Урок розвитку мовлення " З мами починається життя"

Про матеріал

Тема уроку: Урок розвитку мовлення «З мами починається життя».

Мета: вдосконалювати навички виразного читання,

розвивати мовлення, вчити писати твори з елементами опису за опорними словами,

збагачувати активний словниковий запас,

виховувати любов і повагу до старших.

Відкритий урок для мам учнів.

Перегляд файлу

Тема уроку: Урок розвитку мовлення «З мами починається життя».

Мета: вдосконалювати навички виразного читання, розвивати мовлення, вчити писати твори з елементами опису за опорними словами, збагачувати активний словниковий запас, виховувати любов і повагу до старших.

Хід уроку

 

I.Організація класу

-Я всміхнуся сонечку:

-« Здраствуй, золоте!»

-Я всміхнуся квіточці,

-Хай вона росте.

-Я всміхнуся дощику,

-Лийся, мов з відра.

-Друзям усміхнуся я,

-Зичу їм добра!

II.Актуалізація опорних знань

1.Як під сонцем квітам, там з матір ю дітям.

-Запишіть каліграфічно прислів я. Поясніть його зміст.

2. Навчальне аудіювання

Найгарніша мама

  Випало Совеня  із гнізда та й повзає. Далеко забилось, не може знайти рідного гнізда.  Побачили птахи малого – некрасивого, з великою голівкою, вухатого, банькатого, жовторотого. Побачили та й питають, дивуючись:

-Хто ти такий, де ти взявся?

-Я, Совеня, - відповідає мале. – Я випало з гнізда. Не вмію ще літати і в день дуже погано бачу. Я шукаю маму.

-Хто ж твоя мама? – питає Соловей.

-Моя мама – Сова, -гордо відповідає Совеня.

-Яка ж вона? – питає Дятел.

-Моя мама найгарніша.

-Розкажи, яка ж вона ,- питає Дрізд.

-У неї голова, вуха й очі такі, як у мене, - відповідає з гордістю Совеня.

-Ха-ха-ха! – зареготали Соловей, Дятел і Дрізд.- Та ти ж потвора .

Виходить, і мати твоя така сама потвора.

-Неправда! – закричало Совеня.- Мама в мене найгарніша.

Почула його крик Сова, прилетіла потихеньку, взяла Совеня за лапку й повела до рідного гнізда. Совеня уважно подивилося на свою маму: вона була найгарніша.

Запитання:

1.Хто випав із гнізда?

           А) горобчик;

           Б) совеня;

           В) соловейко.

           2. Який був малий?

               А) некрасивий;

               Б) гарний;

              В) чудний.

            3.Кого шукало Совеня?

             А) тата;

             Б) бабусю;

             В) маму.

            4.Якою була мама в малого?

             А) найгарніша;

             Б) смішна;

             В) погана.

             5. Куди повела мама Совеня?

              А) у дупло;

              Б) у хату;

              В) у гніздо.

             6. Як дивилося Совеня на маму?

              А) пильно;

              Б) уважно;

              В) довірливо.

 

III.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

-Відгадайте загадку.

Знаю я слово у цілому світі

Краще й тепліше від сонця і квітів.

Слово це пестить, голубить і гріє,

В душу дитячу вселяє надії.

Помандрувало від роду й до роду

І освятило людину й природу. (Мама)

Мама –найдорожча, найрідніша людина, найласкавіша і найдобріша, яка є на світі одна – єдина і вибрати її не можна, як і Батьківщину. Сьогодні ми будемо писати твір про маму. Запишемо тему нашого твору « З мами починається життя».

 

IV.Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1.Робота над віршами і прислів ями про маму

Мама! Мамочка! Матуся! Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово, бо в дитинстві ми не уявляємо свого життя без матусі. Образ матері оспіваний у музичних творах, піснях, легендах, казках, прислів ях, віршах. А які вірші по маму ви знаєте? Які прислів я про маму ви знаєте?

Та це лише краплина того гарного, що можна сказати про маму.

2.Повторення вивченого про текст

-Що таке текст?

-Які типи текстів вам відомі?

-З яких частин складається текст-опис?

-Щоб легше було описувати маму поверніться до мами та погляньте на неї.

 

Фізкультхвилинка

 

3.Повторення вивченого про частини мови

-Описуючи маму, ми будемо  використовувати  слова – різні частини мови.

-Які частини мови ви знаєте?

(Діти об єднуються в три групи. Перша група підбирає іменики, друга група – прикметники, третя група- дієслова, які мажна використовувати у творі).

-Твір виходить дуже гарний коли ми використовуємо порівняння. Послухайте вірш. Які порівняння використав автор?

Моя матуся- це струнка тополя,

Троянда пишна,

Світла ,як весна.

Щоранку проводжа мене до школи,

Благословля на навчання вона.

Вправа «Мікрофон»

Продовжіть речення: « Моя мама, мов…»

Усне складання опису мами (2-3 учні)

Наприклад:

   Мою матусю звати Галина. Вона дуже вродлива. У мами смагляве. Завжди усміхнене обличчя. Золотаве, мов стиглий колос, волосся опускається до плечей. Усмішка у матусі ніжна й мрійлива. Я люблю дивитися в її блакитні, схожі на бездонні озерця, очі. ЇЇ невтомні ласкаві руки пестять і голублять мене.

   Моя рідненька матусю, ти найкраща в світі. Я тебе дуже люблю!

3.Самостійне написання тексту-опису учнями.

4.Перевірка написаного. Гра « Коректор»

Учні обмінюються зошитами, читають роботи, дають поради одне одному.

 

 V.Підсумок уроку

- Кому був присвячений сьогоднішній урок?

-Який твір писали?

 -Які труднощі виникли під час написання твору-опису?

-Як удалося подолати труднощі?

 

Пам ятаймо милі діти,

Пам ятаймо завжди з вами,

Що для нас в усьому світі

Наймиліші – наші мами.

docx
Додано
21 січня 2018
Переглядів
3910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку