9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Перші весняні квіти. Підсніжник. Складання розповіді з елементами опису.

Про матеріал

Конспект уроку розвитку звязного мовлення зорієнтований для учнів 2 клас, де розкриті методи та прийоми, які допоможуть дітям спостерігати і бачити красу навколишньої природи, описувати весняну квітку, послідовно формувати думки і поєднувати їх у зв'язному мовленні .

Перегляд файлу

Тема.  Перші весняні квіти. Підсніжник. Складання розповіді з елементами опису.

Мета: вчити спостерігати і бачити красу навколишньої природи, описувати весняну квітку, послідовно формувати думки і поєднувати їх у зв’язному мовленні, збагачувати словниковий запас; розвивати образність мислення, уяву, фантазію; виховувати любов і бережне ставлення до природи.

Обладнання: ілюстрації  підсніжника, проліска, сон-трави, мати-й-мачухи, запис твору    П.І.Чайковського “Пори року. Весна”.

Хід уроку

І. Організація класу

Психологічний настрій учнів на урок

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Відгадування загадки

      - Зійшли сніги,

Шумить вода,

Весна вже квіти викида,

Буяє травка молода,

Все мертве оживає.

Коли, діти, це буває?

/Навесні/

  • Яка зараз пора року?
  • Які зміни відбулись в живій та неживій природі з приходом весни?

2. Робота над віршем «Весняні квіти»

– Уважно послухайте вірш і скажіть, які квіти першими з’являються навесні?

Весняні квіти

Весна-чарівниця,

Неначе цариця,

Наказ свій послала,

Щоб краса встала.

І проліски, й травка,

Зелена муравка,

І кульбаба рясна,

Й фіалочка ясна.

Всі квіти весняні,

Веселі, кохані,

З-під листя виходять,

Голівки підводять

Од сну зимового

До сонця ясного!

Ті квіти дрібненькі,

Мов дітки маленькі,

Розбіглись у гаю:

Я їх позбираю

В пучечок докупки –

Для мами-голубки.

3. Розгляд  ілюстрацій

  Послухавши вірш В.Бичка “Підсніжник”, спробуйте розпізнати малюнки підсніжника і проліска.

(Вірш читає підготовлена учениця. Звучить запис твору П.І. Чайковського “Пори року. Весна”)

У проміннях сонця ніжних,

край веселого струмка,

білий, росяний підсніжник

раптом блиснув з-під сніжка...

Отакий малий неначе,

ледь прокинувся від сну,

тихий-тихий, а одначе

він привів до нас весну!

От йому вже й друзів треба –

і гляди, під берестком,

мов на землю впало небо –

сині проліски кругом.

4. Розповідь учителя

 Рослини, які зацвітають першими, називаються ранньоквітучими. До них належать: сон-трава, мати-й-мачуха, підсніжник, пролісок.

5. Слухання легенди   Підсніжник звичайний.

Колись давно у світі тривала довга-довга зима. Сніг товстою ковдрою вкривав землю. Дуже холодно було людям. Вони із нетерпінням чекали приходу весни. Щоб зігріти людей  надією на кращі часи, кілька сніжинок перетворились на тендітні і ласкаві квіти – підсніжники, які відтоді стали провісниками тепла, символом сподівань на краще майбутнє, квітами надії.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

1. Бесіда за питаннями

                  Помилуйтесь підсніжниками, що знаходяться у вазі на столі.

  • Якого кольору квіточки, на що вони схожі? (маленькі дзвіночки.)
  • Зі скількох пелюсточок складаються? (трьох).
  • Яке у них стебло, листя? (тоненьке, вузьке, пряме, зелене).
  • Чому підсніжників не було взимку? (Взимку було холодно, замерзла земля, і вони не могли рости).
  • А де знаходилися корінчики? (У землі, під снігом).
  • Чому підсніжники почали розвиватися весною? (Навесні пригріло сонце, земля відтала, і підсніжники почали проростати).

2. Словникова робота

Сповіщають про прихід весни, провісники тепла, квіти надії, ніжні, схожі на біленькі дзвіночки, білосніжні, яскраво-зелене стебельце, вузькі і прямі зелені листочки, тендітні пелюстки.

ІV.  Колективне складання розповіді

1.Складання плану

  • Чому і коли почали розвиватися підсніжники?
  • Які у підсніжника листочки, стебельце, квіточки?
  • Чому треба оберігати підсніжники?

2. Усне складання розповідей

3.  Запис текстів

4. Зачитування творів, визначення кращого

 V. Підсумок

1. Інтерактивна вправа “Мікрофон”

  • Що значить любити квіти? (Берегти, садити, не рвати великі букети в лісі, берегти кореневища тощо).

2.  Вмійте любити природу

 В полі, у лісі, над яром –

 квіти, дерева і трави...

 Цвіту не вирви задаром,

 гілки не втни для забави.

 Оберігайте ж повсюди

 шлях і стежиночку в гаї.

Все то окрасою буде

нашого рідного краю.  /П. Сиченко/

 

doc
Додано
22 лютого 2018
Переглядів
9621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку