Конспект уроку з української мови для учнів з порушеннями слуху 7 клас Тема: "Роздільне написання складених числівників"

Про матеріал
Мета: формувати загальнонавчальні компетентності: формувати знання учнів про числівники їх правопис, поглибити знання учнів про числівник як частину мови, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; розвива¬ти творчі вміння використовувати числівники при побудові власних висловлювань; удосконалювати орфоепічні й орфографічні навички; формувати комунікативні компетентності: формувати спостережливість, розвивати логічне мислення, удосконалювати культуру усного і писемного мовлення; формувати загальнокультурні компетентності: виховувати наполегливість у навчанні, бажання застосовувати отримані знання, вміння та навички при виконанні практичних завдань; розвивати пам'ять, мислення, увагу; формувати здоров`язбережувальні компетентності: пропагувати рухливий спосіб життя шляхом виконання фізкультхвилинки; формувати соціальні компетентності: працювати над автоматизацією звука [ п ]; вдосконалювати техніку зчитування з губ; контролювати вимову.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови для учнів з порушеннями слуху. 7 клас

Підготувала: Дудко Світлана Анатоліївна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель української мови і літератури, вчитель-дефектолог комунального закладу «Черкаський навчально-реабілітаційний центр «Країна добра Черкаської обласної ради»

 

Тема. Роздільне написання складених числівників.

Мета: формувати загальнонавчальні компетентності: формувати знання учнів про числівники їх правопис, поглибити знання учнів про числівник як частину мови, морфологічні ознаки, синтаксичну роль; розвива­ти творчі вміння використовувати числівники при побудові власних висловлювань; удосконалювати орфоепічні й орфографічні навички; формувати комунікативні компетентності: формувати спостережливість, розвивати логічне мислення, удосконалювати культуру усного і писемного мовлення; формувати загальнокультурні компетентності: виховувати наполегливість у навчанні, бажання застосовувати отримані знання, вміння та навички при виконанні практичних завдань; розвивати пам'ять, мислення, увагу; формувати здоров`язбережувальні компетентності: пропагувати рухливий спосіб життя шляхом виконання фізкультхвилинки; формувати соціальні компетентності: працювати над автоматизацією звука [ п ]; вдосконалювати техніку зчитування з губ; контролювати вимову.

Обладнання: таблички для глобального читання мовних одиниць, картки для індивідуальної та самостійної роботи, опорні схеми, таблиці.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Фонетична зарядка.

Автоматизація звука [ п  ] в позиції відкритого складу.

ІІІ. Розмовна хвилинка.

  1.  За якою адресою знаходиться твоя школа? (Моя школа знаходиться за адресою місто Черкаси, вулиця Подолинського 11/1)
  2.  В якому класі ти вчишся? (Я навчаюся в сьомому класі)
  3.  Які у тебе були сьогодні  уроки? (Сьогодні в мене була математика, географія, українська жестова мова)
  4.  Які додаткові заняття ти відвідуєш? (Я ходжу на додаткові заняття з музично-ритмічних занять та інформатики)
  5.  Тобі подобається вчитися в школі? (Мені продобається вчитися в школі, тому що я дізнаюся багато нової інформації)
  6.  Які твої улюблені уроки? (Мої улюблені уроки …)
  7.  Як звуть твого класного керівника, вихователя? (Мого класного керівника звуть Наталія Михайлівна, а вихователя – Галина Миколаївна)

ІV. Перевірка домашнього завдання.

V. Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

VІ.  Робота над темою уроку.

  1. Актуалізація опорних знань
  • Яка частина мови називається числівником?
  • Які є розряди кількісних числівників?
  • Які числівники називаються порядковими?
  • Які правила відмінювання числівників?
  1. Диктант (вчитель називає слова, а учні сприймають на слух та зчитують по губах)

Частина мови, порядкові, числівник, збірні, складені, цілі числа, дробові, кількісні, прості, складні.

  1. Вивчення нового матеріалу.

Опрацювання правил в підручнику (О. Глазова)

  • Як творяться числівники за будовою?

Порядкові числівники на –сотий, -тисячний, -мільйонний, -мільярдний пишемо одним словом: двохсотий, п’ятитисячний,  тримільйонний.

Запам’ятайте! Складені порядкові й кількісні числівники пишуть­ся окремо.

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

        4. Виконання вправ.

Вправа 1. Прочитати. Визначити будову числівників. Записати словосполучен­ня, замінивши цифри словами. Скласти 3–4 речення, використовуючи подані словосполучення

67 зошитів, 243, 56 копійок, 64, 37, 575 мільйонів, 25 мільярдів.

 Вправа 2. Переписати. Вказати числівники, пояснити їх написання.

Двохтисячний рік – знаменна віха в історії християнства. Шлях через Дніпрові пороги вимірювався шістьма тисячами кроків. Після шеститисячного кроку перед човнами відкривалося чистоводдя, серед якого вигрівався на сонці острів Хортиця. Повстання проти польської шляхти Богдан Хмельницький розпочав на чолі восьмитисячного Запорозького Війська, яке вибрало його своїм гетьманом. 1792 року тридцятитисячне козацьке військо з Нової Січі, що була заснована біля Бузького лиману, для охорони кордонів Російської держави було переселене урядом на Кубань.

Вправа 3.  «Виправ помилки».

Книжка коштує сім гривнів. Гривен багато не буває, їх мало або дуже мало. Нам не вистачає однієї гривни, щоб купити книгу. (Іменник гривня відмінюється як іменник пісня чи будь-який інший 1 відміни м'якої групи).

Два менеджера, обидва учня, чотири воза, два відсотка, п'ятеро коней, чотири брата, два інженера, сім десятих гектарів, двоє цвяхів, три стерлінга.

Вправа 4. Запишіть приклади словами (двома способами).

84,7 + 12,4;  815–405;  136, 7–16,9; 40–26;  3/5+1/3; 66+14

 

VІІ. Підсумок уроку.

«Мікрофон»

  • Що нового дізнався на уроці?
  • Чого я навчився?

VІІІ. Домашнє завдання.

Вивчити правила,  індивідуальні картки

 

 

 

doc
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
1809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку