До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Конспект уроку з української мови для 3 класу на тему "Мовна тема №2 "Текст. Речення. Будова слова""

Про матеріал

Матеріали з даного уроку можна використати у підготовці до контрольної роботи з української мови.

Перегляд файлу

Тема: Мовна тема №2 «Текст. Речення. Будова слова»

Мета: Перевірити рівень знань, умінь і навичок учнів з вивчених тем: «Текст», «Речення», «Будова слова»; удосконалювати орфоепічні навички, розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати самостійність та наполегливість.

Обладнання: Індивідуальні картки із завданням контрольної роботи, простий олівець, лінійка, ручка, гумка.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

ІІІ. Робота над темою

  1. Пояснення вчителя.
  2. Виконання контрольної роботи за варіантами.

__________________________________________________________________

 

Мовна тема «Текст. Речення. Будова слова»

І варіант

  1. Як називаються слова, що зв’язані між собою за змістом і виражають закінчену думку?
  1. Текст.
  2. Речення.
  3. Словосполучення

 

  1. Визнач тип речення за метою висловлювання.

Діти, ви помили руки з милом?

  1. Питальне.
  2. Спонукальне.
  3. Розповідне.

 

  1. Як правильно звертатися до друга?
  1. Друг.
  2. Друже.
  3. Другу.

 

  1. Прочитай текст і визнач його тип.

Зайчик – дика тварина. У нього пухнасте хутро. Взимку зайчик біленький, влітку – сіренький. У нього передні лапки – короткі, а задні – довгі. Має куций хвіст, довгі вуха. Ця тваринка дуже полохлива.

  1. Текст-розповідь.
  2. Текст-міркування.
  3. Текст-опис.

 

  1. Що таке синоніми?
  1. Це слова з однаковим коренем.
  2. Це слова близькі за значенням.
  3. Це слова протилежні за значенням.

 

  1. Як називається частина слова, що стоїть після кореня і служить для утворення нових слів?
  1. Префікс.
  2. Суфікс.
  3. Корінь.

 

  1. Склади та запиши речення з поданих слів. Підкресли головні члени речення.

Дуплі, у, дерева, білка, живе.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Установи зв'язок слів у реченні за допомогою питань.

У карпатських лісах водяться ведмеді.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Добери до поданих слів антоніми.

 

Літо-_________________________________________

Широкий-_____________________________________

Виходить-_____________________________________

 

  1.  Підкресли в ряду споріднених слів зайве слово.

 

Вода, водичка, водить, водяна.

 

  1.  Спиши слова, вставляючи замість крапок пропущені букви.

    Пш_ниця, ст._бло, п_шається, кв_ток, т_мніє, ш_поче, т_хенько, в_селка, бл_скучий, щ_бетати.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

_______________________________________________________________

 

Мовна тема «Текст. Речення. Будова слова»

ІІ варіант

  1. Як називаються речення, що зв’язані між собою за змістом і виражають закінчену думку?
  1. Текст.
  2. Набір речень.
  3. Окремі речення.

 

  1. Визнач тип речення за метою висловлювання.

Поклич тата на обід, синку!

  1. Питальне.
  2. Спонукальне.
  3. Розповідне.

 

  1. Як правильно звертатися до мами?
  1. Мама.
  2. Мамо.
  3. Маму.

 

  1. Прочитай текст і визнач його тип.

    Калина і Україна – нероздільні. Український народ шанує її за пишну вроду і цілющі властивості. Гарна вона в будь-яку пору року. Навесні калина вбирається в біле мереживо квіток. Влітку вкривається зеленими різьбленими листочками. Восени наливаються соком її важкі грона. Аж до зими рум’яніють ягоди калини.

  1. Текст-розповідь.
  2. Текст-міркування.
  3. Текст-опис.

 

  1. Що таке антоніми?
  1. Це слова з однаковим коренем.
  2. Це слова близькі за значенням.
  3. Це слова протилежні за значенням.

 

  1. Як називається змінна частина слова, яка служить для зв’язку слів у реченні?
  1. Закінчення.
  2. Суфікс.
  3. Корінь.

 

  1. Склади та запиши речення з поданих слів. Підкресли головні члени речення.

Роси, блищать, краплі, сонці, на.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Установи зв'язок слів у реченні за допомогою питань.

По небу попливли легенькі хмари

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Добери до поданих слів синоніми.

 

Сумувати-_________________________________________

Дім-_____________________________________

Красивий-_____________________________________

 

  1.  Підкресли в ряду споріднених слів зайве слово.

 

Місто, міський, місток, містечко.

 

  1.  Спиши слова, вставляючи замість крапок пропущені букви.

    Кр_ниця, в_селий, з_рно, н_зький, оз_ро, д_ректор, ш_рокий, к_лим, т_лефон, ж_тній.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Фізкультхвилинка
  2. Продовження виконання контрольної роботи.

ІV. Підсумок уроку

  1. Збір робіт.
  2. Лінгвістична гра-естафета
  1. Я на дереві гойдаюсь.

          Я в конверті відправляюсь.

  1. Я воду закриваю.

Я вантажі піднімаю.

  1. Я в небі весело сяю.

Я тлю всю поїдаю.

  1. Це слово три значення має:

То двері воно зачиняє,

То тягнеться ніжно до мами,

То букви виписує вправно.

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Титаренко Світлана
    Прочитайте уважно методичні рекомендації щодо вимог до кількості та якості завдань у мовній темі. А ця контрольна робота не відповідає вимогам.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
984
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку