Ця розробка уроку призначена для четвертого класу при вивченні теми "Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Побудова речень з прикметниками".Використано оновлену програму та підручник Захарійчук.
Тема. Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Побудова речень з прикметниками.
Мета. Закріплювати знання учнів про роль прикметника у мовленні, вчити вживати прикметники для повнішого розкриття думки, характеристики предметів; розвивати зв’язне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас; виховувати любов до природи, до краси і багатства рідної мови.
Обладнання. Презентація до теми уроку.
Хід уроку
І. Організація класу.
Привітайтесь із ними.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
(Вправа 244)
ІІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання.
Презентація теми «Прикметник, як частина мови».
Вчитель:
- У першому князівстві керує Іменник. Нещодавно ми побували у нього в гостях, а в даний час нам шлях проходить через друге князівство, де панує Прикметник.
(Слайд 1)
Прикметник – самостійна частина мови, яка означає ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке? які? чий? чия? чиє? чиї?
ПАМ’ЯТАЙ
Прикметник завжди узгоджується з іменником, тобто ставиться в тому ж роді, числі і відмінку, що й іменник.
VІ. Оголошення теми й мети уроку.
VІІ. Первинне сприйняття та усвідомлення матеріалу.
1. Каліграфічна хвилинка
(на дошці) ов ний ній
ем це цемент
словникова робота: цемент.
2. Робота на дошці і в зошитах вправа 250 за зразком.
Ліс – лісов ий , мороз – морозн ий , зима – зимн ій , школа – шкільн ий
3.Робота з текстом (з дошки).
Самостійна робота.( Слайд 2)
Ранок
Настав ранок після ночі. Зірки пірнули в безодню неба. Піднімається сонце над лісом. Тихо навкруги.
4. Робота з реченнями (усно) за слайдом 3
- Прочитайте речення. Поширте його прикметниками.
33 Ніч спустилася на землю.
31 За селом розкинувся ліс.
27 Почала рум’яніти калина.
5. Фізкультхвилинка. (слайд 4)
VІІІ. Закріплення та систематизація знань.
Дослідницька робота.( за слайдом 5)
«Калина» (у вазі пучок калини).
Виконується усно.
Вправа 245 (самостійно, письмово, з попереднім поясненням).
1. Дидактична гра «Я обираю життя» (картки). Самостійна робота.(Слайд 7)
- Виберіть і підкресліть прикметники, які будуть робити ваше життя кращим.
3. Інтерактивна вправа «Трихвилинне есе».
- За 3 хвилини напишіть свої враження від уроку, яким він був для вас, що дав нового. (2-3 учні зачитують есе).
ІІІ. Домашнє завдання.
Вправа 252 – скласти художній опис за ілюстрацією на с. 124.
Оцінювання учнів поточне.
- Сьогодні всі гарно працювали і кожен з вас отримає оцінку своєї роботи після того як я перевірю ваші зошити і картки. Залиште картки і зошитах.
Збір зошитів.
- Дякую за співпрацю!