкою.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

6.Вправа 117

7. Правило с. 56

8. Запис речень під диктовку, визначення кореня слів (міст, місто)

Київ – найкраще місто України. Через Дніпро розкинувся великий міст.

  • Який корінь у словах? Це спільнокореневі слова? Чому?

VІІ.Узагальнення і систематизація  отриманих знань.

Вибірковий диктант

Тато мій – рибалка. Я теж люблю рибалити. Одного разу ми пішли на риболовлю. У воді на мілині плавало безліч маленьких рибенят. Це був справжній рибний дитсадок. Тільки велика риба, почувши нас  повтікала.

VІІІ. Підсумок уроку

  • Що нового дізналися на уроці?
  • Щоб визначити корінь треба…
  • Які слова називаються спільнокореневими?

Х. Домашнє завдання

 Вправа 118, правила с.55-56

 

 

docx
Додано
21 січня 2018
Переглядів
2914
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку