2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Конспект уроку з української мови "Велика буква у іменах, по батькові та прізвищах людей", 2 клас

Про матеріал

Конспект уроку з використання нестандартних способів подачі матеріалу та інтерактивних вправ. Зокрема "Зірковий" диктант, вправа "Інтерв'ю", гра "Вчителі". Дані завдання можна використовувати і в 3-4 класах.

Перегляд файлу

Тема: "Велика буква в іменах, по батькові, прізвищах людей"

Мета:Навчити учнів розрізняти поняття:ім’я, по батькові, прізвище. Засвоїти правила написання  імен,  по батькові, прізвищ людей з великої літери. Познайомити з утворенням слів  по батькові. Збагатити лексичний запас учнів. Розвивати увагу,  логічне  мислення дітей. Формувати  спостережливість,пізнавальний інтерес. Виховувати повагу до  видатних людей України.

Обладнання:  схема «Не впіймайся на гачок»,картки для індивідуальної роботи, мультимедійний проектор

                               

Хід уроку

І.Організаційна частина

ІІ. Повторення раніше вивченого

 «Мозковий штурм»

  • Над якою темою ми з вами працюєм на уроках укр.мови?
  • Що таке іменник?
  • Наведіть приклади іменників.
  • Всі іменники поділяють на 2 групи. Які? (істоти\неістоти)
  • На яке питання відповідають іменники-назви істот?Хто належить до істот?
  • Наведіть приклади

Гра «Істота\неістота» (істота – плескають, неістота  - не плескають)

  • На які питання відповідють іменники назви неістот? Наведіть приклад.
  • Всі іменники можуть змінюватись за….?

Гра «Один\багато»

(один – хлопчики встають, багато – дівчатка встають)

 

ІІІ. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу

  1. Загадка „ Метод передбачення”

Всі хочуть, як народиться дитина

Щоб воно було красиве і дзвінке,

Бо має все життя його людина,

А відгадайте,що ж  воно таке?( ім’я)

(даю підказку: « Кожен його має, але сам не називає »)

- Що має кожна людина з першого дня свого народження? ( Ім’я)

2. Хвилинка каліграфії.

  • Запишемо каліграфічно  слово ім’я у зошитах
  • Яка орфограма заховалась? (аптостроф)
  • Чи можемо це слово перенести?(Ні)Чому?
  • Скільки букв і звуків у слові ім’я?(3 б.,4 зв.)Чому?

 

- Так, у кожного з нас є своє ім’я.

Я хочу запросити вийти до дошки Сашу.  (проблемка)

Інколи люди мають однакові імена. Для того щоб їх розрізняти, крім імен вони мають ще…..? (прізвище і по батькові)

Повернемось до нашої хвилинки каліграфії і запишемо ще й цих 2 слова

По батькові (квіточка) ….перевірите у батьків..чи вміють вони це слово писати правильно

Уточнення: для кращого запам’ятовування дітьми роздільного написання слів, між ними ми малюємо кольоровим або пристим олівцем квіточку

Прізвище (и,щ) - підкреслити

 

3.Оголошення теми і завдань уроку

- Тож, сьогодні ми будемо вчитись  розрізняти ці поняття. Правильно  писати імена,по батькові та прізвища людей, а також пограємо у мовні ігри

Для людини її ім'я звучить найсолодше, тому імена тих, хто гарно працюватиме, міркуватиме, буде красиво писати, правильно сидіти, даватиме цікаві відповіді на питання, звучатимуть найчастіше. Це буде найкращим визначенням його хорошої роботи на уроці.

- А як же ж пишуться імена, по батькові та прізвища?

(відповіді дітей)

Запам’тайте, імена, по батькові та прізвища людей пишуться з великої букви

А щоб це точно запам’ятати – запишіть у зошитах своє ім’я, по батькові та прізвище. Підкресліть олівцем перші літери у всіх трьох словах

(сфотографуйте оченятами і запам’ятайте на все життя)

 

4. Робота в парах «Інтерв’ю”

  • А щоб точно не помилятись, попрацюєм в парах

Поспілкуйтесь з сусідом по парті, візьміть у нього інтерв’ю і дізнайтесь його прізвище,ім’я та по батькові.

Запишіть у свої зошити. Підкресліть перші літери.

 

5. «Зірковий» диктант

  •         Між собою ми всі знайомі…якось навіть не дуже цікаво…тому, я пропоную поглянути на гостей, які  завітають на наш урок. Але на них треба буде не просто подивитись, а впізнати їх і записати їхні імена та прізвища..(у декого лише імена) у зошити.

Запишіть  в  зошитах «Зірковий» диктант

Він буде пояснювальний, тому тримайте олівці напоготові.

 

ІV.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Руки вгору                        ім’я

Присідання                        по батькові

Стрибки                             прізвище

Ковальчук, Васильович, Іван, Шевченко, Петро, Валентинівна, Власюк, Катерина, Олегівна, Володимир, Порошенко, Тетянка, Вікторівна, Петрович, Роман, Іванова

 

5. Гра «Вчителі»

  •      А у нас знов гості. Це хлопчик Петрик П’яточкін і дівчинка Люся Іванова. Вони теж, як і ви, другокласники, але дуже неуважні. На уроці вчительку не слухались, домашні завдання виконували абияк…і от…результати невтішні.

Ми з вами зараз будем чарувати, щоб справжніми учителями стати.

(рухи зачаровування)

Ви уже не Михайлики, Остапики і Сашуньки, а дорослі вчителі. Хочу почути,  з ким я зараз працюю. Представтесь, будь ласка, мої дорослі колеги

(діти називають себе дорослими іменами по батькові)

Отож – дівчатка-вчительки перевіряють картку Петрика, а Хлопчики-вчителі картку Люсі. У вас у руках червоні олівці. Пам’ятайте – вам треба не просто знайти помилку, а й виправити на правильну відповідь.

(самостійна робота на картках)

А тепер перевіримо, які ж помилки допустили дітлахи.

Щоб ви порадили Петрику та Люсі???

 

6. Творча вправа

На екрані перед вами речення. Давайте прочитаємо їх разом. 

Яке б завдання ви поставили перед собою, враховуючи тему сьогоднішнього уроку?

Замінити виділені слова на слова, які пишуться з великої букви.

Дівчинка миє посуд. Вчителька привіталась з школярами. Хлопчик і дівчинка граються м’ячем. Лікар виписав рецепт. Ми познайомились з творчість письменника.

(опрацьовується колективно, записують у зошит коментовано)

Орієнтовні речення

Оленка миє посуд. Віта Василівна привіталася з школярами. Олежик та Даринка граються м’ячем. Іван Степанович виписав рецепт. Ми познайомились з творчістю Всеволода Нестайка.

 

V.Підсумок уроку

              а) Хлопчика звуть Сашко, його батька – Миколай. Як

                  будуть звати хлопчика, коли він виросте?

              б) Дівчинку звуть Іринка, ії батька – Степан. Як 

                  будуть     звати дівчинку, коли вона виросте?

              в) Знайди зайве слово: Андрій, Оля, Галя, Іванівна,

                  Богдан;

              г) Знайди зайве слово: Максименко, Головко,

                  Омельченко,    Володимирівна;

              д) Назви імя та по батькові твоєї мами.

 Сьогодні на уроці ми з вами плідно працювали і довели,що  своєю сумлінною працею можемо прикрасити своє ім’я.

Але пам’ятайте: Не ім’я прикрашає людину ,а людина - ім’я.

 

Домашнє завдання

Домашнє завдання буде за вибором

Вправа 303

Або написати 3 речення про своє ім’я, за зразком

Мене звати … .

Назвав так мене…(написати хто назвав)

Моє ім’я означає … .

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель________________________________

D:\ВІТОЧКА\Мои рисунки\школа\0_9df9c_bd13cfda_XL.pngМихайло   сергійович,    середа, черговий,   коваленко,    шофер, тетяна,     іващенко,    Ведмідь,           наталя    Іванівна, гануся , Оля.    

Вчитель________________________________

D:\ВІТОЧКА\Мои рисунки\школа\0_9df9c_bd13cfda_XL.pngМихайло   сергійович,    середа, черговий,   коваленко,    шофер, тетяна,     іващенко,    Ведмідь,           наталя    Іванівна, гануся , Оля.    

Вчитель________________________________

D:\ВІТОЧКА\Мои рисунки\школа\0_9df9c_bd13cfda_XL.pngМихайло   сергійович,    середа, черговий,   коваленко,    шофер, тетяна,     іващенко,    Ведмідь,           наталя    Іванівна, гануся , Оля.    

Вчитель________________________________

D:\ВІТОЧКА\Мои рисунки\школа\0_9df9c_bd13cfda_XL.pngМихайло   сергійович,    середа, черговий,   коваленко,    шофер, тетяна,     іващенко,    Ведмідь,           наталя    Іванівна, гануся , Оля.    

Вчитель________________________________

D:\ВІТОЧКА\Мои рисунки\школа\0_9df9c_bd13cfda_XL.pngМихайло   сергійович,    середа, черговий,   коваленко,    шофер, тетяна,     іващенко,    Ведмідь,           наталя    Іванівна, гануся , Оля.    

 

Вчитель______________________

D:\ВІТОЧКА\Мои рисунки\школа\school21101.png   Олена іванівна, понеділок, Тюльпан,

петрук, черговий, дмитрик, Іван,

ромчик, ковальчук, черевики, яна.

 

Вчитель______________________

D:\ВІТОЧКА\Мои рисунки\школа\school21101.png   Олена іванівна, понеділок, Тюльпан,

петрук, черговий, дмитрик, Іван,

ромчик, ковальчук, черевики, яна.

 

Вчитель______________________

D:\ВІТОЧКА\Мои рисунки\школа\school21101.png   Олена іванівна, понеділок, Тюльпан,

петрук, черговий, дмитрик, Іван,

ромчик, ковальчук, черевики, яна.

Вчитель______________________

D:\ВІТОЧКА\Мои рисунки\школа\school21101.png   Олена іванівна, понеділок, Тюльпан,

петрук, черговий, дмитрик, Іван,

ромчик, ковальчук, черевики, яна.

Вчитель______________________

D:\ВІТОЧКА\Мои рисунки\школа\school21101.png   Олена іванівна, понеділок, Тюльпан,

петрук, черговий, дмитрик, Іван,

ромчик, ковальчук, черевики, яна.

docx
Додано
21 лютого 2018
Переглядів
1899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку