Інтегрований урок українська мова та читання 3 клас
Мета уроку: поповнювати словниковий запас учнів; активізувати знання лексики; формувати комунікативну компетентність, мовленнєву культуру школярів; продовжувати ознайомлювати з життям і творчістю В.О. Сухомлинського; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уявлення про доброту, чуйність, уважність діалогічне мовлення, пам'ять, мислення; виховувати ці якості на конкретних прикладах із життя. Стимулювати прагнення творити добро і цінувати його. Формувати ціннісне ставлення до високих моральних якостей особистості.
Комунальний заклад «Первозванівське навчально-виховне об'єднання «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів- дошкільний навчальний заклад»
Інтегрований урок (українська мова, літературне читання)
Урок Доброти «Людина починається з добра». Слова ввічливості.
Підготувала і провела Вчитель початкових класів Макарова С.М.
Мета: поповнювати словниковий запас учнів; активізувати знання лексики; формувати комунікативну компетентність, мовленнєву культуру школярів; продовжувати ознайомлювати з життям і творчістю В.О. Сухомлинського; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати уявлення про доброту, чуйність, уважність діалогічне мовлення, пам’ять, мислення; виховувати ці якості на конкретних прикладах із життя. Стимулювати прагнення творити добро і цінувати його. Формувати ціннісне ставлення до високих моральних якостей особистості. Обладнання: Потрет В.О. Сухомлинського, збірки творів В.О. Сухомлинського, мікрофон, м’ячик, скринька, смужки паперу з написаними на них словами ввічливості; силуетні зображення сонечка, мультимедійна дошка. Хід роботи І. Організаційний момент. Емоційне налаштування. Сьогодні у нас урок незвичайний Він навчить багато вас чому Хай буде він для вас навчальний, За це подякуєм йому! В народі кажуть «Добрий гість- дому радість». Сьогодні до нас завітали багато гостей. Давайте з ними привітаємося Учні. Доброго ранку, усіх ми вітаємо Здоров’я і миру усім ми бажаємо Вітання друзів - А тепер доторкнемося один до одного, усміхнемося один одному й подаруємо своє тепло і чудовий настрій. -Усміхнися всім навколо Небу, сонцю, квітам, людям І тоді обов’язково День тобі – веселим буде Учениця. Я всміхаюсь сонечку! Діти (всі). Здраствуй, золоте! Учениця. Я всміхаюсь квіточці! Діти. Хай вона цвіте! Учениця. Я всміхаюсь дощику! Діти. Лийся, мов з відра! Учениця. Друзям усміхаюся Діти. Зичу всім добра. Хай першими сядуть дівчатка – краса нашого класу, а потім хлопчики – сила і мужність . ІІ. Актуалізація опорних знань. – А ви знаєте, діти, саме з доброти починається справжня Людина. Є такий прегарний вірш Л. Забашти, який так і називається «Людина починається з добдобра». (Учень читає вірш) Сказав мудрець: - Живи, добро звершай! Та нагород за це не вимагай. Лише в добро і вищу правду віра Людину відрізня від мавпи і від звіра. Хай оживає істина стара: Людина починається з добра! Любов Забашта Ось і ми зараз нашим гостям розкажемо і покажемо, що вміємо і знаємо. У кожного з вас на парті лежать смайлики. Вам треба вибрати один і пояснити якими ви хочете бути на уроці (Учні вибирають смайлик і прикріпляють його на магнітній дошці) працьовитими, уважними, спостережливими і старанними. ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
(На дошці написане сполучення слів «Слова ввічливості». Учні по черзі відкривають букву і говорять який звук вона позначає) ІІІ. Повідомлення теми та завдання уроку -Як ви думаєте про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці? Сьогодні на уроці ми згадаємо слова ввічливості, навчимося вживати їх у нашому мовленні. Їх називають ще чарівними. У чому їхня чарівність? ІV. Робота по темі. 1) Запис числа, класної роботи 2) Каліграфічна хвилинка * Че мні ді спа бі ти си * чемні діти спасибі * Діти чемні говорять спасибі.
–Тож давайте сьогоднішній урок назвемо уроком Доброти «Людина починається з добра» . — Попробуйте спрогнозувати над чим ми будемо працювати? - Ми з вами, як справжні мудреці спробуємо зрозуміти всю глибину слів «доброта», «ввічливість» 3.Послухайте казку про одне місто — Колись давно в одній країні було зачароване місто. (Презентація сумного міста з сумною мелодією) — У цьому місті не світило сонечко, не цвіли квіти. Діти не сміялися, не співали пісень, а часто сварилися і плакали. Люди не говорили одне одному добрих, лагідних слів. Але одного разу на повітряній кулі прилетів чарівник. Він був дуже ввічливий. Проходячи вулицями міста, він говорив усім чарівні слова. І від цих слів усе навколо змінилося. — Сумне місто зникло. Зацвіли навколо квіти, дзвінко заспівали пташки, засміялися діти, люди почали говорити одне одному добрі слова, і визирнуло з-за хмар сонечко. Учитель прикріплює до дошки силуетне зображення сонечка. — У Чарівника завжди з собою була скарбничка ввічливих слів, якими він щедро ділився з людьми. Учитель виставляє на стіл яскраво прикрашену коробку-скарбничку, у якій лежать смужки паперу з написаними на них словами ввічливості. — Як ви вважаєте, які слова лежать у цій скарбниці? Діти дістають слова ввічливості, прикріплюють їх за допомогою вчителя до сонечка у вигляді промінців. Діти хором читають усі слова, написані на смужках. Ввічливі слова – це звичайні , прості, розумні, корисні і добрі слова. Вони роблять день хорошим, вечір – добрим, а ніч – спокійною, а нас – чуйними, людяними. Ці слова можна обєднати на групи. А на які, ви зараз допоможете мені визначити.
Це група привітань.( добрий ранок, добрий день, добрий вечір) Записуємо речення Добридень тобі, Україно моя. Наступна група - це група побажань.(Хай щастить! Смачного!) Записуємо речення Хай щастить вам, люди добрі. наступна група коли треба прохати, а інші, коли дякують.(Спасибі!Дякую!) Записуємо речення Сонечко, спасибі тобі…. Також є група, що допомагає нам прощатися. Випишемо із вправи 203 ці слова. На добраніч! Щасливої дороги! До побачення! 4.Робота з дошкою (Учні записують 1 ряд слова вітання, 2 ряд слова прощання, 3 ряд -побажання) 5.Гра «Чарівні слова» ( гра з м’ячиком) Подумайте, які слова ввічливості ви будете використовувати у кожній ситуації(вчитель кидає м’ячик і говорить фразу)
6.Гра « Так чи ні? » Я буду говорити твердження, якщо це так ви встаєте, якщо ні сидите. • Якщо ви побачили знайомого здаля, крикніть привітання через усю вулицю.(ні) • «Привіт» можна говорити всім.(ні) • Коли заходить учитель, підводься без шуму.(так) • Коли ви йдете з батьками і вони вітаються зі своїми знайомими, то ви мовчіть.(ні) • Не можна вітатися сидячи, — необхідно підводитися.(так) 7.Фізкультхвилинка 8. Розв’язування проблемних ситуацій. Робота в групах (складання діалогу) — Зверніться до свого сусіда з будь-яким проханням у ввічливій формі. Наприклад: — Дай мені, будь ласка, синій олівець. — Ось, тримай. — Дякую. Теми для роздумів: «Тобі хочеться погратися іграшкою твого друга» «Як звернутися до вчителя який розмовляє з другим вчителем» «Як звернутися до перехожого, щоб дізнатися котра година» Учитель викликає кілька пар учнів до дошки (за бажанням) 3.Формування навичок культурної поведінки Фізкультхвилинка. Встало вранці ясне сонце, Зазирнуло у віконце. Ми до нього потягнулися, Будем дружно присідати, Сонечко розвеселяти. Встали — сіли, встали — сіли, Бачте, як розвеселили. Стало сонце танцювати, Нас до танцю припрошати. Нумо разом, нумо всі Потанцюймо по росі. Добра людина схожа на ясне сонечко, тому що вона вміє зігріти й освітити своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю і щедрістю. (Портрет) Таким був Василь Олександрович Сухомлинський. На уроках літературного читання ми вже знайомилися з цією людиною. Що ви можете про нього розповісти? Подивіться на ці задумливі очі, скільки в них добра, тепла, розуму. Це не просто портрет звичайної людини, а портрет великого Учителя, в якого вчилися всі – і дорослі, і малі. З деякими творами творами цього видатного письменника, педагога ми вже знайомі. Твори В.О.Сухомлинського люблять і читають усі діти. Його оповідання і казкивчать нас доброти, справедливості, любові до природи, до близьких людей. Віннамагався так виховувати дітей, щоб вони зростали здоровими, веселими,працьовитими, хорошими людьми, чесними, відважними, відданими Вітчизні. А тепер зверніть свою увагу на виставку книг. Автором цих книжок є Василь Олександрович Сухомлинський.. Я пропоную вашій увазі збірку, яка має назву: «Чиста криниця». До неї ввійшлипонад400 повчальних казок, оповідань, написаних В.О.Сухомлинським. -Давайте пригадаємо які оповідання В.О. Сухомлинського ви вивчали? А зараз послухайте оповідання В. Сухомлинського «Здрастуйте» Лісовою стежкою йдуть батько і маленький син. Тиша. Сонце світить. Стукає дятел. Дзюрчить струмок в лісовій глушині, Раптом син побачив: назустріч їм іде бабуся з паличкою. -- Тату, куди йде бабуся? — запитав син. -- Побачити, зустріти чи провести,— відповів батько. -- Коли зустрінемося з нею, ми скажемо їй здрастуйте,— сказав батько. -- Навіщо їй казати це слово? — здивувався син.—Ми ж зовсім незнайомі. -- А ось зустрінемося, скажем їй здрастуйте, тоді побачиш, для чого. Ось і бабуся. -- Здрастуйте,— сказав син. -- Здрастуйте,— сказав тато. -- Здрастуйте,— сказала бабуся і усміхнулася. І син із здивуванням побачив: все кругом змінилось. Сонце засвітило яскравіше. По верхів'ях дерев пробіг легенький вітерець, листочки заграли, затремтіли. В кущах заспівали пташки — до цього їх не було чути. На душі у хлопчика стало радісно. -- Чому це так? — запитав син. -- Тому, що ми сказали людині здрастуй, і вона усміхнулася. Робота над прочитаним текстом
Закріплення вивченого матеріалу Продовжіть вірш
Розтане навіть крижана брила Робота над прислів’ями • Тепле слово і мороз зігріє. • Доброму слову ціни немає. • Добре слово краще за цукор і мед. • Гостре словечко ранить сердечко. • Удар забувається, а слово пам’ятається. — Прочитайте прислів’я. Поясніть їхній зміст. Робота з деформованим текстом -Складіть два вислови про добро і красу єдині добро і Краса (Краса і добро – єдині) красиве в завжди Добро людині (Добро в людині завжди красиве) Гра «Анаграми» 1 4 3 2 6 5 7 М о л о д ц і! V. Підсумок уроку. Рефлексія Гра «Мікрофон»
— Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Молодці! Скажіть, справдились ваші очікування? — Висловіть свої побажання однокласникам і вчителеві. — А що ви скажете доброму Чарівникові, який подарував вам стільки слів ввічливості? Чи потрібні вони вам? Для чого? — Мої очікування також справдилися, бо ви вивчили нові слова, навчилися нами користуватися, стали ще добрішими, уважнішими до людей. |
|
|