Конспект уроку з української мови для 7 класу на тему "Дієслово"

Про матеріал

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Дієслово як частина мови», формувати вміння відбирати, групувати, узагальнювати вивчене; розвинути імпровізоване мовлення відповідно до ситуації спілкування, а також уміння створювати висловлювання, використовуючи різноманітні засоби виразності мови, навички самостійної роботи з підручником та додатковими матеріалами; стимулювати й заохочувати дітей до вивчення української мови; виховати повагу до рідного слова, відчуття потреби у здобутті знань та виробленні комунікативних умінь, а також пробудити у дітей найкращі моральні якості: почуття взаємопідтримки, наполегливості.

Обладнання: мультимедійна установка; фонова музика; листки з написаними дієсловами: стояв, просилася, молилася, пусти, погулять, не піду, не пущу, покинути; підручник з української мови.

Тип уроку: узагальнення й систематизація вивченого.

Внутрішньо-предметні зв'язки:

Лексикологія і фразеологія: прислів'я, фразеологізми, афоризми для виконання завдань в парах.

Культура мовлення і стилістика: використання в усному мовленні різних форм дієслів.

Перегляд файлу

Тема:Узагальнення вивченого з теми «Дієслово»

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Дієслово як частина мови», формувати вміння відбирати, групувати, узагальнювати вивчене; розвинути імпровізоване мовлення відповідно до ситуації спілкування, а також уміння створювати висловлювання, використовуючи різноманітні засоби виразності мови, навички самостійної роботи з підручником та додатковими матеріалами; стимулювати й заохочувати дітей до вивчення української мови; виховати повагу до рідного слова, відчуття потреби у здобутті знань та виробленні комунікативних умінь, а також пробудити у дітей найкращі моральні якості: почуття взаємопідтримки, наполегливості.

Обладнання: мультимедійна установка; фонова музика; листки з написаними дієсловами: стояв, просилася, молилася, пусти, погулять, не піду, не пущу, покинути; підручник з української мови.

Тип уроку:  узагальнення й систематизація вивченого.

Внутрішньо-предметні зв’язки:

Лексикологія і фразеологія: прислів’я, фразеологізми, афоризми для виконання завдань в парах.

Культура мовлення і стилістика: використання в усному мовленні різних форм дієслів.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Сядьте діти всі рівненько

Усміхніться всі гарненько

Настрій на урок візьмемо

І працювати розпочнемо

(На дошку вчитель вішає смайлик «радість» і бажає всім гарного настрою)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності .

У мене дієслово асоціюється з вогнем у смолоскипі,тому що Прометей приніс людям для розвитку цивілізації. Тож нехай цей вогник творчості , наснаги, активності, бажання осяває вас на сьогоднішньому уроці.

ІІІ. Активізація опорних знань, умінь і навичок.

Бліц-опитування

1.Яка частина мови називається дієсловом?

2.Як розрізнити дієслова доконаного та недоконаного виду?

3.Які граматичні категорії дієслова?

4.Яким членом речення може бути неозначена форма дієслова?

5.Які часові форми мають дієслова?

6.Скільки основних форм має дієслово?

7.На які питання відповідає теперішній час дієслова ?

8. На які питання відповідає минулий час дієслова ?

9. На які питання відповідає майбутній час дієслова ?

10.Дієслово називає…(дію або стан)

ІV. Оголошення теми і мети уроку

Вчитель:І ми сьогодні знову

Згадаєм вивчене про дієслово

(Діти записують тему уроку)

Так діти ми підведемо підсумок вивченого з цієї теми, систематизуємо набуті знання , і переконаємося у тому яке велике значення дієслова у мовленні.

V.Повторенння, узагальнення та систематизація вивченого

1.Літературна хвилинка(читання вірша Дж.Байрона «Прометей»

Завдання: виписати дієслова

В твоїхясних очах, титане,
За долю смертнихвболівання,
Тизрозумів без гордування
Сумнуїхдійсністьбезталанну.
Яка ж булазажалістьвтіха?
Напруженестражданнятихе,
Хижак, ланцюг,– як вирокдолі,
У серцівічні муки болю.
Типриховавсвоїгризоти.
Задуха з присмакомскорботи
Лише в самотностіогорне,
Щоб не почулогрізне небо
Зітханняслабкостівід тебе,
Ти у мовчаннінепоборний.

Тидобримбув, і в тімтвійзлочин –
Так само, як боги, чинити.
Ти людям допомігзміцнитись,
Щобїхнійрозум став пророчим,
Прийшовкінецьпоневірянням.
Терплячу силу у мовчанні,
Твій дух, щоопирався путам,
Земля і Небеса всевладні
Були не в змозіпохитнути,
І дивовижним, нерозгаданим,
Величним символом несхибним
Ти став для всіх, підвладнихсмерті, –
Як ти, вони богоподібні,
Як витокиструмка, уперті.
Частково люди такожможуть
Зламати часу загорожу:
Нещастьвідчутинеминучість,
Їмпротидіятирішуче,
Здолатибіди духом власним,
Якийпороджуєнезгасне,
Шляхетнепочуттясвободи,
Щонавіть в муках і тривогах
Шукаєвищунагороду
І смерть безжальнумаєзмогу
Перетворити в перемогу.

2.Робота в парах (утворити видові пари з цих дієслів)

Зрозумів(док)- розуміти

Приховав(док)-ховати

допоміг(док)-допомагати

чинити(недок)-чинив

прийшов(док)-йти

опирався(док)-опиратися

похитнути(недок)-похитнув

зламати(недок)- ламати

відчути(недок)-відчув

протидіяти(недок)-діяв

здолати(недок)-долав

породжував(док)-породжую

шукав(док)-шукатиму

перетворити(недок)-творити

3. Орфографічна хвилинка

Опирається,перетворюється,сфотографував,спитав,ллємо,сміються,навчаються, знаєш, горнеться,стелиться.

VI.Фізкульт хвилинка.

Дії можуть бути різні

Розумові та фізичні

Пропоную відпочити

Вправи деякі зробити .

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу, все гаразд.

4.Словникова робота.

Як за допомогою фразеологізмів можна охарактеризувати Прометея?

Що таке фразеологізм?( це стійкі словосполучення,які сприймаються як єдине ціле і вживаються носіями мови в усталеному оформленні). З одним із них складіть речення.(Прометею залишилось іти напролом. Тільки на такий подвиг може піти людина у якої велике серце.)

Брати за душу- глибокі переживання

Велике серце- бути добрим, чуйним, співчутливим

Відкрите серце- щирий, доброзичливий

В очах темно- знесилений , утомлений

Засукавши рукава-активно взятися до роботи

Іти напролом- діяти рішуче

Мати твердий грунт під ногами-впевнено почувати себе

Не чути душі-сильно, самовіддано любити

Рвати підметки на бігу- сміливо, рішуче діяти

Як у воду опущений- сумний, зажурений

5.Творча робота .

Написати міні-твір «Мій улюблений міфологічний герой або літературний герой» з використанням : 1 група – дієслів минулого часу, 2 група-дієслів теперішнього часу, 3 група- дієслів майбутнього часу.

VIІ.Домашнє завдання: вправа 168, скласти висловлювання «Що я ціную у житті найбільше»

VIІI.Підсумок уроку: українська мова- безмежний океан слів. Сьогодні ми повторили тільки незначну його частину. Я думаю, що з сьогоднішнього уроку ви повинні зрозуміти слово має велику силу, бо воно «крила ластівки, вона їх не відчуває, але без них не літає».

Любі діти , підходить до закінчення наш урок

історія пише в цей час не останній листок

Можливо, напише про когось із вас

Я вірю в це діти, у добрий вам час!

( вчитель роздає осінні листочки на яких написано вірш)

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
3416
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку