Конспект уроку з української мови для 5 класу на тему: "Правила вживання апострофа" (із використанням інтерактивної дошки)

Про матеріал

Конспект уроку з української мови для 5 класу на тему: "Правила вживання апострофа" (із використанням інтерактивної дошки) містить різні види завдань, метою яких є поглиблення знань учнів про основні правила вживання апострофа, формування вмінь правильно вимовляти й писати слова з апострофом, знаходити помилки у вживанні апострофа, виправляти їх; за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу вчитель має можливість виховувати дбайливе ставлення учнів до природи (зокрема птахів), відповідальність за її майбутнє. Домашнє завдання (написати за поданим початком твір-мініатюру) сприятиме розвитку творчих здібностей п`ятикласників, виховуватиме в дітей чуйність і милосердя.

Перегляд файлу

 

 

 

 

Урок з української мови

«Правила вживання апострофа»

 

із використанням інтерактивної дошки

 

5 клас

 

 

Учитель : Бойко Вікторія Іванівна, учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, «старший  учитель»

 


Мета уроку: поглибити знання учнів про правила вживання апострофа, розвивати навички застосування на практиці теоретичних знань, формувати вміння правильно вимовляти й писати слова з апострофом,  знаходити помилки у вживанні апострофа, виправляти їх; за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу виховувати дбайливе ставлення до природи (зокрема птахів), відповідальність за її майбутнє.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Обладнання: епіграф до уроку, схеми «Правила вживання апострофа», міні-підручник з теми, ілюстрації «Птахи України».

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Мотивація навчальної діяльності

Діти,  чи любите ви відгадувати загадки? А чим вони вам найбільше подобаються?

Відгадайте ж одну з них:

Що ж це за «гості»?

Отже, сьогодні на уроці нашими поважними гостями будуть якраз птахи. Назвіть тих із них, які проживають на Херсонщині (на екрані з`являються їхні зображення). Птахи ж допоможуть нам визначити тему нашого уроку. Прочитайте епіграф (рядки висвітлюються на екрані). Які орфограми, вивчені протягом попереднього уроку, ви помітили в окремих словах епіграфа?

  1. Оголошення теми, мети уроку

Отже, сьогодні на уроці ми будемо працювати за темою: «Правила вживання апострофа». Наше завдання – удосконалити знання про правила вживання апострофа, розвинути навички застосовувати на практиці теоретичні знання  про правопис слів із апострофом чи без нього, ми спробуємо себе в ролі вчителя й не тільки…  А допоможуть нам у цьому (бодай трохи! ) саме птахи! (звучать у записі голоси птахів).

  1. Актуалізація опорних знань

«Мозковий штурм»

  • З якою метою в словах  уживається апостроф?
  • Згадайте основні правила вживання апострофа. Наведіть приклади.
  • Коли апостроф не вживається?
  1. Тренувальні вправи
  1. Мовна розминка. Робота в парах(письмово)

Знайдіть третє «зайве» слово у групах слів.

Поясніть свій вибір.

Відповідь: «зайвими» є слова «рум`яний, мавпячий, бур`ян».

 

2.Коментоване письмо

   Спишіть, уставляючи пропущені літери та апостроф; поясніть написання слів, спираючись на відомі вам правила.

(Після роботи з кожним реченням на екрані з`являється зображення згаданої в ньому пташки.)

 

3.Ситуативне завдання «Знайди й виправ помилку!» (голуб у дзьобі приніс завдання):

«Уявіть себе в ролі вчителя. Виправте помилки у словах, які, на вашу думку, написані неправильно.  Доберіть правила, згідно з якими слова пишуться саме так».

Відповідь: Святослав, фотозйомка, подвір`я, В`ячеслав, торф`яний, роз`ятрити.

 

4. Лексична хвилинка

Що означає слово «роз`ятрити» ?

Відповідь:

ятрити – 1) торкаючись рани, діючи  яким-небудь чином, спричиняти біль;

                 2)перен. – мучити, викликати страждання.

5. Творча робота

Складіть речення про птахів, уживаючи слово «ятрити» у прямому й переносному значенні (усно).

 

6. Розподільний диктант

        Самоперевірка.

У кожному слові (зліва направо) підкресліть останню букву і прочитайте «захований» вислів.

Відповідь:«Шануй птахів!»

 

7. «Мікрофон»

   Поясніть, у чому виявляється шанобливе ставлення людей до птахів?

 

  1. Домашнє завдання

  1. Підсумок.

    Перечитайте рядки епіграфа до уроку. Як, на вашу думку, учинила б людина з пташенятами, аби здобути «добре ім`я» ? Про це ви й напишете у творчих роботах.

     А наостанок хочеться вам порадити:

docx
Додано
29 травня 2018
Переглядів
1446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку