Конспект уроку з української мови для 5 класу на тему «Правопис значущих частин слова»

Про матеріал
Конспект уроку з української мови для 5 класу на тему «Правопис значущих частин слова»
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови  для 5 класу на тему «Правопис значущих частин слова»

 

Тема. Правопис значущих частин слова .

Мета:

  •       навчальна: повторити й поглибити знання учнів про префікси як значущі частини слова, сприяти зміцненню навичок їхнього виділення; закріпити вміння знаходити префікси пре-, при-, прі-, визначати їхню роль у словах, удосконалювати навички правопису;
  •       розвивальна: розвивати творчі вміння використання цих префіксів для створення нових слів; розвивати мислення, увагу, спостережливість, пам'ять, культуру усного і писемного мовлення;
  •       виховна: виховувати любов до мови.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Інтерактивна вправа «Хрестики нолики». (усно)

Спільнокореневі слова - це…

Корінь -це …

Префікс –це…

Префікс пре пишеться…

Префікс при  пишеться…

Префікс прі -  пишеться…

Префікс с-  пишеться…

Назвати слова, в яких пишеться префікс при-…

Назвати слова, в яких пишеться префікс прі-…

  1. Робота на картках

Картка 1.

Записати у дві колонки слова з пре- та з при-: пр..їхав, пр..дуже, пр..красний, пр..сісти, пр..класти.

Картка 2.

Утворити нові слова з префіксами при-, пре-.

Чудовий - ……, гарний - ……., сісти -……, лізти -……., клеїти -……

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

ІV. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи.

  1. Словникова робота

Пр..йти, пр..гарна, пр..мудра, пр..шити, пр..мудра, пр..гарна, пр..везти, пр..класти, пр..своїти, пр..великий, пр..добрий, пр..рва.

  1. Робота з підручником (Вправа 171)

Доберіть  до  поданих  слів  спільнокореневі  з  префіксами пре­,  при­.

Якого значення надали словам префікси? Запишіть дібрані слова, підкресліть

та поясніть орфограму в префіксах. Учні виконують завдання по рядах: 1 р. 1-7 сл., 2 р. 8-15 сл.,  3 р. 16-20 сл.

1 р. Дніпро- придніпровський, поганий - препоганий, солити - присолити, звати - призвати, колоти - приколоти, пудра- припудрити, дорога – придорожній.

2 р. Солодкий - пресолодкий, копати - прикопати, кропити - прикропити, святий - пресвятий, чудовий - пречудовий, лаштувати - прилаштувати, сьорбати - присьорбувати, чіпляти – причіпляти.

3 р. Зачиняти - причиняти, згадати - пригадати, старець - престарий, заховати - приховати, мудрий - премудрий.

  1. Ігрове завдання «Хто більше» (групова робота)

 До малюнка доберіть якнайбільше слів із префіксами пре-, при-, прі-, поясніть їх правопис. Вживаючи дібрані слова, побудуйте зв’язне висловлювання.

  1. Тест
  1. Дуже глибокий: а) преглибокий; б)  приглибокий.

2.Злегка закритий: а) прикритий; б) прекритий.

3. Не зовсім заглушений: а) преглушений; б) приглушений.

4. Дуже злий: а)  презлий;  б) призлий.

5. Злегка прикритий пилом: а) препилений;  б) припилений.

6. Не зовсім закриті очі: а) прекриті; б) прикриті.

V. Підсумок уроку.

  • Чи досягли ви мету на уроці?
  • Коли пишуться префікси пре-, при-, прі-?

        Рефлексія:

 «Я запам’ятав…»

«Я вмію …»

«Я зрозумів, що …»

VІ. Оцінювання учнів.

VІІ. Оголошення домашнього завдання.

Повторити  п. 22. Виконати вправу 176 (І) або вправу 176 (І, ІІ).

 

 

docx
Додано
16 лютого 2020
Переглядів
1659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку