Урок розвитку мовлення "Зима"

Про матеріал

Урок з використанням інтерактивних технологій, групової роботи. Робота спрямована на формування мовних та орфоепічних навичок, збагачення словника. Уміння співпрацювати, обговорювати, знаходити спільну мову.

Перегляд файлу

 

 

УРОК розвитку звязного мовлення  в  2  класі

 

ТЕМА .  ЗИМА.

 

МЕТА.  Збагачувати й активізувати лексичний запас школярів, удосконалювати уміння будувати висловлювання на основі почутого, малюнків, вчити узагальнювати, вдосконалювати мовленнєві навички, діалогічне мовлення, пам'ять, спостережливість, увагу, збагачувати словниковий запас , розвивати фонематичний слух . Виховувати шанобливе ставлення до природи, любов до рідної мови.    

 

ТИП УРОКУ. Урок  розвитку зв’язного мовлення.

 

ФОРМИ  І  МЕТОДИ:

бесіда , навчальні та ігрові вправи                     робота з дидактичними картками,

сюжетна гра                                                          активізація життєвого досвіду

                                                                                              елементи проблемного навчання

                                                                                              робота в групах

 

ЛЕКСИКА:   рік, місяць, зима, грудень, січень, лютий, заметіль, хурделиця, хуга, заметіль, хуртовина.

 

 

                                                     ПЕРЕБІГ            УРОКУ

 

ОРГАНІЗАЦІЯ  КЛАСУ


МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

(  розгадування загадки)          Білі мухи налетіли –

                                                   Все подвіря стало біле.

                                                   Не злічити білих мух,

                                                   Що летять, неначе пух. ( Сніг.)

 

  • Коли це буває?
  • Що допомогло відгадати?
  • Які зимові місяці ви знаєте?
  • Як вважаєте, чому ми про це заговорили?

 

ОГОЛОШЕННЯ  ТЕМИ  УРОКУ

 

  • Дійсно, сьогодні на уроці піде мова про зиму.

 

 

 

 

 

 

 

  • Як ми можемо зиму використати на нашому уроці?

 

ОПРАЦЮВАННЯ   МАТЕРІАЛУ

 

 

  1. Аналіз слова «зима» за «Сен – кантом».

 

                 Що?

                 Яка?

                 Що робить?

                 На що ( кого) схожа? Не схожа?

                 Які викликає асоціації?

 

 

  1. « Подорож по зимовому лісу».

 

а) Бесіда, складання речень за малюнками.

 

 

  • Чим вкрита земля? Дерева?
  • Який сніг? Що нагадує? На що схожий?
  • На що схожий сніг на деревах? На ялинках?
  • А самі дерева, що нагадують?
  • Навіщо взимку випадає сніг?
  • Яке небо взимку? Сонце?
  • Який вітер взимку? Що він утворює?
  • Як по – іншому можна назвати метелицю?

 

б) Інтерактивна вправа « Мікрофон»

 

  • Запрошую всіх бажаючих розповісти про пору року, що у нас за вікном. Що змінилося в природі? Використовуй в своїй розповіді слова – компліменти.

 

в) Інтерактивна вправа « Займи позицію». ( Метод « Кутки»)

 

  • У кожного з вас є улюблена пора року, яку ви вважаєте найкращою. Доведи це.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Складання опису зимового лісу методом « Гронування»

 

( фронтальна робота, усно діти підбирають предмети, ознаки, дії за темою, вчитель записує їх на дошці; учні зв’язують ці слова за змістом, утворюючи речення; усне складання тексту)

 

 

  1. Складання загадок про лісових тварин.

 

а) Гра « Хто як зимує?»

 

- Кого можна зустріти в лісі?

- Як вони зимують?

 

 б) Робота в парі. Складання загадки про тварин.

 

 

  1. Бесіда.

 

  • Кому найважче зимувати в рідному краї?
  • Як допомогти пташкам взимку?
  • Яку користь приносять птахи?

 

  1. Робота в групах. Складання опису пташок за планом.( снігур, синичка, сорока, ґава)

 

  • Ми вже складали опис дятла на попередньому уроці. Спробуйте скласти опис пташок за планом, що у вас на столі.
  • Користуйтесь при потребі тематичним словничком. Домовтесь про презентацію роботи.

 

  1. Слухання грамзапису музичного твору П. І. Чайковського « Пори року» ( зима).

 

а) Слово вчителя.

 

  • Ми вже розглянули, як уявляють собі зиму художники, як

 

 

 

 

 

 

 

«малюють»її поети, а тепер послухаємо, як зобразив зиму за допомогою музики видатний російський композитор П.І. Чайковський у своєму альбомі « Пори року».

 

  • Послухайте уважно, покличте на допомогу все своє уявлення і спробуйте зрозуміти, про що говорить ця музика?

 

 

б) Слухання музики заплющеними очима.

 

в) Словесне малювання. Розповіді учнів.

 

ДОМАШНЄ   ЗАВДАННЯ

 

  • Намалюйте на папері те, що ви уявили, слухаючи музику.

ПІДСУМОК   УРОКУ

 

  • Яка робота на уроці вам більше всього сподобалась?
  • Чим?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

doc
Додав(-ла)
Зигар Елена
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
2154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку