Конспект уроку з української мови в 2-му класі на тему "Уявлення про усне й писемне мовлення. Культура мовлення"

Про матеріал

Тема: Уявлення про усне й писемне мовлення. Культура мовлення

Мета:

  • розширити та поглибити знання дітей про мовлення, ознайомити з видами
  • мовлення, їх особливостями, з правилами культури усного й писемного мовлення;
  • розвивати спостережливість вміння порівнювати й робити висновки;
  • виховувати культуру мовлення.

Моя пошта: kusovol@hotmail.com

Перегляд файлу

Тема: Уявлення про усне й писемне мовлення. Культура мовлення

Мета:

  • розширити та поглибити знання дітей про мовлення, ознайомити з видами 

мовлення, їх особливостями, з правилами культури усного й писемного мовлення;

  •  розвивати спостережливість вміння порівнювати й робити висновки;
  •  виховувати культуру мовлення.

Обладнання:  презентація, схеми-опори

Тип уроку: комбінований

Використані джерела:

  1. Іванова Е. Мова та мовлення. Усне і писемне мовлення. [Електронний ресурс] / Есміральда Іванова. – 2016. – Режим доступу до ресурсу: http://blog.ivanovsoft.com/2016/06/10/language-and-speech/.
  2. Захарійчук М. Д. Українська мова. Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою 2 клас / Марія Дмитрівна Захарійчук. – Київ: Грамота, 2012. – 176 с. – (Грамота).
  3. Уявлення про усне й писемне мовлення. Культура мовлення [Електронний ресурс]. – 2015. – Режим доступу до ресурсу: https://predmety.in.ua/uyavlennya-pro-usne-j-pisemne-movlennya-kultura-movlennya/.

Хід уроку

  1. Організаційний момент

― Доброго дня! Сьогодні урок у вас проведу я. Звати мене Назар Вікторович.

  1.  Привітання.

Продзвенів дзвінок, покликав на урок.

Нумо працювати, знання здобувати.

  1.  Перевірка готовності учнів до уроку.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
    1.  Мотивація – проблема. Вправа «Живі картинки»

Діти, я зараз прошепочу на вухо одному учневі певну інформацію. Його завдання полягає в тому, щоб передати цю інформацію, не використовуючи мовлення. (Відчини двері; знайди у книзі).

Чому ви одразу не зрозуміли інформацію? (Не всі дії зрозумілі, без слів важко спілкуватися).

Що необхідно людям для спілкування? (Мова).

Так діти, звичайно мова. Сьогодні на уроці ми будемо говорити про усне та писемне мовлення.

  1.  Хвилинка каліграфії

Щоб урок пройшов не марно, будемо писати гарно.

― Діти зараз ми з вами проведемо каліграфічну хвилинку. Тож відкрийте свої зошити та запишіть дані склади.

ва Мо ня влен Сл ць

Які слова можна утворити з цих складів? (Мова і мовлення)

 

  1. Вивчення нового матеріалу

    1. Вправа 1, с. 161

 

А зараз я хочу, щоб ми з вами завітали до героїв улюблених вами казочок. Розгорніть підручник на с. 161 вправа 1, розгляньте малюнки і пригадайте казки, у яких є намальовані герої. Розкажіть про ці казки.

Отже, коли ми говоримо і читаємо вголос – це усне мовлення.


  1. Вправа 2, с. 161

― Подивіться на вправу 2. Нам потрібно прочитати текст.

З яких казок ці тексти? Визначте межі.

Завдання: Спишіть текст, у якому йдеться про прохання допомогти.

Пригадайте казку «Колобок». Запишіть із пам’яті пісеньку головного героя казки.

(Я по засіку метений,

Я із борошна спечений,—

Я від баби втік,

Я від діда втік,

Я від зайця втік,

Я від вовка втік,

Від ведмедя втік,

То й від тебе втечу!)

  1.  Вправа «Дешифровщик»

Розгляньте малюнки та зразки давнього письма на слайді. Їх давні люди залишили на скелях, у печерах, на глиняних дощечках (Персидський клинопис, карійське письмо, піктограма, єгипетські ієрогліфи).

Можливо, якісь зображення вам зрозумілі? (Людина, змія, птахи …).

 Спробуйте прочитати подані письмена. Чому ви не змогли прочитати залишені письмена древніх людей? (Треба знати, що кожний знак позначає).

  1.  Вправа «Математичні знаки»

Малюнки і знаки, зроблені в печерах, на кам’яних та глиняних табличках через тисячоліття донесли до нас інформацію про древні народи, поселення, їхню культуру.

А деякі знаки люди використовують і зараз.

5 + 1 = 6      6 < 9

7 – 2 = 5     10 > 8

Розгляньте математичні знаки і прочитайте вислови. (Сума чисел п’яти і одного дорівнює шість, Різниця чисел семи і двох дорівнює п’ять. Шість менше дев’яти. Десять більше за вісім, вісім.)

Назвіть зображені фігури.

 Запишіть назви геометричних фігур у порядку збільшення кількості складів. (Круг, овал, квадрат, трикутник, прямокутник).

Зробіть висновок, для чого людям потрібна мова.

Підсумок. Яке це диво – людська мова! Вона дає можливість побувати в далекому минулому, сьогоденні і заглянути у майбутнє. Без мови неможливе повноцінне життя людей.

  1. Фізкультхвилинка

Трава низенька-низенька. (Присідають).

Дерева високі-високі. (Піднімають руки вгору).

Вітер дерева колише-гойдає. (Обертаються).

То направо, то наліво нахиляє.

(Нахиляються праворуч, ліворуч.)

То вгору, то назад. (Потягуються вгору, назад).

То вниз нагинає. (Нахиляються вперед).

Птахи летять-відлітають.

(Махають руками-«крильми»).

А учні тихенько за парти сідають.

(Сідають за парти).

 

  1.  Вправа 3, с. 161-162

― Зверніть увагу на вправу 3.

― Діти, прочитайте даний текст у півголоса.


Про що ви дізналися з прочитаного тексу? Який це текст?

Спишіть перші два абзаци, розкриваючи дужки.

Отже, діти, запам’ятайте: те, що ми пишемо, - це писемне мовлення.

 Прочитайте «Спілкуймося красно» (Каліграфічно, охайно, розбірливо, красиво написаний текст – ознака культури писемного мовлення).

 

  1. Підсумок уроку

Роздивіться схему й зробіть висновок, яке мовлення буває. (На дошці схема).

Коли ми користуємося усним мовленням, а коли писемним?

 

http://artword.com.ua/uploads/posts/2017-07/1501507876_vomovlennia.jpg

  1. Домашнє завдання

 

Вивчайте мову українську –

Дзвінкоголосу, ніжну, чарівну,

Прекрасну, милу і чудову,

Як материнську пісню колискову.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 листопада 2018
Переглядів
4902
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку