Конспект уроку з української мови на тему "Звук [ т ],[ т’]. Мала буква «те».Читання складів, слів, словосполучень і речень з вивченими буквами".

Про матеріал
Тема. Звук [ т ],[ т’]. Мала буква «те». Читання складів, слів, словосполучень і речень з вивченими буквами. Мета. Ознайомити учнів з друкованою малою буквою «те», навчити друкувати її; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формувати навичку читання; розвивати вміння складати речення і розповіді за малюнком; формувати компетентність спілкування рідною мовою. Виховувати старанність, інтерес до навчальної діяльності.
Перегляд файлу

                                                               Українська мова

                                                                       1 клас

Тема. Звук [ т ],[ т’]. Мала буква «те». Читання складів, слів, словосполучень і речень з вивченими буквами.

Мета. Ознайомити учнів з друкованою малою буквою «те», навчити друкувати її; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів; формувати навичку читання; розвивати вміння складати речення і розповіді за малюнком; формувати компетентність спілкування рідною мовою. Виховувати старанність, інтерес до навчальної діяльності.

Обладнання: Буквар: ч. 1 (К. Пономарьова), цеглинки Лего, зразки друкованих літер, сюжетні малюнки, презентація.

                                                                        Хід уроку

І.Організаційний момент.

Всі почули  вже дзвінок.

Він покликав на урок.

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Гра «Продовж речення …»

Усі звуки поділяються на голосні та …

Голосні звуки схематично позначаються …

Приголосні звуки позначаються …

Як вимовляються голосні звуки ? Назвемо їх.

Як вимовляються приголосні звуки ?

 

Послухайте вірш і скажіть, який звук у словах ми чуємо найчастіше?

Тук-тук-тук, ток-ток-ток –
Вибиває молоток.
Ним ви цвяхи заб’єте,
Схожий він на букву «Т».

-Який звук найчастіше зустрічався у вірші?

- Назвіть слова із звуком [т].

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Отже, сьогодні ми будемо вивчати …

ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

Підготовка до вивчення нового матеріалу.

Бесіда

- Скажіть, будь ласка, чи подобається вам святкувати свій день народження?

- Плесніть у долоні ті учні, хто святкує день народження восени.

- Тупніть ногою ті учні, хто святкує день народження взимку.

- Підведіться ті, хто відзначає день народження навесні.

- Покружляйте ті, у кого день народження влітку.

- Розкажіть про свій день народження.

 Завдання 1.

Робота з Букварем, с. 86.

1) Робота за малюнком

- Що роблять букви на малюнку?

-Як ви вважаєте, яке свято може в них бути? (день народження)

-Ми потрапили на день народження до букви Т.

- Що найбільше чекає кожен іменинник ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку?

 

До дітей на кожне свято

Просять в гості завітати,

Бо солодкий і смачний

Люблять ласувати ним.  (Торт)

 

- Назвіть ланцюжок звуків у слові торт.

-Які слова зі звуками [ т ], [ т’ ] ви запам’ятали у загадці?

- Вимовте звуки [ т ] , [ т’]. Чи зустрічаються перешкоди під час промовляння?

-Чи вільно виходить видихуване повітря?

-До яких звуків, голосних чи приголосних, ми віднесемо цей звук?

-Як ми у схемі позначимо  звук [ т ], а [ т’ ]?

2) Ознайомлення з буквою Т

-На письмі звук [ т ] позначають буквою «те».

Демонструю букву «те»

-На що схожа літера?

-Із скількох елементів вона складається?

-Викладіть літеру за допомогою цеглинок Лего.

-Надрукуйте на дошці та у повітрі букву «те».

3) Робота за малюнками. Завдання 2. С.86

Завдання: скласти речення про те, що робить буква «те» на малюнках.

  • Визначте місце букви «те» у словах тарілка, молоток, міст.

- Звуковий аналіз слів тарілка, молоток, міст. (За допомогою цеглинок Лего)

- Поділ слів на склади.

4) Завдання Читалочки.

- Читання складів та слів .

-Прочитайте склади, а потім слова у колонках.

 -Який склад спільний для слів 1 стовпчика? 2-го, 3-го і т. д.

-Прочитайте  найкоротше слово.

-Що таке туман?

-Хто такий артист?

-Які слова «заховалися» у слові листок? ( Лист, сто, лис )

 – Складіть речення зі словами  темно, тепло.

-  Запишіть схеми речень на дошці.

Фізкультхвилинка.

 5) Артикуляційна гра «Разом із Щебетунчиком»

Завдання 3.

Щебетунчик запропонував прочитати чистомовку.

а) читання самостійно;

б) читання парами;

в) читання хором.

6)  Гра  «Так чи ні»

- Прочитайте сполучення слів.

-Якщо ви виконували таку дію, то піднімаєте цеглинку Лего жовтого кольору, а якщо ні – червоного.

Зарядка для очей.

7)  Вправа «Спускаємося з гірки»

Завдання 4.

Спускаємось з гірки, читаючи речення.

 Читаємо «ланцюжком».

Робота за змістом прочитаного.

- Скільки речень у тексті?

- Що робив Степан?

- Які руки у Степана?

- Що означає вислів «умілі руки»?

- Що вони вміють робити?

- Чому слово Степан записано з великої букви?

8) Завдання для роздумів.

- Кого ви бачите на малюнках? (Листівку і ластівку)

- Визначте, яку букву куди поставити?

 - Чим ми будемо вітати іменинницю? (Листівкою)

- А хто така ластівка?

Чи може одна буква змінити значення слова?

9) Робота з предметними малюнками.

Гра «Назви слова, у яких є звуки[ т ],  [ т’ ]»

(На дошці розміщені предметні малюнки. Учні називають зображені предмети і визначають місце звуків [ т ],  [ т’ ] у даних словах.)

IV. Підсумок уроку.

-Яку букву вивчали на уроці?

-Які звуки вона позначає?

- Це звуки: голосні чи приголосні?

-На що схожа буква «те»?

-Яке завдання було найцікавішим?

-Позначте свій настрій на обличчі смайлика.

-Дякую вам за гарну роботу на уроці.

 

docx
Додано
10 листопада 2022
Переглядів
689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку