Конспект уроку з української мови для 6-го класу на тему "Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова"

Про матеріал

Загальновживана (нейтральна) і стилістично забарвлена лексика збагачує мову та мовлення учнів. За допомогою інтерактивних форм, методів та способів навчання, матеріалів місцевої говірки школярі пояснюють особливості слова зі стилістичного погляду; навчаються знаходити в мовленні стилістично забарвлені слова; розвивають здатність логічного мислення, творчу уяву, мовленнєві навички, навички колективної та самостійної форм роботи; виховують шанобливе ставлення до професії редактора, рідної мови, природи.

Перегляд файлу

Українська мова                                                                         5 клас

 

Урок № ___                                                                        Дата _______________

 

Тема. Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова.

Мета: пояснити особливості слова зі стилістичного погляду; навчити знаходити в мовленні стилістично забарвлені слова; розвивати навички колективної та самостійної роботи; здатність до логічного мислення, творчу уяву; мовленнєві навички; виховувати шанобливе ставлення до рідної мови, природи.

Внутрішньопредметні зв’язки: орфоепія, орфографія, пунктуація, культура мовлення.

Міжпредметні зв’язки: мова, література, усна народна творчість, природознавство, музика.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: проектор, мультимедійна дошка, презентація, дидактичний матеріал «Запам’ятай!», «Установи відповідність», «Діалектні західні говірки», «Діалектизми Путивльського району», «Це цікаво! Діалектизми». 

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.  Прихологічний тренінг.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

1.

                       

Робота з  дидактичним матеріалом:

 

  • діалектизми;     Увага!  Словник діалектизмів у картинках

(західної України, Путивльщини)

 

  • професіоналізми.

 

ВИХОВНИЙ МОМЕНТ – не засмічувати мову неунормованою лексикою.

 

 

2. На фоні музики «Спів польового жайворонка» учитель читає поезію «Жайворонок»

 

  • Зверніть увагу, які слова з поезії «Жайворонок» можна віднести до стилістично забарвленої лексики? Чому?

 

  • На що надихнула вас музика?

ПОВТОРЕННЯ з розділу «Синтаксис»

  • Чим ускладнене перше речення?
  • Яке воно за метою висловлювання?
  • Чому в другому реченні стоїть кома?
  • Чим ви виправдаєте наявність коми в останньому реченні?
  • Яке воно за емоційним забарвленням?

 

ОЦІНЮВАННЯ

 

3.

ОЦІНЮВАННЯ

 

V.

                 

ОЦІНЮВАННЯ

 

VІ.

ОЦІНЮВАННЯ

 

VІІ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=980f588852d096be35c13746d18858aa-l&n=13ЗАПАМЯТАЙ!

Цукерка, а не…

http://svatovo.ws/pic/news/big_6_201155540ae41a64_1teacher23-med.jpg

Черговий, а не…

 

http://www.adaletbiz.com/images/haberler/video-oyunlari-cocukta-korku-nobetine-yol-aciyor.jpgСерйозний, а не…

http://static5.depositphotos.com/1005574/402/i/950/depositphotos_4028507-stock-photo-tv-lcd.jpg

Телевізор, а не…

 

Установи відповідність

 

 

 

 

 

НЕПРАВИЛЬНО!

Сурйозний

Канхвета

Тілівізор

Діжурний

 

*Лексична помилка

ДІАЛЕКТНІ ЗАХІДНІ

          ГОВІРКИ

вуйко https://reibert.info/attachments/__1931_-jpg.3022976/ дядько

 

газда http://ostanniymoskal.com/wp-content/uploads/2016/04/12970216_1034166486651360_1474166165_o-750x450.jpgгосподар

 

ватра D:\Мои рисунки\Вогнище\getImage (77).jpg вогонь

 

Діалектизми Путивльського району

 

Кунь https://sepimages.ru/uploads/images/s/k/a/skachat_foto_loshadej_3.jpg

 

Вуз https://otvet.imgsmail.ru/download/da1c5cca2354410a1e7e973162649342_i-6857.jpg

 

Діалектизми Путивльського району

Пашов http://www.artacademia.kiev.ua/wp-content/uploads/2015/02/man.jpg

 

Драфа http://geotec.com.ua/images/emprobio/kyri2.jpg

 

           ЦЕ ЦІКАВО!

Приклади журналістських термінів:

верстка, друкарська правка, звукова доріжка, зворотна зйомка, ракорд, радіощоденник, титульний редактор, шпальта, штихель, шумові ефекти.

 http://l-ponomar.com/terminy-ta-profesionalizmy-pryklady/#ixzz4aZyQZtqu

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Суховєєва Лідія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Ващенко Ольга Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Долиняк Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
4348
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку