Тема: Голосні звуки [а], [о], [у], [и], [і], [е]. Спостереження за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуків
Мета: учити учнів спостерігати за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуків, впізнавати голосні звуки на слух та за вимовною ознакою (відсутність перешкоди на шляху видихуваного повітря), перелічувати їх; розвивати зв'язне мовлення; виховувати охайність, любов до рідної мови.
Тема: Голосні звуки [а], [о], [у], [и], [і], [е]. Спостереження за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуків
Мета: учити учнів спостерігати за роботою мовленнєвих органів під час промовляння голосних звуків, впізнавати голосні звуки на слух та за вимовною ознакою (відсутність перешкоди на шляху видихуваного повітря), перелічувати їх; розвивати зв’язне мовлення; виховувати охайність, любов до рідної мови.
Хід уроку
І. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
1 Хвилинка каліграфії
Б б ба бі бе Батьківщина
Скільки складів у слові Батьківщина
Поділіть для переносу слово Батьківщина
Доберіть до слова близьке за значенням.
2 Словникова робота
— Вставте букви, запишіть словникові слова.
д.т.л в.р.с.нь ч.рв.н.й г.р.й
Учні з особливими освітніми потребами (легка розумова відсталість)
Підкреслюють голосні букви у словах
Дятел, вересень, червоний, герой.
— які букви вставили?
— які звуки вони позначають?
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Сьогодні ми повторимо те, що ви знаєте про голосні звуки, будемо впізнавати голосні звуки.
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.Бесіда
2.Робота з підручником
3.Фізкультхвилинка
4.Виконання вправи 51.
Корабель, дивним, рідну
5. Виконання вправи 53 (усно)
вимовляючи останній звук.
Якою буквою він позначається?
А букв, які позначають голосні звуки?
V. Узагальнення й систематизація отриманих знань
Прочитайте вірш.
Випишіть виділені слова і запишіть їх звукову модель
Кораблі [ -O-O-=O]
Любить [=O-O=]
VI. Підсумок уроку. Рефлексія
— Продовжте речення:
• Звуки ми… (вимовляємо, чуємо).
• Букви ми… (бачимо, читаємо, пишемо).
— Скільки букв в українській абетці? (33)
— як розподіляються всі звуки української абетки? (на голосні і приголосні)
— Скільки голосних звуків в українській мові? (6)
— як визначити кількість складів у слові?