Конспект уроку з української мови для 8 класу на тему:" Однорідні члени речення"

Про матеріал

Міжпредметні зв'язки : однорідні члени речень як засіб художньої виразності(література).

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції)

Підібрано цікавий матеріал,який виховує любов і повагу до свого народу,його мови

Перегляд файлу

Тема уроку. Однорідні члени речення (із сполучниковим, безсполучниковим і змішаним зв’язком). Поширені і непоширені однорідні члени речення. Смислові відношення між однорідними членами речення (єднальні, розділові, протиставні). Кома між однорідними членами речення.

 

 Мета уроку. Навчальна: поглибити знання восьмикласників про однорідні члени речення, з’ясувати їх ознаки, види зв’язку між ними; виробляти вміння правильно інтонувати речення з однорідними членами речення, розставляти розділові знаки.

                       Розвиваюча: розвивати творчі вміння складати речення з однорідними членами речення та використовувати їх в усному та писемному мовленні; збагачувати лексичний запас учнів, підвищувати мовленнєву культуру, розвивати творчу уяву, пам'ять.

                      Виховна:виховувати любов і нашу до рідної мови, до поетичного слова, до України.

 

                  Міжпредметні звязки:однорідні члени речень як засіб художньої виразності(література)

                  Тип уроку: урок засвоєння нових знань

 

                  Обладнання: підручник, таблиці-схеми, проектор

 

                 Література: 1. Українська мова: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.П. Глазова. – Х.: ФОЛІО, 2016. – 288 с.:іл.

2. Інтерактивні технології навчання: теорія, досвід: Методичний посібник/ Авт.-уклад. О. Пометун, Л. Пироженко

3. Наказ МОН №768 від 16 липня 2015 року «Про національно-патріотичне виховання в системі освіти.

4.Шелехова Г. Т.,Скуратівський Л. В. Рідна мова.

 

 

 

 

Епіграф до уроку:                                 Слова, слова… вони в собі всі різні…

                                                            Тривожні й тихі, радісні й сумні;

                                                            Є терпеливі, є жорстокі, грізні,

                                                            Лукаві й чесні, мудрі і смішні.

                                                                                         М.Ткач

 

 

Перебіг уроку

І. Організаційний момент. 

   Визначення емоційної готовності учнів до уроку.

   Вчитель. Так, ми на те у наш убогий мир прийшли,

                 Щоб мову з мов людських , скалічену, забвенну,

                 З народних вуст узять і в перло возвести.

                                                                      П.Куліш

ІІ. Установчо – мотиваційний етап.

  Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Тема ця і не нова, та для всіх цікава.

Будуть в нас нові слова, буде і забава.

І в скарбничку вашу власну до цієї теми

Мовних скарбів пребагато

Ми з вами зберемо!

ІІІ. Сприйняття і усвідомлення учнями навчального матеріалу.

    1.Творче спостереження з елементами аналізу.

- Прочитайте спроектований текст «Пізнаємо світ у Слові», дотримуючись правильної інтонації.

- Поясніть уживання розділових знаків.

     Першим до нас приходить слово. З колисковою материнською піснею, тихою казкою, доброю ласкою. «Мама,тато,баба,льоля,киця,жижа», - лепече дитина. Які дивні перші двоскладові слова! А потім знання з словесності поширюються. Дитина спинається на ноги, пізнає за день десятки нових слів, звучних та красивих: сонечко, квітка, казка, пісня, хліб, сіль, вода, трава. З кожним словом світ ширшає, розкриває свої принадні обрії… Світ – мов казка. І пізнаємо ми його за допомогою слова…

У школі за допомогою слова відкриваємо таємничість і складність інших наук: історії, географії, біології, фізики, математики та інших. Отже, словесність – початок усіх наук. Вона – джерело, звідки починається струмок, який ширшає, набирає сили і розливається могутньою рікою. (За І.Цюпою)

- Визначте в реченнях тексту однорідні члени речення.

- Чи утворюють однорідні члени речення між собою словосполучення? Поясніть.

2. Робота з підручником. Теоретичне дослідження.

(Учні самостійно опрацьовують теоретичний матеріал підручника с. 179)

Вправа 299 ( усно).

3.Робота з таблицями(додатки 1-3) 

        Робота в парах                                                                                                 

 

IV.Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи.     

1. Лінгвістичне дослідження.

Без поваги, без любові до рідного слова не може бути ні всебічної людської вихованості, ні духовної культури. Знай, бережи, збагачуй, велике, духовне надбання свого народу – рідну українську мову. Українською мовою написані не вмирущі твори Котляревського і Шевченка, Франка і Лесі Українки, Нечуя – Левицького і Коцюбинського.

- Назвати і підкреслити однорідні члени речення.

- До якого слова в реченні вони відносяться?

- Якою частиною мови виражені?

- Визначити вид зв’язку, смислові відношення.

 2. Поетична хвилинка.

Моя мова

Все в тобі з’єдналося, злилося –

Як і поміститися в одній! –

Шепіт зачарований колосся,

Поклик із катами на двобій.

Ти даєш поету дужі крила,

Що підносять правду в вишину,

Вченому ти лагідну відкрила

Мудрості людської глибину.

І тобі рости й не в’януть зроду

Квітувать в поемах і віршах,

Бо в тобі – великого народу

Ніжна і замріяна душа.

В.Симоменко

***

Страшні слова, коли вони мовчать,

коли вони зненацька причаїлись,

коли не знаєш, з чого їх почать,

бо всі слова були уже чиїмись.

Хтось ними плакав, мучився, болів,

із них почав і ними ж і завершив.

Людей мільярди і мільярди слів,

а ти їх маєш вимовити вперше!

Повторювалось все: й краса, й потворність.

Усе було: асфальти й спориші.

Поезія – це завжди неповторність,

Якийсь безсмертний дотик до душі.

Л.Костенко

3.Творче конструювання.

    Прийом «Незакінчене речення»

4. Мовленнєва ситуація. Робота в парах.

 - Уявіть себе журналістом. Запитайте вашого співрозмовника про визначні місця України; здійсніть заочну екскурсію «Подорожуємо і пізнаємо Україну».

5. Творча робота.                                                                                                      -Скласти сенкан, використовуючи у 2-3 рядочках однорідні члени речення, до слів Україна, мова, звичаї.                                                                                  V. Систематизація й узагальнення вивченого.

«Мікрофон»

  1. Які члени речення називаються однорідними?
  2. Яку синтаксичну функцію в реченні можуть виконувати однорідні члени речення?
  3. Які зв’язки виникають між однорідними членами?
  4. Коли між однорідними членами ставиться кома?

VI. Рефлексія. Оцінювання та самооцінювання.

- Чи досягли поставлених цілей?

- Що корисного з уроку візьмете в життя?

Оцініть свою роботу на уроці:

- Я працював(працювала) …

VII. Домашнє завдання(диференційовані завдання).

- Опрацювати теоретичний матеріал підручника с. 179-180.

- Скласти запитання і завдання (тестові) з теми «Однорідні члени речення».

- Створити зв’язне письмове висловлювання «Мова – то цілюще народне джерело». 

 

                                                           Вчитель української мови та літератури

                                                           ЗОШ І-ІІ ст. с. Старий Нижбірок

                                                                           відділу освіти

                                                           Васильковецької сільської ради ТОГ                                               

                                                            Гусятинського району 

                                                            Бабій Світлана Іванівна


                                                             svitlana_babiy@ukr.net

 

docx
Додано
19 лютого 2018
Переглядів
4019
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку