Урок з української жестової мови в 6 класі на тему "Найуживаніші жести-дії". Відповідно до програми «Українська жестова мова як мова навчання (перша мова)». Навчальні програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для глухих дітей; дітей зі зниженим слухом. 6 – 7 класи. Укладач: Адамюк Н.Б., к.п.н., старший науковий співробітник лабораторії жестової мови Інституту спеціальної педагогіки НАПН України. Київ – 2015.
Комунальний заклад «Черкаський навчально-реабілітаційний центр
«Країна добра Черкаської обласної ради»
Урок з української жестової мови з використанням інтерактивної презентації Prezi
на тему
«Найуживаніші жести-дії»
(6 клас)
Підготувала та провела
вчитель УЖМ
Грицик Л.М.
Тема: Найуживаніші жести-дії.
Мета: Формувати ключові компетентності:
уміння вчитися – вміння самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, формувати вміння вчитися ( розмірковувати, запам'ятовувати) та відтворювати вивчений матеріал;
інформаційно-комунікаційну – формувати бажання й уміння орієнтуватися в інформаційному просторі;
загальнокультурну – розширяти ерудицію учнів; розвивати творчу уяву та читацьку активність учнів; соціальну – розвивати вміння працювати в колективі, з повагою ставитися до вчителя, однокласників.
Формувати систему предметних компетентностей: закріпити з учнями жестову лексику даної тематики; вчити учнів добирати відповідні слова за значенням для утворення синонімічного ряду; вірно трансформувати дієслова в жестові одиниці з врахуванням лінгвістичних особливостей ЖМ; розвивати пам’ять, мислення, вміння співставляти, виховувати інтерес до роботи, культуру жестового спілкування, коригувати вимову, працювати над словесним наголосом.
Жестова лексика: підніматися, вставати, лежати, крутитися, падати, вдарити, ходити, підводити, працювати, образити, образитися, відпочивати, обіцяти, купувати, веселити, смішити, займатися, бігати, ламати, розбивати, розірвати, поважати, любити.
Хід уроку
І. Організаційно-вступна частина
Який зараз урок?
Що ми будемо робити?
ІІ. Розмовна хвилинка (на слухо-зоровій основі) «Місто Черкаси»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Прочитайте дані слова. До якої частини мови вони належать? Що таке дієслово?
Читати, писати, малювати.
ІV. Актуалізація набутих знань.
Перш, ніж ми почнемо вивчати нову тему, давайте з вами пригадаємо жести, які ми вже з вами вивчили на попередньому уроці.
Наступне завдання буде
Поєднати слова, щоб утворилось словосполучення. Показати жестами.
На дошці написані слова і кожному роздати картки. Потім перевірка
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
V. Застосування ЗУН
Молодці. Сьогодні ми з вами продовжуємо вивчати дієслова. Ми будемо будувати речення і складати текст.
Відкриваємо зошит, записуємо дату, класну роботу та тему «Найуживаніші дієслова».
Денис бігав по кімнаті і випадково розбив улюблену мамину чашку.
Мама образилася.
Хлопчик попросив вибачення і пообіцяв більше такого не робити.
Денис любить і поважає маму.
VІ. Рефлексія.
Прочитайте речення, записані на дошці УЖМ.
Хто спробує переказати УЖМ (1-2 дитини)
VІІ. Підсумок. Оцінювання.
Яку тему ми вивчали на уроці? Які нові слова ми вивчили? Що було важким для тебе? Чи не змінився настрій в кінці уроку? Хтось хоче змінити свій настрій?
VІІ. Д/з. Читати текст, підготуватися до жестового диктанту тексту.