Тема: Повторення вивченого з тем «Числівник» та «Прикметник».
Мета: систематизувати та узагальнити знання про числівник та прикметник як частини мови, вправляти учнів в доцільному та правильному вживанні числівників та прикметників у мовленні; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, зіставляти, узагальнювати, роботи висновки;
розвивати мовлення, логічне мислення, кмітливість;
виховувати пізнавальні інтереси, любов до скарбниці рідної мови, бажання вивчати її та спілкуватися нею.
Обладнання: картки для виконання завдань, підручники
Тип уроку: урок узагальнення знань
Компетентності: вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися рідною мовою, компетентності у галузі природничих наук, техніки і технології, інноваційність, навчання впродовж життя, культурна.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи взятись враз.
Розпочнемо свій урок.
— Перевіримо готовність до уроку. У вас на партах повинні лежати підручники, зошити, щоденник, ручка та простий олівець.
ІІ. Робота над темою уроку
— Діти, на сьогоднішньому уроці ми з вами узагальнимо знання з тем «Числівник» та «Прикметник», повторимо всі вивчені правила та підготуємось до комбінованої діагностичної роботи.
2. Актуалізація опорних знань і вмінь «Прикметник». Вправа «Ментальна карта»
— Яку частину мови, із двох, вивчали першою?
— Згадаємо правило про прикметник (2-й форзац).
— З якою частиною мови, найчастіше, зв’язаний прикметник.
— Поясніть роль прикметників у реченнях.
3. Повторення частини мови «Прикметник».
3.1. Письмова робота у зошиті.
— Поставимо питання від іменників до прикметників і запишимо словосполучення із запитаннями у дужках.
Небо ( __________ ?) похмуре, сумка ( __________ ?) шкіряна,
будинок ( __________ ?) високий, діти ( __________ ?) веселі.
3.2. Письмова робота із роздатковим матеріалом.
— Виконайте самостійно таке ж точно завдання на листочках, не забудьте підписати їх.
Озеро ( __________ ?) глибоке, білочка ( __________ ?) руда, дуб ( __________ ?) високий, лебеді ( __________ ?) красиві. |
— Перевіримо наші результати.
3.3. Письмова робота з інклюзивною дитиною (настанови, щодо самостійної роботи).
3.4. Усна робота з матеріалом на дошці.
— Ми знаємо, що прикметники найчастіше зв’язані з іменниками. Наступне наше завдання буде полягати у відновленні закінчень прикметників, які в реченнях зв’язані з іменниками.
Дощ вгамувався. На небі з’явилось яскрав..… сонечко. Зашелестіли вмить
дерева. На гілках берези заспівав чорн..… шпак. Над річкою засяяла кольоров… веселка.
3.5. Письмова робота із роздатковим матеріалом.
Уздовж тротуару росли розлог… каштани. Яскрав… сонечко цілувало пишн… крони дерев. Весел… хмара вмивала їх тепл…. Дощем. |
— Перевіримо наші результати.
3.6. Усна робота з правилом «Рід прикметника».
— Діти, згадаємо чи має прикметник рід і число.
— Виконаємо останнє наше завдання, яке зв’язане з прикметником.
— Подані прикметники з іменниками потрібно записати в однині та позначити рід.
глибокі річки – ___________________________________________________ глибокі озера – ___________________________________________________ глибокі ставки – ___________________________________________________ |
3.7. Робота з інклюзивною дитиною (перевірка та корегування самостійно виконаних завдань та письмова робота в зошиті).
Фізкультхвилинка
4. Повторення частини мови «Числівник».
4.1. Актуалізація опорних знань і вмінь «Числівник». Вправа «Ментальна карта»
— Згадаємо правило про числівник (2-й форзац).
— Наведіть приклади кількісних числівників.
— Наведіть приклади порядкових числівників.
4.2. Самостійна робота над завданнями з числівниками.
— Попрацювати із завданнями, щодо повторення теми числівник, пропоную самостійно. Не забувайте підписувати свої роботи.
1. Знайди у загадках числівники. Підкресли їх. Запиши відгадки.
2.Випиши числівники, які відповідають на питання скільки ? Постав наголос у записаних словах. Чотирнадцять, двадцять чотири, шістнадцяте, п’ятий, шістнадцять, п’ятдесят. ________________________________________________________________ ________________________________________________________________ 3. Дай письмові відповіді на запитання. Скільки сантиметрів в одному дециметрі? __________________________________________________________________ Скільки днів у тижні? __________________________________________________________________ Скільки місяців має рік? __________________________________________________________________ |
4.3. Робота з інклюзивною дитиною.
ІІІ. Підсумок уроку
3.1. Домашнє завдання
— Повторити правила «Прикметник», «Числівник».
3.2. Рефлексія.