Конспект уроку з української мови для 4-го класу на тему "Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами."

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для 4-го класу на тему "Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами."

Метою уроку є вироблення вмінь розрізняти часові форми дієслова;розвивати навички правильного їх уживання у зв"язних висловлюваннях.

Перегляд файлу

Тема.Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами.

Мета. Виробляти вміння розрізняти часові форми дієслова;розвивати навички правильного їх уживання у зв’язних висловлюваннях. Виховувати любов до рідного краю.

I. Перевірка д/з

Урок розпочинаємо з перевірки домашнього завдання .

- Назвіть у прислів'ях дієслова - антоніми якими ви доповнили прислів'я. (Замовчати, марнує, руйнує ).

Підсумок: Ви правильно назвали антоніми,значить правильно доповнили прислів'я.

II. Організаційна частина

Девіз нашого уроку.

Не просто слухати , а чути

Не просто дивитись , а бачити

 Запам'ятовувати. Відповідати

- Назвіть дієслова, що закликають до дії.

ПІ. Оголошення теми і мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності:

-    На сьогоднішньому уроці ми повинні повторити і поглибити знання про дієслова . Ми будемо іти по відомій вам стежині « Часи дієслів».

- Дієслово - слово діє :

 Ходить , робить , носить,сіє,

Слово плаче і радіє ,

Усміхається і мріє.

-    Назвіть дієслова, поставивши до них питання.

-    З якою частиною мови зв'язане дієслово в реченні ?

-    Назвіть дієслова антоніми.

IV. Актуалізація опорних знань

-    Щоб повторити раніше вивчений матеріал ми виконаємо ряд вправ .

1 Гра « Впіймай дієслово» ( робота з сигнальними карточками)

Ліс , йде , красивий , прийшла, мовчазна, прилетіла, стіл, земля несе , сосни, одягає.

-    Який іменник характеризують ці дієслова? ( Весна )

-    Які ці дієслова? ( Дієслова - синоніми ) .

-    Доберіть дієслова – антоніми.

Викотилося - закотилося

Зійшло - заховалося , сіло

Усміхається – сумує.

-    До якого іменника можна віднести цю дію ?( Сонечко )

3. Зав'язок дієслів з іменниками.

( Запис речень на дошці під диктовку )

А ось весна завітала . Тануть сніги,біжать гомінливі струмки Видзвонюють краплинами бурульки . Скоро повернуться з вирію птахи .

-    З якою частиною мови найчастіше зв'язане дієслово ?

Цікавинка За частотою вживання дієслово займає друге місце після іменника і має вдвічі менше,ніж іменник,слів.

Висновок - підсумок проводиться по таблиці« Дієслово »

V.Робота над темою уроку .

1. Пояснення

- Ми вже говорили ,що дієслова - основні трудівники у мові. І дія завжди пов'язана з часом . Щось робиться сьогодні, щось зробилося вчора, а щось буде робитися завтра.

-    Дивлячись на текст, записаний на дошці, скажіть , які зміни відбулися у природі ? ( Завітала весна)

-    На яке питання відповідає дієслово ?

-    Коли відбулася дія ?

-    Які зараз відбуваються зміни ? ( Тануть сніги, біжать струмки , видзвонюють бурульки )

- На які питання відповідають дієслова ?

 - Коли відбулася дія ?

 -А які ще будуть зміни ?

За таблицею діти роблять висновок

-    Дієслова змінюються за часами .

-    Вони мають три часи:теперішній, минулий і майбутній .

-    Щоб визначити час дієслова, треба поставити до нього питання і встановити , коли відбувається дія .

2. Закріплення

- Ми  здійснемо подорож у минуле нашого міста . Учні нашого класу провелі дослідницьку роботу і зараз повідомлять про результати проведеної роботи.

1 учень.

-Земля на якій розкинувся наш район , була заселена з часів кам'яного віку . Про це свідчать розкопки, проведенні у нашому районі. Заснований Лебедин у 1652 році

2 учень

- Легенда про « Лебяж - город» . Назву міста принесли із собою переселенці із Задніпров’я (містечко Лебедин на Черкащині – нині село Шполянського району).

3 учень

 -У 1780 році Лебедин дістав статус міста ,йому було присвоєно міський герб - білий з блакитним відтінком лебідь на золотому фоні.

4 учень

- У нашому місті жило і живе багато гарних людей . Але першим почесним громадянином Лебедина став Костянтин Олександрович Зільберник. Це був лікар, який вніс дуже великий вклад у розвиток медицини у нашому місті.

5 учень

-Гостями нашого міста було теж багато видатних людей .Серед них Т. Г Шевченко, який завітав у наше місто у 1859 році

Робота з демонстраційним матеріалом.

Встала весна, чорну землю
Сонну розбудила,
Уквітчала її рястом,
Барвінком укрила:
І на полі жайворонок,
Соловейко в гаї 
Землю, убрану весною,
Вранці зустрічають…

-    Прочитайте вірші ?

-    Хто являється автором цих рядків?

-    В якому часі вжиті  дієслова ?

-    Які дієслова вжиті в переносному значенні ?

-    Випишіть із вірша дієслова минулого часу.

 -    Зробіть розбір перших двох дієслів за будовою .

Доповнити текст, вставляючи дієслова потрібного часу .

У ліс прийшла справжня весна. У зелене вбрання одягнулися дерева та кущі .Зацвіли лісові квіти і трави. Прокинулись джмелі та інші комахи У затишному гіллі співають солов'ї, кують зозулі .

-    Весна в цьому тексті в розпалі, а у нас ще у майбутньому .

-    Перебудуємо самостійно цей текст у майбутній час з послідуючим зачитуванням.

  (Скоро у ліс прийде справжня весна. У зелене вбрання одягнуться дерева і кущі . Зацвітуть лісові квіти і трави. Прокинуться джмелі та інші комахи. У затишному гіллі заспівають солов'ї, закують зозулі.)

-    Доповніть цей текст 1-2 реченнями . Вкажіть в реченнях на необхідність збереження такої краси. Адже так необхідно це в наш час.

Розподільний диктант.

Стою , минула, проспівала, щебече , пригріє , буду працювати , прочитаю , намалював зриваю оживає , відвідали .

Розвиток мовлення.

-    Ми з вами здійснили подорож у минуле нашого міста. Більше дізнатися можна з книги Б. І .Ткаченка « Лебедія» та В . Г . Дудченка. А от майбутнє нашого міста у ваших руках . Подумайте і скажіть . Яким би ви хотіли бачити своє місто у майбутньому. ( Розповіді дітей)

VI . Підсумок уроку

-    Так за чим змінюються дієслова ?

-    Що ми вивчилися визначати на сьогоднішньому уроці в дієсловах ?

-    Про який час ми говорили ?

VII. Домашнє завдання

Скласти твір - мініатюру « Моє місто сьогодні» . Під час написання творів використайте результати своїх спостережень під час екскурсій , мандрівок, прогулянок.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Опаіц Маріана
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 січня 2018
Переглядів
13377
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку