"Узагальнення та систематизація вивченого про прислівник"

Про матеріал
Узагальнити знання учнів про прислівник, а саме про розряди прислівників за значенням, морфологічні ознаки прислівника, орфограми, пов’язані з правописом прислівників; розвивати вміння використовувати прислівники у мовленні та розрізняти їх серед інших частин мови, працювати в парі; виховувати поважне ставлення до праці
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Узагальнення й систематизація вивченого про прислівник

Номер слайду 2

Цілепокладання Сьогодні на уроці…

Номер слайду 3

1. У якому рядку правильно названо морфологічні ознаки прислівника? А. рід, число, відмінок; Б. час, спосіб; В. відмінок, число; Г. незмінність

Номер слайду 4

2. Прислівник змінюється… А. за числами, родами, відмінками; Б. не змінюється; В. за відмінками та числами.

Номер слайду 5

3. У якому рядку не від усіх прислівників можна утворити ступені порівняння: А. гарно, корисно, весело, завзято; Б. рішуче, багато, щойно, далеко; В. глибоко, рано, швидко, легко; Г. дорого, голосно, важко, зручно.

Номер слайду 6

4. Синтаксична роль прислівника у реченні: А. виступає переважно другорядними членами речення; Б. виступає переважно головними членами речення; В. не є членом речення.

Номер слайду 7

5. У якому рядку всі прислівники пишуться з нн? А. гума..о, актив..о, безупи..о, со..о; Б. відмі..о, стара..о, несказа..о, щоде..о: В. негада..о, самовідда..о, нездола..о, дореч..о, Г. багря..о, не поруш..о, невтом..о, невпи..о.

Номер слайду 8

6. Які прислівники можуть мати ступені порівняння? А. на –а(-я) утворені від Р.в. з прийменниками від, до, з, за; Б. на –о,-е, утворені від якісних прикметників; В. будь-який прислівник на –и,-і,-у.

Номер слайду 9

7. У якому рядку всі слова – прислівники? А) Повільно, вільний, по-друге, щодня; Б) ліворуч, тепло, десь, щось; В) довго, пізненько, легше, здуру.

Номер слайду 10

8. Прислівники вгорі, там, вниз, звідти за значенням належать до групи, що означає А) спосіб дії; Б) місце дії; В) час дії.

Номер слайду 11

Правильні відповіді: 1.Г; 3. Б; 5. Б; 7.В; 2. Б; 4. А; 6. Б; 8.Б .

Номер слайду 12

Із поданих прислів’їв виписати прислівники і утворити ступені порівняння. Не кайся рано встати, а кайся довго спати. Трудова копійка годує довіку. Чесне діло роби сміло. Що ранком не зробиш, то вечором не згониш. Працюй влітку, відпочинеш взимку. Чесно робити – весь вік багатіти.

Номер слайду 13

Перевіряємо завдання Рано – раніше, ще раніше, найраніше, щонайраніше. Довго – довше, ще довше, найдовше, щонайдовше, найбільш довго. Сміло – сміліше, ще сміліше, найсміліше, щонайсміліше, найбільш сміло. Чесно – чесніше, ще чесніше, найчесніше, щонайчесніше, найбільш чесно.

Номер слайду 14

Самодиктант. Записати 12 прислівників: по 3 прислівника до кожного з завдань Утворити прислівники простої форми найвищого ступеня порівняння Утворити прислівники складеної форми вищого ступеня порівняння Записати прислівники, які пишуться з НЕ окремо Записати прислівники, які пишуться з НЕ разом.

Номер слайду 15

Слухаючи слова, виконайте дії: 1. Якщо це дієслово, то руки вперед; 2. Якщо дієприкметник, то руки вверх; 3. якщо дієприслівник, руки опустили; 4. якщо прислівник, то плескаємо в долоні; 5. якщо інша частина мови, то сідаємо на місце.

Номер слайду 16

Н н Е щ а д н о С м і ш н о П щ и р О Д т І с н о Н В Е м А л о П Н с т Р а ш н о И Є М М п І з н о Ц о Н о

Номер слайду 17

Домашнє завдання: Написати твір на тему «Саме завдяки праці людина стає Людиною»

Номер слайду 18

Закінчи речення 1. Для мене найскладнішим завданням сьогодні було… 2. Я з’ясував, що треба ще попрацювати над… 3. Я отримав за урок оцінку високого рівня, тому…

ppt
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
1669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку