Конспект уроку з української мови для 4-го класу на тему "Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами."

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для 4-го класу на тему "Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами."

Метою уроку є вироблення вмінь розрізняти часові форми дієслова;розвивати навички правильного їх уживання у зв"язних висловлюваннях.

Перегляд файлу

Тема.Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами.

Мета. Виробляти вміння розрізняти часові форми дієслова;розвивати навички правильного їх уживання у зв’язних висловлюваннях. Виховувати любов до рідного краю.

I. Перевірка д/з

Урок розпочинаємо з перевірки домашнього завдання .

- Назвіть у прислів'ях дієслова - антоніми якими ви доповнили прислів'я. (Замовчати, марнує, руйнує ).

Підсумок: Ви правильно назвали антоніми,значить правильно доповнили прислів'я.

II. Організаційна частина

Девіз нашого уроку.

Не просто слухати , а чути

Не просто дивитись , а бачити

 Запам'ятовувати. Відповідати

- Назвіть дієслова, що закликають до дії.

ПІ. Оголошення теми і мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності:

-    На сьогоднішньому уроці ми повинні повторити і поглибити знання про дієслова . Ми будемо іти по відомій вам стежині « Часи дієслів».

- Дієслово - слово діє :

 Ходить , робить , носить,сіє,

Слово плаче і радіє ,

Усміхається і мріє.

-    Назвіть дієслова, поставивши до них питання.

-    З якою частиною мови зв'язане дієслово в реченні ?

-    Назвіть дієслова антоніми.

IV. Актуалізація опорних знань

-    Щоб повторити раніше вивчений матеріал ми виконаємо ряд вправ .

1 Гра « Впіймай дієслово» ( робота з сигнальними карточками)

Ліс , йде , красивий , прийшла, мовчазна, прилетіла, стіл, земля несе , сосни, одягає.

-    Який іменник характеризують ці дієслова? ( Весна )

-    Які ці дієслова? ( Дієслова - синоніми ) .

-    Доберіть дієслова – антоніми.

Викотилося - закотилося

Зійшло - заховалося , сіло

Усміхається – сумує.

-    До якого іменника можна віднести цю дію ?( Сонечко )

3. Зав'язок дієслів з іменниками.

( Запис речень на дошці під диктовку )

А ось весна завітала . Тануть сніги,біжать гомінливі струмки Видзвонюють краплинами бурульки . Скоро повернуться з вирію птахи .

-    З якою частиною мови найчастіше зв'язане дієслово ?

Цікавинка За частотою вживання дієслово займає друге місце після іменника і має вдвічі менше,ніж іменник,слів.

Висновок - підсумок проводиться по таблиці« Дієслово »

V.Робота над темою уроку .

1. Пояснення

- Ми вже говорили ,що дієслова - основні трудівники у мові. І дія завжди пов'язана з часом . Щось робиться сьогодні, щось зробилося вчора, а щось буде робитися завтра.

-    Дивлячись на текст, записаний на дошці, скажіть , які зміни відбулися у природі ? ( Завітала весна)

-    На яке питання відповідає дієслово ?

-    Коли відбулася дія ?

-    Які зараз відбуваються зміни ? ( Тануть сніги, біжать струмки , видзвонюють бурульки )

- На які питання відповідають дієслова ?

 - Коли відбулася дія ?

 -А які ще будуть зміни ?

За таблицею діти роблять висновок

-    Дієслова змінюються за часами .

-    Вони мають три часи:теперішній, минулий і майбутній .

-    Щоб визначити час дієслова, треба поставити до нього питання і встановити , коли відбувається дія .

2. Закріплення

- Ми  здійснемо подорож у минуле нашого міста . Учні нашого класу провелі дослідницьку роботу і зараз повідомлять про результати проведеної роботи.

1 учень.

-Земля на якій розкинувся наш район , була заселена з часів кам'яного віку . Про це свідчать розкопки, проведенні у нашому районі. Заснований Лебедин у 1652 році

2 учень

- Легенда про « Лебяж - город» . Назву міста принесли із собою переселенці із Задніпров’я (містечко Лебедин на Черкащині – нині село Шполянського району).

3 учень

 -У 1780 році Лебедин дістав статус міста ,йому було присвоєно міський герб - білий з блакитним відтінком лебідь на золотому фоні.

4 учень

- У нашому місті жило і живе багато гарних людей . Але першим почесним громадянином Лебедина став Костянтин Олександрович Зільберник. Це був лікар, який вніс дуже великий вклад у розвиток медицини у нашому місті.

5 учень

-Гостями нашого міста було теж багато видатних людей .Серед них Т. Г Шевченко, який завітав у наше місто у 1859 році

Робота з демонстраційним матеріалом.

Встала весна, чорну землю
Сонну розбудила,
Уквітчала її рястом,
Барвінком укрила:
І на полі жайворонок,
Соловейко в гаї 
Землю, убрану весною,
Вранці зустрічають…

-    Прочитайте вірші ?

-    Хто являється автором цих рядків?

-    В якому часі вжиті  дієслова ?

-    Які дієслова вжиті в переносному значенні ?

-    Випишіть із вірша дієслова минулого часу.

 -    Зробіть розбір перших двох дієслів за будовою .

Доповнити текст, вставляючи дієслова потрібного часу .

У ліс прийшла справжня весна. У зелене вбрання одягнулися дерева та кущі .Зацвіли лісові квіти і трави. Прокинулись джмелі та інші комахи У затишному гіллі співають солов'ї, кують зозулі .

-    Весна в цьому тексті в розпалі, а у нас ще у майбутньому .

-    Перебудуємо самостійно цей текст у майбутній час з послідуючим зачитуванням.

  (Скоро у ліс прийде справжня весна. У зелене вбрання одягнуться дерева і кущі . Зацвітуть лісові квіти і трави. Прокинуться джмелі та інші комахи. У затишному гіллі заспівають солов'ї, закують зозулі.)

-    Доповніть цей текст 1-2 реченнями . Вкажіть в реченнях на необхідність збереження такої краси. Адже так необхідно це в наш час.

Розподільний диктант.

Стою , минула, проспівала, щебече , пригріє , буду працювати , прочитаю , намалював зриваю оживає , відвідали .

Розвиток мовлення.

-    Ми з вами здійснили подорож у минуле нашого міста. Більше дізнатися можна з книги Б. І .Ткаченка « Лебедія» та В . Г . Дудченка. А от майбутнє нашого міста у ваших руках . Подумайте і скажіть . Яким би ви хотіли бачити своє місто у майбутньому. ( Розповіді дітей)

VI . Підсумок уроку

-    Так за чим змінюються дієслова ?

-    Що ми вивчилися визначати на сьогоднішньому уроці в дієсловах ?

-    Про який час ми говорили ?

VII. Домашнє завдання

Скласти твір - мініатюру « Моє місто сьогодні» . Під час написання творів використайте результати своїх спостережень під час екскурсій , мандрівок, прогулянок.

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Опаіц Маріана
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
21 січня
Переглядів
1064
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку