конспект уроку з української мови для учнів 10 класу "Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації"

Про матеріал

метою уроку є систематизувати та узагальнити знання учнів про види мовленнєвої діяльності та особливості діалогічного мовлення, повправляти у складанні та розігруванні діалогів на задану тему в запропонованій ситуації спілкування; розвивати мислення, мовлення, пам'ять, комунікативні вміння, удосконалювати дикцію, правильне інтонування фрази, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів.

Перегляд файлу

УРОК РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ, 10 КЛАС

ТЕМА: Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації.

МЕТА: систематизувати та узагальнити знання учнів про види мовленнєвої діяльності та особливості діалогічного мовлення, повправляти у складанні та розігруванні діалогів на задану тему в запропонованій ситуації спілкування; розвивати мислення, мовлення, пам'ять, комунікативні вміння, удосконалювати дикцію, правильне інтонування фрази, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Повідомлення мети та завдань уроку.

ІІ. Аналіз матеріалу з метою узагальнення вивченого.

Робота з підручником.

Самостійне опрацювання таблиці „Загальні відомості про мовлення“.

ІІІ. Виконання вправ на застосування узагальнюючих правил.

     Вільний диктант.

Важливою умовою успішного спілкування є оволодіння позитивно наполегливим стилем, який засвідчує самоусвідомлення мовцем власної гідності. Люди, які дотримуються такого стилю, мають виробити в себе такі вміння: говорити стисло і по суті; обережно використовувати займенник „я“; запитання ставити спокійно, дивлячись співрозмовникові в очі; шукати не виправдань власної бездіяльності, а шляхів розв’язання будь-якої, хай і найскладнішої, проблеми. Крім того, необхідно навчитися спокійно сприймати критику; поступатися співрозмовникові, чим можна; не натякати на слабкі місця співрозмовника; виграючи, не давати партнерові відчути себе переможеним.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Пояснення вчителя.

 2.Виконання вправ на закріплення вивченого.

Випереджувальне завдання: скласти діалог - проект на тему: „Багатство… Чи добро це? “.             

Тематичні питання: 1. Матеріальні багатства. 

                      2. Духовні багатства. 

                      3. Шляхи збагачення. 

                      4. Хочеш бути багатим –віддай!

 

Операційна карта з розробки тематичного питання 

МАТЕРІАЛЬНІ БАГАТСТВА

Багатство (із тлумачного словника) – майно, цінності, гроші; 

          – сукупність цінностей; 

          – цінне, важливе, значне. 

Матеріальні цінності. Що ми до них відносимо? 

Матеріальне збагачення. Як відбувається? Чи добре це? 

СУЧАСНІСТЬ

Якими матеріальними цінностями володіють люди сьогодні? 

Які шляхи матеріального збагачення існують сьогодні? 

Наскільки матеріальне багатство важливе, значне для тебе?   

Чи варто присвятити своє життя матеріальному збагаченню?  

Матеріальне багатство для людини чи людина для матеріального багатства? 

Операційна карта з розробки тематичного питання 

ДУХОВНІ БАГАТСТВА

Багатство (із тлумачного словника) – майно, цінності, гроші; 

 – сукупність цінностей; 

 – цінне, важливе, значне. 

Духовні цінності. Що ми до них відносимо?  Духовне збагачення. Як відбувається? Чи добре це? 

СУЧАСНІСТЬ

Якими духовними цінностями володіють люди сьогодні?

Які шляхи духовного збагачення існують сьогодні?  

Наскільки духовне багатство важливе, значне для тебе? 

Чи варто присвятити своє життя духовному збагаченню? 

Духовне багатство для людини чи людина для духовного багатства? 

   Операційна карта з розробки тематичного питання 

ШЛЯХИ ЗБАГАЧЕННЯ

Збагачення (із тлумачного словника) – збільшення багатств; 

– поповнення чим-небудь; 

– набуття цінного; 

– набуття досконалості, довершеності, змістовності.                                                                                    

СУЧАСНІСТЬ

Збагачуватися – зворотне дієслово (дія суб’єкта спрямована на об’єкт – самого себе).   

Збагачувати – перехідне дієслово (дія суб’єкта безпосередньо „переходить“ на   збагачувати).                                                                                                                                      

Якими багатствами людина може збагачувати іншу людину?

Яким шляхом має відбуватися подібне збагачення?

Чи важливе це питання для тебе?

 

Операційна карта з розробки тематичного питання 

ХОЧЕШ БУТИ БАГАТИМ – ВІДДАЙ

 Спонсор (із тлумачного словника) – особа (організація), яка матеріально підтримує будь-яку діяльність без одержання від неї прибутку з метою популяризації винятково свого імені (назви), торгової марки. 

Меценат (із тлумачного словника) – багатий покровитель наук, мистецтв, а також їх представників.  

Добродійник (із тлумачного словника) – той, хто дає кому-небудь допомогу, підтримку.   

Милосердя (із тлумачного словника) – добре, співчутливе ставлення до кого-  небудь; готовність до добрих учинків.  

Висловіть своє ставлення до діяльності (дій) спонсорів, меценатів, добродійників, милосердних людей.                                                                                                       

Чи погоджуєшся ти з назвою тематичного питання? 

Чим збагачується людина, віддавши? 

Чи готовий ти віддавати? Чи хочеш збагачуватися, віддаючи?

Альтруїзм (із тлумачного словника) – безкорисливе піклування про благо інших і готовність жертвувати для інших своїми особистими інтересами.  

Егоїзм (із тлумачного словника) – себелюбство, байдужість до людей, постійне нехтування суспільними інтересами задля особистих інтересів.  

Чи багато сьогодні альтруїстів, егоїстів? Чому? 

Ким хочеш бути ти? Яким? 

Розігрування діалогів.

V. Підведення підсумків уроку.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Красоха Наталія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Налчаджі Сергій Олександрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська мова (академічний рівень) 10 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
26 лютого 2018
Переглядів
1237
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку