Урок "Змінювання іменників за питаннями. Прийменники і закінчення як засоби вираження зв'язку між словами в реченні. Роль прийменників у реченні."

Про матеріал

Ознайомити учнів із властивістю іменників змінюватись за питаннями, зв'язуватись з іншими словами в реченні за допомогою закінчень та прийменників; розвивати вміння зіставляти, узагальнювати, змінювати іменники за запитаннями; виховувати шанобливе ставлення до хліба, акуратність, старанність наполегливість.

Перегляд файлу

Тема. Змінювання іменників за питаннями. Прийменники і закінчення як засоби вираження зв'язку між словами в реченні. Роль прийменників у реченні.

Мета: ознайомити учнів із властивістю іменників змінюватись за питаннями, зв’язуватись з іншими словами в реченні за допомогою закінчень та прийменників; розвивати вміння зіставляти, узагальнювати, змінювати іменники за запитаннями; виховувати шанобливе ставлення до хліба, акуратність, старанність наполегливість.

Обладнання: презентація, наочні матеріали.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1.Перевірка готовності до уроку.

II.Актуалізація опорних знань.

1.Бліц-опитування «Мікрофон».

-Що таке іменник?

-Які бувають іменники? (істоти і неістоти)

-На які дві групи поділяються? ( власні та загальні)

-Іменники який мають рід?( ч.р., ж.р., с.р.)

-Іменника ч.р., ж.р., с.р., які можна підібрати слова?

-Які два числа мають іменники? (одн.і мн.)

-Як змінюються іменники?

-Як визначити число іменника?

3.Калігріфічна хвилинка.

Кк

квітка

4.Гра «Третій зайвий».

Світ, літо, день. (Літо — с. р.)

Гай, море, село. (Гай — ч. р.)

 Людина, пшениця, міст. (Міст — ч. р.)

Олень, борсук, стіл. (Стіл — неістота.)

Ягода, білка, березень. (Білка — істота.)

Текст, театр, Івась. (Івась — власна назва.)

Марія, суниця, Десна. (Суниця — загальна назва.)

5. Гра «Добери іменник».

білка -білки                                село - села

казки - казка                                 весло - весла

зайці - заєць                                снігурі - снігур

стежка – стежки                                  гілки - гілка 

верба – верби                                   книжки - книжка  

ялинки - ялинка                         рушник - рушник

III.Вивчення нового матеріалу.

1.Робота над вправою 73.

-Прочитайте вірш. Знайдіть іменники, які вжиті разом з прийменниками. Спробуйте прочитати вірш без них.

2.Робота над правилом.

-Прочитайте правило.

-Так за допомогою чого зв’язуються іменники з іншими словами.

3.Робота над вправою 74.

-Спишіть вправу.

-Знайдіть слова, з якими зв’язані виділені іменники.

-А тепер за зразком нам потрібно зробити розбір слова «гілка».

-Гілка - іменник, загальна назва, назва неістоти, ж. p., одн., зв’язане зі словом зрослася, другорядний член речення.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1.Робота над вправою 72.

-Прочитайте текст в цій вправі.

-Ваше завдання знайти іменник, слово від якого воно залежить, поставити запитання і визначити рід.

-Виглянуло (після чого?) після дощу, виглянула (з-за чого?) з-за хмар, виглянуло (що?) сонце, перевис (над чим?) над рікою.

2.Виконання вправи 75.

- Вам потрібно списати, вставляючи пропущені букви.

- Ви читаєте книжки?

- Про що ти з неї довідався?

- Чим вона тобі сподобалася?

IV. Підсумок уроку.

1.Підсумкова бесіда.

-За чим можуть змінюватися іменники (за числами, запитаннями)

-Які питання ставимо до істот (неістот)?

-Зв’язуючись з іншими словами, на які питання відповідають іменники назви істот (неістот).

-Яку роль виконують прийменники в реченні?

2.Домашнє завдання.

-Впр .76, ст.35.

doc
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
2249
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку