18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Конспект уроку з української мови для 7 класу "Прислівник :значення,морфологічні ознаки,синтаксична роль"

Про матеріал

Розробкою уроку можуть користуватися не лише вчителі-початківці,але і студенти педагогічних університетів при проходженні практики в школах.Матеріал містить цікаві методичні прийоми,які полегшують засвоєння учнями навчального матеріалу

Перегляд файлу

 Укр мова Урок у 7 класі             19.02.18

 Слайд 1. Тема уроку. Прислівник:  значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль .1хв

Мета уроку: поглибити знання учнів про прислівник як самостійну незмінну частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити прислівники в тексті, характеризувати їх (визначати значення, синтаксичну функцію); розвивати і моделювати зв’язне висловлювання описового характеру, використовуючи знання про прислівник; виховувати естетичні смаки і любов до рідної мови

 Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 Методи та прийоми: евристична та репродуктивна бесіди, передбачення, робота в парах, робота за підручником, лінгвістична гра, словникова робота, творча робота (робота в малих групах), метод «ПРЕС», лінгвістична гра «Одним словом».

Слайд 2.Епіграф:

Засвоюючи рідну мову, дитина засвоює не самі тільки слова, їх сполучення та видозміни, але безліч понять, поглядів на речі, велику кількість думок, почуттів, художніх образів, логіку і філософію мови....

 Костянтин Ушинський .

-Як ви розумієте слова відомого українського педагога і знавця дитячих душ К. Ушинського? 2 хв

 

ПЕРЕБІГ  УРОКУ

 

І. Організаційний момент.1 хв

Налаштування на роботу.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Погляньте одне на одного й подаруйте посмішку. Побажайте собі успіху.

Слайд 3.ІІІ. Цілевизначення та планування.1 хв

 Самостійне формулювання цілей уроку.

На уроці я:

  • дізнаюся;
  • зрозумію;
  • навчуся.

Слайд 4.

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку

V. Актуалізація опорних знань учнів.

Слайди 5-6. 

  • Бесіда 3хв

Алгоритм вивчення прислівника(повторення) 1хв

 

Таблица3

Користуючись слайдом, дайте відповіді на наступні запитання:

  • На які питання відповідають прислівники?
  • Яка найголовніша ознака прислівника? (Незмінність)
  • Яким членом речення виступає найчастіше? (Обставиною)

.Наведіть приклади

  • Які спільні ознаки прислівника і дієприслівника?

VІ. Опрацювання навчального матеріалу. Слайд 7

  • Аналіз мовного матеріалу.5хв

Переписати словосполучення і зазначити з якими частинами мови  вжиті прислівники і яким членом речення він виступає.

  • Пожовкнути (як?) раптово – ознака дії;
  • падаючи (куди?) додолу – ознака дії;
  • приємний (наскільки?) дуже – ознака ознаки;
  • добре (як?) дуже – ознака ознаки;
  • забарвлений (якою мірою?) занадто – ознака ознаки;
  • читання (яке?) вголос – ознака предмета.

Слайд 8 .Висновок: прислівники утворюють словосполучення з різними частинами мови: з дієсловом, дієприслівником, іменником. Прислівник виступає залежним словом і виконує роль обставини.

Слайд 9

  • Вибіркова робота з елементами аналізу  5хв

Розподілити прислівники відповідно до значення: до першої колонки записати прислівники, що виражають ознаку дії; до другої — ознаку стану; до третьої — ознаку іншої ознаки.

Розмовляти тихо, жити поблизу, дуже високий, лагідно дивитися, приїхати здалеку, чекати роками, сказати спересердя, трохи гіркий, ледве теплий, писати грамотно, виглядати молодо, вірити по-своєму, дуже грамотний, дивитися стоячи, прибирати заново.

Прислівники означають

ознаку дії

ознаку стану

Ознаку іншої ознаки

 

 

 

 

Слайд 10.Міні-дослідження «Розумне перо» 3хв


 

  • Писати …                      
  • Мити…
  • Читати…
  • Спати…
  • Кричати…
  • Виглядати…
  • В’язати…
  • Пірнати…
  • Святкувати…

 

 елегантно

 голосно

 грамотно

 міцно

 виразно

 глибоко

 чисто

 весело

 солодко 


 

 

 

Слайд 11.(Перевірка написаного)

  • Робота за підручником 3 хв.

 

Впр.363,с.173(усно)

 

VІІ. Закріплення вивченого.

Слайд12.

  • Робота в парах.3 хв

Визначити синтаксичну роль прислівників

  • В далечінь холодну без жалю за літом синьоока осінь іде навмання (В. Сосюра).
  • Паде додолу лист з деревини. Паде невпинно, чутно, сумовито
  • (І. Франко).
  • Доріжки щільно вкриваються пухким листяним килимом. Раптом чарівний оркестр життєдайних осінніх звуків будить світлі фантазії. А межи сірих днів – ячання зграї, яка на схід поспішно відлітає.

Слайд 13

  • Лінгвістична гра «Одним словом».2хв
  • З почуттям подяки, з готовністю віддячити за послугу. (Вдячно)
  • Ручним способом, без використання механізмів. (Вручну)
  • Охоче, з задоволенням і любовю до якого-небудь заняття. (Залюбки)
  • Догори обличчям. (Горілиць)
  • Зігнувши ноги в колінах і тримаючись на пальцях. (Навпочіпки)
  • У гніві, дуже розсердившись. (Спересердя)

Слайд 14.

  • Творча робота(робота в мікрогрупах )5хв

Напишіть 5 речень за картиною “Я бачу дивний краєвид”
* Опишіть його, використовуючи різні прислівники. При оцінюванні враховується зміст опису, кількість використаних прислівників, а також грамотність.

Слайд 15

  • Еврика на уроці «Головоломка».3 хв
  • ве, не, ло, се; Кін, цем, нець, кі;
  • Від, час, ча, су;
  • День, з, на, дня;
  • У, рік, рік;
  • Ні, без, ву, сум;
  • До, чі, ре;
  • У, раз, раз.
  • Руч, го, лі;
  • Ма, ння, нав.

 

  • Но, не, руш, по;
  • Да, ко, не, ле;
  • Ку, вліт;
  • Хто, ні;
  • Ку, в, зим;
  • Ру, вго;
  • Би, а, що;
  • Я, де, кий;

VІІІ. Рефлексивно-оцінювальний етап.

  • Аналіз мовних явищ на основі тексту з елементами відновлення 3хв

 

Прочитати. Відновити й записати першу строфу вірша Івана Гнатюка. Визначити основну думку поезії.

22

Виписати самостійні незмінні частини мови (спочатку дієслівну форму — дієприслівники, потім — прислівники). Визначити спільні й відмінні морфологічні ознаки.

Яку стилістичну функцію виконують прислівники в текстах?

 

Чи збулися передбачення?4 хв

Метод «ПРЕС»

  На уроці я:

  • найбільший мій успіх …
  • найбільше труднощів я відчув …
  • не вмів, а тепер вмію …

Оцінювання.

ІХ. Домашнє завдання й інструктаж до нього 1 хв

Опрацювати  параграф 30 ,виконати впр.364

*Виписати з художньої літератури шість речень  з прислівниками, зробити синтаксичний розбір двох із них.

 

 

docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
1680
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку