Конспект уроку з української мови в 6 класі "Подорож країною Прикметника"

Про матеріал

Урок має на меті вдосконалення умінь та навичок учнів, здобутих на попередніх уроках. Форма: урок-подорож. Розробка містить тренувальні вправи з теми "Прикметник" в 6 класі з врахуванням вікових особливостей учнів.

Перегляд файлу

Розробка уроку з української мови в 6 класі

Вчитель Загоруйко І. В.

Містківська ЗОШ I-III ступенів

Тема: тренувальні вправи за темою «Подорож до країни Прикметник»

Мета: формувати вміння розрізняти якісні, відносні та присвійні прикметники, називати морфологічні ознаки прикметника,  удосконалювати вміння працювати самостійно,  доречно вживати прикметники різних груп за значенням в усному та писемному мовленні, вміння правильно відмінювати прикметники, розвивати навички орфографічної і пунктуаційної грамотності, творчі здібності, уяву, креативне мислення,

Форма уроку: урок-подорож.

Хід уроку

 І. Організація класу.

Учитель. Доброго дня, діти. Рідна мова… Скільки в ній чарівних звуків, материнської лагідності і доброти, мудрості земної, закладеної ще нашими предками. Нам же залишилося лише зберігати її та примножувати. Сьогодні на нашому уроці ми завітаємо в гості до вже знайомого нам прикметника. Я сподіваюся, що наша з вами робота буде цікавою та продуктивною.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Учитель. Перш ніж завітати в гості ми повинні мати гарний настрій і посмішку. Збираючись до країни Прикметник ми також повинні мати лише позитивні емоції. Розпочнемо урок з гри «Смайлик». Я зачитаю вам 10 речень, частина з яких містить помилки. Після кожного речення ви піднімаєте смайлик з посмішкою, якщо твердження правильне, або  смайлик із сумним виразом обличчя, якщо твердження неправильне.

(Учитель зачитує  речення)

1. Прикметник  ̶  це службова частина мови (-)

2. Прикметники поділяються на групи: якісні, відносні, присвійні (+)

3. Присвійні прикметники мають ступені порівняння (-)

4. Вищий ступінь порівняння має просту і складену форму (-)

5. Найищий ступінь порівняння має просту і складену форму (+)

6. За кінцевим приголосним прикметники поділяються на 2 групи: тверду та м’яку (+)

 7. Прикметники на -лиций належать до твердої групи (-)

8. Більшість прикметників в українській мові є похідними (+)

9. Прикметники не можуть переходити в інші частини мови (-)

10.Прикменики можуть утворюватися тільки суфіксальним і префіксальним способом  (-)

Учитель. Молодці! Перші кроки – і вже у декого перші успіхи.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

Учитель. Сьогодні на уроці ми продовжимо пізнавати глибини нашої чарівної української мови. Ви готові? Починаємо нашу мандрівку!

IV. Основна частина уроку. Удосконалення умінь, навичок.

Зупинка № 1 « Дивакуваті ребуси»

Учитель. Діти, до країни Прикметник завітали іммігранти , думаю, ви знаєте, хто це. Про них ви вивчали на уроках історії. Це громадяни інших держав, які в’їжджають на територію певної країни на довгострокове перебування або постійне проживання. Іммігранти в країні Прикметник заховалися в   ребусах. Давайте зараз з вами розшифруємо, які ж слова заховалися в цих дивакуватих ребусах (вчитель демонструє картки з ребусами. Учні відгадують ребуси та записують відгадки).

Відгадка: горизонт.

Відгадка: підвал.

Відгадка :відвага.

Відгадка: грім.

Відгадка: стрибок.

Учитель. Молодці! Давайте ж надамо цим імігрантам громадянство. Завдання: перетворіть подані слова в прикметники. Вкажіть спосіб словотворення прикметника.

Зупинка № 2. « Ярмарок літер»

На цій зупинці ви потрапили до справжнього прикметникового ярмарку! Скільки ж тут слів, не розбереш! Тут ви можете придбати будь-яку літеру.  Ваше завдання : вам подано набір різнокольорових літер-пазлів. З поданих літер вам потрібно скласти слово-прикметник. Склавши слово-прикметник, визначте його морфологічні ознаки, запишіть у зошит.

Вчитель роздає набір слів за кількістю учнів або пар учнів:

Картка № 1: великий.

Картка № 2: небезпечний.

Картка № 3: шкідливий.

Картка № 4: віртуальний.

Картка № 5: троянський.

Зупинка № 3. «Загадковий гість».

Вчитель. Молодці, ви дуже гарно попрацювали. До країни Прикметник завітав загадковий гість, якого бояться всі. Але зараз він шифрується, перебуває в режимі інкогніто. Його дуже важко спіймати. Але ми можемо це зробити і врятувати країну від нього. Хочете дізнатися хто це такий? Для того , щоб дізнатися, що це за гість, та подолати його вам потрібно зі слів, які ви склали в попередньому завданні (їх 5) правильно утворити всі можливі ступені порівняння (якщо їх можливо утворити). (Учні працюють самостійно, записуючи в зошит відповіді)

Слово відгадка: вірус.

Вчитель. Дуже дякую, виконавши завдання, ми врятували жителів країни від великого, небезпечного, шкідливого, віртуального троянського вірусу. Вирушаємо у подорож далі!

Зупинка № 4. «Пан словник»

Вчитель. Діти, ми наближаємося з вами до дуже шанованого пана в країні  ̶  це орфографічний словник. Він мудрий і старий та знає багато цікавих українських слів. Давайте з ним поспілкуємося?

Робота зі словником

Завдання: випишіть з орфографічного словника по 3 якісних, присвійних та відносних прикметників.

Учні працюють в парах з орфографічними словниками.

Вчитель. Пан Словник дуже любить різноманітні байки, казки, та й просто цікаві історії. У кожного з вас, я впевнена є друг. Давайте розкажемо йому про свого друга?

Завдання: скласти міні-розповідь про свого друга використавши всі виписані прикметники.

Учні зачитують свої міні-розповіді

Вчитель. Добре попрацювали, поспішаємо далі!

Зупинка № 5. «Поетичний острів».

Вчитель. На цьому острові живе пані Поезія. Вона дуже вразлива жінка і образиться, якщо ви не прочитаєте її вірша.

Завдання: на дошці записано поезію. Виписати у зошит прикметники. Визначити їх відмінок, групу за значенням та за характером відмінювання.

Ні, не забула! У вікно до мене

Заглянули від яблуні гілки,

Замиготіло листячко зелене,

Посипались білесенькі квітки.

Прилинув вітер, і в тісній хатині

Він про весняну волю заспівав,

А з ним прилинули пісні пташині,

І любий гай свій відгук з ним прислав.

                                                Леся Українка

Зупинка № 6. «Долина хохотунчиків».

Вчитель. Діти, ми з вами потрапили в Долину хохотунчиків. Ці дітлахи справжні пустуни та люблять загадувати жартівливі загадки. Розгадаємо?

Завдання: прочитати загадки-жарти на дошці, розгадайте їх. Відгадки запишіть, визначаючи рід, число, відмінок.

Загадки

1) Який відносний прикметник показує ознаку хвороби, відсутньої на землі?

2) Який прикметник називає ознаку білої хустки, намоченої в Чорному морі?

3) Назвіть якісний прикметник, що означаєть «смак» долі, усмішки.

4) Назвіть якісний прикметник, що не має ступенів порівняння й означає людину, яка ніколи не заглядає в дзеркало.

5) Назвіть якісний прикметник, що показує ознаку каміння, якого немає в річці.

Відгадки: ) морська хвороба; 2) мокра хустка; 3) гірка доля, солодка або кисла усмішка; 4) незряча людина; 5) сухе каміння.

        Вчитель. Дуже добре працюємо! А вже до нас поспішає золота колісниця та запрошує до Палацу іноземців.

Зупинка № 6. «Іноземці»

Вчитель. Ми потрапили до Палацу іноземців. Тут вони спілкуються різними мовами. І, здається, що вони запрошують вас на каву. Ви отримали картки, на яких записані слова. Ваше завдання: перекласти слова на українську мову, провідміняти їх за відмінками в зошиті.

Слова: ночной, любимый, радостный, солёный, гордый.

Учні працюють самостійно

Вчитель: Є така мудра приказка «В гостях добре, а вдома краще». Наша  мандрівка завершується і вже час поспішати додому. Я сподіваюся, що вам дуже сподобалася наша подорож та ви отримали ґрунтовні знання.

V. Підсумок. Рефлексія.

Бесіда.

  1. Що вам найбільше сподобалося на уроці?
  2. Що б ви хотіли додати до уроку?

Вчитель. Діти, на початку уроку ми з вами грали в гру «Смайлик». Я пропоную вам показати той смайлик, який відповідає вашому настрою зараз. Що саме зробило ваш настрій таким?

VI. Оцінювання навчальної діяльності учнів.

VII. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Бережная Вера
    Корисний матеріал, адаптований до вікових особливостей учнів.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Загоруйко Влада
    Надзвичайно цікавий матеріал! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сім'яниста Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Матвієвська Ольга Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Колмик Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Sklyarenko Nadia
    Зміст уроку відповідає теоретичному матеріалу програми.Впровадження інноваційних технологій. Добір методів та прийомів навчання (донесення змісту навчального матеріалу до свідомості учнів) відповідно змісту навчального матеріалу та інформації про учнів: проблемно-діалогічний, пояснювально-ілюстративний, практичний.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
2289
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку