14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Конспект уроку з української мови для 4 класу

Про матеріал

Ця розробка уроку призначена для четвертого класу при вивченні теми "Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Побудова речень з прикметниками".Використано оновлену програму та підручник Захарійчук.

Перегляд файлу

Тема. Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Побудова речень з прикметниками.

 

Мета. Закріплювати знання учнів про роль прикметника у мовленні, вчити вживати прикметники для повнішого розкриття думки, характеристики предметів; розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, до краси і багатства рідної мови.

 

Обладнання. Презентація до теми уроку.

Хід уроку

 

І. Організація класу.

  • Сьогодні у нас відкритий урок з мови. На ньому присутні гості.

Привітайтесь із ними.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

(Вправа 244)

  • Прочитайте речення. Які закінчення прикметників вставили замість крапок?
  • Які однорідні члени знайшли у п’ятому реченні?

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання.

 

Презентація теми «Прикметник, як частина мови».

Вчитель:

  • Запрошую вас в чудове королівство, яким править королева Морфологія. Це королівство велике і поділяється на 10 князівств.

 

-   У першому князівстві керує Іменник. Нещодавно ми побували у нього в гостях, а в даний час нам шлях проходить через друге князівство, де панує Прикметник.

 

(Слайд 1)

Прикметник – самостійна частина мови, яка означає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які? чий? чия? чиє? чиї?

ПАМ’ЯТАЙ

Прикметник завжди узгоджується з іменником, тобто ставиться в тому ж роді, числі і відмінку, що й іменник.

 

VІ. Оголошення теми й мети уроку.

 

  • Сьогодні ми будемо закріплювати вміння поширювати речення прикметниками та використовувати їх для характеристики іменників.

 

VІІ.  Первинне сприйняття та усвідомлення матеріалу.

 

    1. Каліграфічна хвилинка

 

(на дошці)   ов  ний   ній

                    ем  це цемент

 

словникова робота:    цемент.

 

    2. Робота на дошці і в зошитах вправа 250 за зразком.

 

Ліс – лісов ий   ,   мороз – морозн ий   ,  зима – зимн  ій  , школа – шкільн   ий 

 

    3.Робота з текстом (з дошки).

  • Прочитайте текст. Як його можна удосконалити? (Дібрати до іменників відповідні прикметники)

            Самостійна робота.( Слайд 2)

 

Ранок

    Настав ранок після ночі. Зірки пірнули в безодню неба. Піднімається сонце над лісом. Тихо навкруги.

 

4. Робота з реченнями (усно)  за слайдом 3

  -  Прочитайте речення. Поширте його прикметниками.

 

33    Ніч  спустилася на землю.

31    За селом розкинувся ліс.

27    Почала рум’яніти калина.

 

5. Фізкультхвилинка.   (слайд 4)

VІІІ. Закріплення та систематизація знань.

 

  1. Вживання прикметників для всебічної характеристики іменників.

Дослідницька робота.( за слайдом 5)

       «Калина» (у вазі пучок калини).

Виконується  усно.

  • Перед вами – народний  символ України, оспіваний в поезії, прозі, піснях. Спробуємо дати їй повну характеристику за допомогою прикметників.

 

 

  1. Робота з підручником.

Вправа 245 (самостійно, письмово, з попереднім поясненням).

  • Аналогічно дослідницькій роботі про калину та користуючись таблицею «Прикметники можуть позначати» на дошці виконайте за зразком на с. 122 підручника вправу 245 за варіантами:
  1. Самостійна робота «Знайди кінець речення» (слайд 6)
  2. IX.  Підсумок уроку.

       1. Дидактична гра  «Я обираю життя»  (картки). Самостійна робота.(Слайд 7)

- Виберіть і підкресліть прикметники, які будуть робити ваше життя кращим.

  3. Інтерактивна вправа «Трихвилинне есе».

- За 3 хвилини напишіть свої враження від уроку, яким він був для вас, що дав нового. (2-3 учні зачитують есе).

 

ІІІ. Домашнє завдання.

    Вправа 252 – скласти художній опис за ілюстрацією на с. 124.

    Оцінювання учнів поточне.

- Сьогодні всі гарно працювали і кожен з вас отримає оцінку своєї роботи після того як я перевірю ваші зошити і картки. Залиште картки і зошитах.

   Збір зошитів.

- Дякую за співпрацю!

 

 

docx
Додано
8 липня 2018
Переглядів
1127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку