Урок. "Свійські тварини. Казка "Як тварини стали свійськими."

Про матеріал

Урок української мови для 2 класу. За підручником Хорошковської О.Н. і Охоти Г.І.

В ході уроку використовується презентація вчителя початкових класів

БЗШ І – ІІІ ступенів № 3 ім. Т. Г. Шевченка Богдан Ірини Леонідівни. Розробка уроку авторська-моя


Перегляд файлу

Тема: Свійські тварини. Казка Як тварини стали свійськими.

Мета: вчити дітей розрізняти назви свійських тварин, використовувати їх у мовленні, ознайомити з тим, яку користь приносять свійські тварини; розвивати читацькі та мовленнєві уміння, мислення, увагу. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати любов до тварин, дбайливе ставлення до них.

 Обладнання: презентація, малюнки тварин, картки. Підручник Хорошковська

Хід уроку

І. Організація класу

Перевірка готовності до уроку.

 

2. Настрій на урок

Не  гаймо  часу, поспішаймо,

Урок  скоріш  розпочинаймо!

Холодно  зараз  в  лісах  і  лугах,

Холодно  зайчикам, лискам, птахам.

Затишно, тепло  в  класі у  нас.

Доброго  дня  вам, вітаю  я  вас!

-  Ми  будемо  з  вами  гарно працювати, щоб  встигнути  багато  зробити, багато нового  узнати, кожного  з вас  почути. До нас завітала гостя. Привітайтеся.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

- Щоб наша мова була чистою, правильною, повторюйте за мною чистомовку.

1. Робота з чистомовкою

Ла-ла-ла

Бігли край села

Лі-лі-лі

Коники малі

іл-іл-іл

А за ними віл

Ля-ля-ля

І одне теля.

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

-Відгадайте загадки і ви дізнаєтесь тему нашого уроку.

1. Презентація 1. (Слайди 1-7.) (Додаток 1)

2. Робота за підручником

-Відкрийте підручники на сторінці 104. Розгляньте малюнки і прочитайте назви свійських тварин.

ІV. Вивчення нового матеріалу

2. Розповідь  вчителя.

Спочатку  у  людини  з'явився  перший  чотириногий  друг – собака. Помітивши, що  значно вигідніше  завжди  мати  під  рукою  стадо  корів, овець, оленів, ніж  добувати  їх  на  полюванні, люди почали  приручати  різних  тварин. Смачне  і  поживне  молоко, яке  можна  було  надоювати  від приручених тварин, стало  одним  із  головних продуктів  харчування  людини. Люди   дедалі  більше  піклувалися  про  тварин: охороняли  від  хижаків, запасали  кормом, робили  надійні  загони  і  теплі  хліви. Так  з'явилось  тваринництво. Існує  багато  легенд та  казок, як  людина  приручила  тварин.

Послухайте  одну  з них.

(читання казки вчителем) Ставлю питання перед прослуховуванням

-Назвіть  дійових  осіб  казки.

3.Словникова  робота

Вовна – шерсть

 

4. Читання казки учнями про себе.

-Прочитайте казочку про себе і підготуйтеся до читання по ролях.

 

5. Робота  над  змістом  прочитаного.

-Чого  хотіли  всі  тварини?

-Яку  користь  приносить  кожна  тварина?

 

6.Читання за  особами.

-Виявляється, що свійські тварини дуже корисні.

-І це не все (Слайди 8-12)

 

7. А визнаєте, що полюбляють їсти тварини?

-Допоможіть їх нагодувати. (Слайд 13)

 

8. Фізхвилинка  (Додаток 2)

 

9. Д/гра «На подвір’ї» (Додаток 3)

-До нас завітала корівка і принесла завдання. Презентація Перевірка 2 

  • Назвіть тварин, які дають нам молоко.(слайд 1)
  • Назвіть, у кого є пір’я. (слайд 2)
  • Які тварини мають роги?(слайд 3)

 

10. Зорово-слуховий диктант.

-Відкрийте зошити, запишіть число. Класна робота.

-Сьогодні ми з вами вивчаємо назви свійських тварин. Вже кілька разів читали слова-назви, промовляли їх, а тепер ми напишемо зорово-слуховий диктант в зошитах.

-Я покажу вам малюнок, ви назвете того, хто зображений на малюнку. А потім напишете слово в зошит.

Корова, коза, кішка, вівця, свиня, кінь, білка, собака.(Показую малюнки тварин)

 

11. Перевірка написаного.

-Перевірте, чи так у вас записані слова? Помилку виправляйте олівцем.

- Підніміться ті, хто зробив кілька помилок.

- Підніміться ті, хто не зробив жодної помилки.

-Назвіть зайве слово, доведіть.

12. Фізхвилинка. (для очей)

13. До нас завітала киця , вона хоче дізнатись, чи знаєте ви як називають діточок домашніх тварин.

-Візьміть картки і з’єднайте дорослу тварину і її малятко. Працюємо в парах. Перевірка.(слайди 4,5)

У собачки

кошеня

У коня

курча

У кішки

порося

У кролика

лоша

У корови

цуценя

У курки

кроленя

У свині

 козеня.

У гуски

ягня

У кози

теля

У вівці

гусеня

 

14.  Гра «Один-багато»

-До нас прийшов ще один гість - цап . Він хоче пограти в таку гру:

-Я називаю одну тварину, а ви повинні назвати багато.

Наприклад, коза-кози. Запишіть ці слова в зошит.

Вівця-…, собака-…, кріль-… .

 

15. Завдання від собачки. Він хоче дізнатись, чи зумієте ви відгадати по опису, що це за тварина? (Слайд 6)

 

16. Робота по картках.

-З яких частин складається текст?

- Прочитай частини тексту. Пронумеруй їх по порядку.

    Звуть його Орлик. Орлик чорний, ніби з димаря виліз. Тільки на лобі в нього біла зірочка.

    У нашого пастуха є чудовий кінь.

     Пастух і Орлик-добрі друзі.

V. Підсумок уроку.

  • Що нового ви дізналися?
  • Подивіться на дошку. Ви бачити на ній дерево. Ми створимо дерево успіху. Якщо ви не дізнались на уроці нічого нового, то прикріпіть свої листочки на нижню гілку, якщо дізнались багато нового, то прикріпіть свої листочки на верхню гілку. Молодці, ви добре працювали. Пам’ятайте,

свійських тварин потрібно берегти і піклуватися про них.

VІ. Домашнє завдання.

Прочитати казку за особами

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Гусева Роза
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
2729
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку