Презентація з української мови для 6-го класу на тему "Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова"

Про матеріал

Загальновживана (нейтральна) і стилістично забарвлена лексика збагачує мову та мовлення учнів. За допомогою інтерактивних форм, методів та способів навчання, матеріалів місцевої говірки школярі пояснюють особливості слова зі стилістичного погляду; навчаються знаходити в мовленні стилістично забарвлені слова; розвивають здатність логічного мислення, творчу уяву, мовленнєві навички, навички колективної та самостійної форм роботи; виховують шанобливе ставлення до професії редактора, рідної мови, природи.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Путивльська загальноосвітня школа I-III ступенів №1імені Радіка Руднєва * 2018 *

Номер слайду 2

☻ Я творча особистість.☻ Я активно працюватиму на уроці.☻ У мене хоро-ший настрій. ☻ Я впевнений у своїх силах. Психологічний тренінг

Номер слайду 3

Актуалізація опорних знань «Продовж речення…» 1. Слова мови – це є … 2. Кожне слово має… 3. Слово з одним лексичним значенням –це … 4. Багатозначне слово має … 5. Наука, яка вивчає значення слів, їх уживання називається … 6. У якому словнику розкривається лексичне значенняслова?

Номер слайду 4

Тема. ЗАГАЛЬНОВЖИВАНІ (НЕЙТРАЛЬНІ) ТА СТИЛІСТИЧНО ЗАБАРВЛЕНІ СЛОВА

Номер слайду 5

“ПАРК ТЕОРІЇ”Робота за підручником. С.___Стилістично нейтральна лексика

Номер слайду 6

“ПАРК ТЕОРІЇ”Лінгвістичне дослідження. Стилістично забарвлена лексика(певні стилі) Розмовна: малеча, дітлахи, дітвора. Термінологічна: кут, дільник; сюжет, персонаж;  іменник, сполучник; тайм, гол. Діалектизми: Професіоналізми: Жаргонізми:кльово, пацани, в’їхати

Номер слайду 7

“Парк спостережливих” ЖАЙВОРОНОК— Ой чому ти, жайворононьку,Рано з вирію вилітав?Ще по горах сніженьки лежать,По долинах криженьки стоять…— А я тії сніженьки. Крильцями розмету,А я тії криженьки. Ніжками потопчу! Виписати стилістично забарвлені слова

Номер слайду 8

ПОВТОРЕННЯ з розділу «Синтаксис» « ЖАЙВОРОНОК»Чим ускладнене перше речення?Яке воно за метою висловлювання?Чому друге реченні має кому?Чим ви виправдаєте наявність коми в останньому реченні?Яке воно за емоційним забарвленням?

Номер слайду 9

“Парк культури мовлення”За матеріалом вправи 450. ГРА. “У редакції газети “Путивль-ські відомості”. Ваш однокласник у своїй стат-ті використав слова: канхвета, діжурний,сурйозний, тілівізор. Редактор порадив установити відповідність між словами та правильно, доречно вжити їх.(На світлині редактор районної газети “Путивльські відомості”,Заслужений журналіст , член Національної спілки письменників України Анатолій Васильович Луговський)

Номер слайду 10

Закріплення вивченого матеріалу “Тестова зупинка”:вправа ___ (достатній рівень). Установити й записати відпо-відники до виділених слів:вправа ____ (високий рівень).

Номер слайду 11

1. Я поглибив (-ла) знання про загальновживану лексику та стилістично забарвлені слова. Вмію чітко розпізнавати їх у тексті (невпевнено, нечітко).2. Я засвоїв (-ла) правила вживання та використання загальновживаної лексики та стилістично забарвле-них слів (добре, частково).3. Я брав (-ла) активну (пасивну) участь у виконанні завдань. 4. Я добре (частково, недосконало) володію культурою усного та писемного мовлення. САМООЦІНКА – Підсумок уроку “ЛАКМУСОВИЙ ПАПІРЕЦЬ”

Номер слайду 12

Домашнє завдання 1. Вивчити правила зі с.___. 2. Виконати вправу ___ зі с. ___.

Номер слайду 13

Підготувала вчитель української мови та літератури Булава Любов Григоріївна E-mail: bulgrig@mail.ru

Номер слайду 14

Використані матеріали1. Єрмоленко С. Я., Сичова В. Т. Українська мова: підручн. для 5 кл. загальноосвітн. навч. закл. – К .: Грамота, 2013. – 296 с. 2. Українська мова. 5 клас. ІІ семестр (за підручником О. В. Заболотного, В. В. Заболотного) / Л. П. Марецька, К. Ю. Голобородько, Т. Г. Окуневич, М. В. Чаловська / за ред. Є. П. Голобородько. — Х. : Вид. група «Основа», 2014. — 132, [4] с. 3. Комп’ютерна програма ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку». 4. http://l-ponomar.com/terminy-ta-profesionalizmy-pryklady/#ixzz4a. Zy. QZtqu. 5.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ващенко Ольга Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Долиняк Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
5636
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку