Тип уроку: засвоєння нових знань і формування опорних умінь і навичок (формування мовної компетенції)
Форма проведення: урок-мандрівка
Тема. Частка як службова частина мови
Мета уроку:
Тип уроку: засвоєння нових знань і формування опорних умінь і навичок (формування мовної компетенції)
Форма проведення: урок-мандрівка
Засоби навчання: підручник О.П. Глазової «Українська мова» («Освіта», 2015), презентація «Частка як службова частина мови», дидактичний матеріал (картки, таблички-зупинки), схема, таблиця «Частка».
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент
Я бажаю щастя вам,
Щастя від отриманих сьогодні знань.
Хай воно заходить в клас,
Хай воно потішить нас.
Ви зручненько всі сідайте,
Та дарма часу не гайте,
Швидше ручки ви до рук беріть,
В зошитах число пишіть!
А урок наш не простий,
Ось маршрут для нас крутий.
Із зупинками всіма як справимось –
Багато нового дізнаємось!
(На дошці зображено карту-схему подорожі з назвами зупинок)
ІІ. Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності
(Зупинка «Інформаційна»).
Любі діти! Сьогодні у нас урок не звичайний, а особливий. Ми з вами здійснимо уявну мандрівку у країну «Службових частин мови» і завітаємо у царство «Частка». А рухатися ми будемо, керуючись ось цим маршрутом та затримуючись на цікавих зупинках. Вони і будуть нашими етапами уроку. Отож, рушаймо!
І частка мовить: "Слово я службове,
Але людині чесно я служу.
І будьте певні, в інтересах мови
І "Так", і "Ні" де треба, я скажу!"
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. (Зупинка «Навчальна»).
ІV. Виконання практичних завдань. (Зупинка «Практична»)
Ну, є ж про зраду там які статті?
Не всяка ж кара має буть незбожна.
Що ж це виходить? Зрадити в житті
Державу – злочин, а людину – можна?!
Таке нещастя хоч кого знеможе.
Це ж можна тут рішитися ума.
Любив же він Марусю, не дай боже!
Тепер сидить, місця на нім нема…
Ліна Костенко
(Танцювальна фізкультхвилинка О.С. Гасаненко «Україно, ми твоя надія!»)
V. Закріплення вивченого. (Зупинка «Закріплення»)
Хай весна приносить щастя в кожну хату. Як хороше, коли в осінній млі летять ширококрилі журавлі. Крайнебо з рожевого перейшло аж у криваво-червоне. Розплелася густа коса аж до пояса. Не сивий мудрий, а старий. І ось після розлуки знову я прийшов сюди – в місця, серцю милі.
Не, би(б), як, навіть, ні, хай, мов, годі, ані, нехай, таки, бодай, бо, но, то, от, таки, еге, атож, аби, ж.
Які дві частки літають (чиж)?
Які дві частки завжди над нами (небо)?
Які дві частки ріжуть хліб (ніж)?
Яка частка стає мухою (цеце)?
У назві якого дерева заховалася вказівна частка (тополя)?
VI. Підсумки уроку, оцінка роботи класу та окремо – учнів.
Ось і закінчилася наша мандрівка… Сподіваюся, всі ви провели час з користю та потоваришували з королевою Часткою. А тепер візьміть до рук мікрофон і закінчіть речення.
( Метод «Мікрофон»):
Я знаю…
Я можу…
Я навчився (лася)…
Я зрозумів (ла)…
VII. Домашнє завдання (на вибір)