Ознайомити учнів з новим підручником; розширити уявлення учнів про мову як засіб людського спілкування; закріпити знання букв українського алфавіту, розкрити його значення для укладання словників;розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до рідної мови.
Дата ___________________________ Клас ______________________
Тема: Мова – найважливіший засіб спілкування.
Мета: ознайомити учнів з новим підручником; розширити уявлення учнів про мову як засіб людського спілкування; закріпити знання букв українського алфавіту, розкрити його значення для укладання словників;розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: підручник, зошит.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
1. Робота з прислів’ям.
Знання людині – що крила пташині.
(Людина, яка має освіту, знання, може ними скористатися для досягнення своєї мети).
ІІ. Ознайомлення з підручником «Українська мова» для 3 класу.
Читання державного Гімну України вчителем.
ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
Чумацький Шлях — власна назва галактики, у якій розташована Сонячна система, а також усі зорі, які ми бачимо неозброєним оком.
— Про які народні символи згадує Н. Красоткіна у своєму вірші?
— Як авторка говорить про свій рідний край?
— Що є найдорожчим для кожного українця?
— Сьогодні на уроці ми починаємо працювати над вивченням невеликої, але дуже важливої теми «Мова і мовлення». Спробуємо поповнити свою мовну скарбничку новими знаннями й уміннями, бо життя людини без мови неможливе. Мова — це шлях, яким кожен з нас іде від колиски до усвідомлення себе громадянином. Рідну мову потрібно не лише любити, а й берегти, вивчати, знати.
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Діти проспівують алфавіт під музичний супровід.
Самостійне опрацювання інформації в підручнику.
V. Узагальнення і систематизація знань учнів.
1. Робота над вправою 2, с. 5 - 6
Виконати завдання до вправи в підручнику.
Слово може врятувати людину, а може і вбити.
VІ. Підсумок уроку
— Яку тему ми почали вивчати?
— Що таке мова? (Це засіб людського спілкування.)
— Де застосовують знання про мову? (У мовленні під час спілкування, для передачі думок, почуттів.)
VІІ. Домашнє завдання
— Відшукайте 5 прислів’їв про мову. Запишіть і поясніть їх значення. С. 6, впр. 4.