Розробкою уроку можуть користуватися не лише вчителі-початківці,але і студенти педагогічних університетів при проходженні практики в школах.Матеріал містить цікаві методичні прийоми,які полегшують засвоєння учнями навчального матеріалу
Укр мова Урок у 7 класі 19.02.18
Слайд 1. Тема уроку. Прислівник: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль .1хв
Мета уроку: поглибити знання учнів про прислівник як самостійну незмінну частину мови, його морфологічні ознаки, синтаксичну роль; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити прислівники в тексті, характеризувати їх (визначати значення, синтаксичну функцію); розвивати і моделювати зв’язне висловлювання описового характеру, використовуючи знання про прислівник; виховувати естетичні смаки і любов до рідної мови
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Методи та прийоми: евристична та репродуктивна бесіди, передбачення, робота в парах, робота за підручником, лінгвістична гра, словникова робота, творча робота (робота в малих групах), метод «ПРЕС», лінгвістична гра «Одним словом».
Слайд 2.Епіграф:
Засвоюючи рідну мову, дитина засвоює не самі тільки слова, їх сполучення та видозміни, але безліч понять, поглядів на речі, велику кількість думок, почуттів, художніх образів, логіку і філософію мови....
Костянтин Ушинський .
-Як ви розумієте слова відомого українського педагога і знавця дитячих душ К. Ушинського? 2 хв
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організаційний момент.1 хв
Налаштування на роботу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Погляньте одне на одного й подаруйте посмішку. Побажайте собі успіху.
Слайд 3.ІІІ. Цілевизначення та планування.1 хв
Самостійне формулювання цілей уроку.
На уроці я:
Слайд 4.
ІV. Повідомлення теми і завдань уроку
V. Актуалізація опорних знань учнів.
Слайди 5-6.
Алгоритм вивчення прислівника(повторення) 1хв
Користуючись слайдом, дайте відповіді на наступні запитання:
.Наведіть приклади
VІ. Опрацювання навчального матеріалу. Слайд 7
Переписати словосполучення і зазначити з якими частинами мови вжиті прислівники і яким членом речення він виступає.
Слайд 8 .Висновок: прислівники утворюють словосполучення з різними частинами мови: з дієсловом, дієприслівником, іменником. Прислівник виступає залежним словом і виконує роль обставини.
Слайд 9
Розподілити прислівники відповідно до значення: до першої колонки записати прислівники, що виражають ознаку дії; до другої — ознаку стану; до третьої — ознаку іншої ознаки.
Розмовляти тихо, жити поблизу, дуже високий, лагідно дивитися, приїхати здалеку, чекати роками, сказати спересердя, трохи гіркий, ледве теплий, писати грамотно, виглядати молодо, вірити по-своєму, дуже грамотний, дивитися стоячи, прибирати заново.
Прислівники означають |
||
ознаку дії |
ознаку стану |
Ознаку іншої ознаки |
|
|
|
Слайд 10.Міні-дослідження «Розумне перо» 3хв
• елегантно
• голосно
• грамотно
• міцно
• виразно
• глибоко
• чисто
• весело
• солодко
Слайд 11.(Перевірка написаного)
Впр.363,с.173(усно)
VІІ. Закріплення вивченого.
Слайд12.
Визначити синтаксичну роль прислівників
Слайд 13
Слайд 14.
Напишіть 5 речень за картиною “Я бачу дивний краєвид”
* Опишіть його, використовуючи різні прислівники. При оцінюванні враховується зміст опису, кількість використаних прислівників, а також грамотність.
Слайд 15
VІІІ. Рефлексивно-оцінювальний етап.
Прочитати. Відновити й записати першу строфу вірша Івана Гнатюка. Визначити основну думку поезії.
Виписати самостійні незмінні частини мови (спочатку дієслівну форму — дієприслівники, потім — прислівники). Визначити спільні й відмінні морфологічні ознаки.
Яку стилістичну функцію виконують прислівники в текстах?
Чи збулися передбачення?4 хв
Метод «ПРЕС»
На уроці я:
Оцінювання.
ІХ. Домашнє завдання й інструктаж до нього 1 хв
Опрацювати 30 ,виконати впр.364
*Виписати з художньої літератури шість речень з прислівниками, зробити синтаксичний розбір двох із них.