Урок української мови "Мова - найважливіший засіб спілкування"

Про матеріал

Ознайомити учнів з новим підручником; розширити уявлення учнів про мову як засіб людського спілкування; закріпити знання букв українського алфавіту, розкрити його значення для укладання словників;розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до рідної мови.

Перегляд файлу

Дата ___________________________                                 Клас  ______________________

Тема: Мова – найважливіший засіб спілкування.

Мета: ознайомити учнів з новим підручником; розширити уявлення учнів про мову як засіб людського спілкування; закріпити знання букв українського алфавіту, розкрити його значення для укладання словників;розвивати мовлення, збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до рідної мови.

Обладнання: підручник, зошит.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

1.  Робота з прислів’ям.

Знання людині – що крила пташині.

  • Як ви його розумієте?

(Людина, яка має освіту, знання, може ними скористатися для досягнення своєї мети).

  • Як ви здобуваєте знання? (в школі, на уроці).
  • Щоб нічого не проґавити і отримати якомога більше знань на уроці, треба… (повторення правил уроку).

ІІ. Ознайомлення з підручником «Українська мова» для 3 класу.

  1. Бесіда.
  •  Як називається підручник?
  • Хто його автори?  (М. Д. Захарійчук та А. І. Мовчун)
  • Як ви думаєте, що саме вміщено в цьому підручнику? (цікаві завдання, правила з української мови тощо).
  • Які умовні позначки допоможуть нам  орієнтуватися в новому підручнику?
  1. Ознайомлення з державними символами України.
  • Які державні символи зображені на с. 3 підручника?
  •  До державних символів належить і державний Гімн України.
  •   Хто є його авторами?

 Читання державного Гімну України вчителем.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

  1. Робота над віршем Н. Красоткіної
  • Читання вірша вчителем.
  • Словникова робота

Чумацький Шлях — власна назва галактики, у якій розташована Сонячна система, а також усі зорі, які ми бачимо неозброєним оком.

  • Бесіда за змістом вірша.

— Про які народні символи згадує Н. Красоткіна у своєму вірші?

— Як авторка говорить про свій рідний край?

— Що є найдорожчим для кожного українця?

— Сьогодні на уроці ми починаємо працювати над вивченням невеликої, але дуже важливої теми «Мова і мовлення». Спробуємо поповнити свою мовну скарбничку новими знаннями й уміннями, бо життя людини без мови неможливе. Мова — це шлях, яким кожен з нас іде від колиски до усвідомлення себе громадянином. Рідну мову потрібно не лише любити, а й берегти, вивчати, знати.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

  1. Повторення алфавіту.
  • Назвіть найменшу одиницю мови.
  • Як позначаємо звуки на письмі?
  • Як називається таблиця, в якій всі літери розташовані в певному порядку?

Діти проспівують алфавіт під музичний супровід.

  • Для чого потрібен алфавіт?
  1.  Робота над віршем О. Лупія (с. 5, впр. 1)
  • Прочитайте вірш.
  • Що народилося у світі першим? (Слово)
  • Що відбулося у світі після його народження?
  • Назвіть іменники.
  • Запишіть іменники в зошит в алфавітному порядку. (Звернути увагу на написання слова село).
  1. Ознайомлення з теоретичним матеріалом.
  • Для чого людині мова? (відповіді дітей).

Самостійне опрацювання інформації в підручнику.

  • Що із прочитаного було вам знайомим?
  • Які факти були для вас невідомими?
  1. Фізкультхвилинка.

V. Узагальнення і систематизація знань учнів.

1. Робота над вправою 2, с. 5 - 6

  • Читання тексту учнем, який добре вміє читати.
  • Бесіда за змістом прочитаного.
  • Коли відбувалися описані події?
  • До кого жанру  літератури відноситься цей текст? (Казка). До якого виду казок належить? (соціально-побутова). Доведіть. (Події вигадані, розповідається про стосунки людей).
  • У чому виявилася жорстокість хана?
  • Що сталося через 12 років?
  •  Чи навчилися діти спілкуватися?
  •  Чому діти не вміли говорити?
  •  Про що свідчить цей випадок?
  • Прочитайте текст. Перекажіть його.
  1. Списування із завданням (с. 6, впр. 3)

Виконати завдання до вправи в підручнику.

  1. Письмо з пам’яті.

Слово може врятувати людину, а може і вбити.

  • Прочитати прислів’я, пояснити зміст. (Перш, ніж говорити, треба добре подумати, дібрати слова.)
  • Вивчіть прислів’я напам’ять, запишіть в зошит.

 

VІ.  Підсумок уроку

— Яку тему ми почали вивчати?

— Що таке мова? (Це засіб людського спілкування.)

— Де застосовують знання про мову? (У мовленні під час спілкування, для передачі думок, почуттів.)

 

VІІ. Домашнє завдання

— Відшукайте 5 прислів’їв про мову. Запишіть і поясніть їх значення. С. 6, впр. 4.



 

 

 

docx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
3426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку