Конспект уроку з української мови для 5 класу на тему «Правопис значущих частин слова»
Тема. Правопис значущих частин слова .
Мета:
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Спільнокореневі слова - це…
Корінь -це …
Префікс –це…
Префікс пре пишеться…
Префікс при пишеться…
Префікс прі - пишеться…
Префікс с- пишеться…
Назвати слова, в яких пишеться префікс при-…
Назвати слова, в яких пишеться префікс прі-…
Картка 1.
Записати у дві колонки слова з пре- та з при-: пр..їхав, пр..дуже, пр..красний, пр..сісти, пр..класти.
Картка 2.
Утворити нові слова з префіксами при-, пре-.
Чудовий - ……, гарний - ……., сісти -……, лізти -……., клеїти -……
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
ІV. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи.
Пр..йти, пр..гарна, пр..мудра, пр..шити, пр..мудра, пр..гарна, пр..везти, пр..класти, пр..своїти, пр..великий, пр..добрий, пр..рва.
Доберіть до поданих слів спільнокореневі з префіксами пре, при.
Якого значення надали словам префікси? Запишіть дібрані слова, підкресліть
та поясніть орфограму в префіксах. Учні виконують завдання по рядах: 1 р. 1-7 сл., 2 р. 8-15 сл., 3 р. 16-20 сл.
1 р. Дніпро- придніпровський, поганий - препоганий, солити - присолити, звати - призвати, колоти - приколоти, пудра- припудрити, дорога – придорожній.
2 р. Солодкий - пресолодкий, копати - прикопати, кропити - прикропити, святий - пресвятий, чудовий - пречудовий, лаштувати - прилаштувати, сьорбати - присьорбувати, чіпляти – причіпляти.
3 р. Зачиняти - причиняти, згадати - пригадати, старець - престарий, заховати - приховати, мудрий - премудрий.
До малюнка доберіть якнайбільше слів із префіксами пре-, при-, прі-, поясніть їх правопис. Вживаючи дібрані слова, побудуйте зв’язне висловлювання.
2.Злегка закритий: а) прикритий; б) прекритий.
3. Не зовсім заглушений: а) преглушений; б) приглушений.
4. Дуже злий: а) презлий; б) призлий.
5. Злегка прикритий пилом: а) препилений; б) припилений.
6. Не зовсім закриті очі: а) прекриті; б) прикриті.
V. Підсумок уроку.
Рефлексія:
«Я запам’ятав…»
«Я вмію …»
«Я зрозумів, що …»
VІ. Оцінювання учнів.
VІІ. Оголошення домашнього завдання.
Повторити п. 22. Виконати вправу 176 (І) або вправу 176 (І, ІІ).