Конспект уроку з украінськоі мови на тему: "Прикметник"

Про матеріал
Матеріал містить конспект уроку з украінськоі мови в 3 класі з презентацією.
Перегляд файлу

Тема.  Загальне поняття про прикметник.

Мета. Розширити та поглибити знання учнів про прикметник,  розкрити його значення та роль у мовленні;  вчити  визначати прикметники за питаннями; вправляти у точному доборі прикметників; розвивати звязне мовлення,          уміння працювати самостійно та в парі. Виховувати любов до рідної мови, до Вітчизни.

                                          Хід уроку

Обладнання.  Предметні малюнки, мультимедійна презентація, роздатковий матеріал. 

Давайте, діти, поглянемо в очі один одному та посміхнемося.

Сьогодні наш девіз такий:                             

--- Не просто слухати, а чути.

     Не просто дивитися, а бачити.

     Не просто мандрувати, а міркувати.

     Охайно, чистенько, красиво писати ! Слайд 1.

2. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.

---Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Я запрошую вас виру-шити в цікаве далеке плавання казковим кораблем. Поет  Василь Симоненко у вірші звертається до вас:

--Гей, нові Колумби й Магелани,

  Напнемо вітрила наших мрій!

  Кличуть нас у мандри океани,

  Бухту спокою облизує прибій!

 

---Кораблі! Шикуйтесь до походу!

Мрійництво! Жаго моя! Живи!

В океані рідного народу

Відкривай духовні острови!

 

Мріяти й шукати, доки жити,

Шкварити байдужість на вогні!

А якщо відкрито вже відкрите—

Друзі! Ви підкажете мені…            Слайд 2

По дорозі нам траплятимуться загадки, вірші, прислівя. Ми

побачимо великий і чудовий острів Прикметник, а поруч і підводні рифи, айсберги, порти. Кінцевою метою плавання стане бухта Досягнень.

3. Актуалізація опорних знань.     Слайд 3

-- Увага! Наш корабель пропливає повз півострів Каліграфії. Але що це?  Каліграфічний центр цього півострова пропонує нам отримати пропуск на подальше плавання. Для цього ви повинні  каліграфічно і правильно написати зєднання букв і речення.

м мо в вам о ва

Рідна  мово материнська,

Ти – душа мого народу.   ( пояснення  зєднань, читання учнями речення вголос)

---До кого звертається автор? Що він їй повідомляє? Чому? Прочитайте звертання. Де стоїть звертання? Чим виділене на письмі? З якої букви починається речення?Що поставите в кінці речення? Напишіть каліграфічно.

--- Назвіть іменники, визначте число, рід, відмінок.

Мова (яка?) рідна, материнська. Назвіть ще слова-ознаки іменника мова. Яка це частина мови?

4. Вивчення нового матеріалу.

1.1---Сьогодні саме прикметник ми будемо детальніше вивчати. А допоможуть нам ось ці предмети. Що це? ( кульки)

Якою частиною мови є слово кульки? Чому?

Назвіть ознаки кульок. Яке питання поставимо від іменника  кульки?

---Діти, прикметники характеризують предмет, описують його, але не називають.

Де ви зустрічали поєднання цих кольорів? Отож , наша подорож на кораблі під жовто-блакитним прапором України.  Слайд 4.

Ось який вірш принесла вам наша гостя Морфологія –наука про частини мови.

Прикметник! Він урвав собі на плечі

Велике діло – визначати речі.

Прикметник—це частина мови.

Без неї нам не обійтись.

То вслухайтесь у слово пречудове.

Йому,  як другові всміхнись.

Давайте, діти, усміхнемось цим чудовим квітам, які є народними символами України і  доберемо прикметники до назв квітів. Складіть речення зі словосполученнями.

1.2  Робота в зошиті. Коментоване письмо ( 1 реч. На вибір)

---Ми підпливаємо до півострова Віршованого.Завдання від його  жителів таке:

1. Прочитайте вірш мовчки  Слайд 5

2. Прочитайте виразно

3. Визначте іменник

4. Поставте запитання до прикметників

Прочитайте « ланцюжком» . Який літературний художній засіб використав поет у вірші?

1.3 Ознайомлення з правилом в підручнику.

Як ви побачили, саме прикметники розфарбовують наше мовлення у чудові кольори і роблять його емоційним. Проте, як ви вже бачите ознака буває різною. Вона може визначати розмір, форму, смак, запах…

На нашому шляху риф Підручник. Що таке риф прочитайте на слайді 6.

1.4 Робота по підручнику.

--- Подивіться на малюнки вправи  в підручнику, що прислали вам жителі острова Художників і спробуйте утворити словосполучення.

Робота на дошці і в зошитах.

Фізкультхвилинка . Вправа для очей.

Наші оченята стомились, тому погляньте вверх, вниз, ліворуч, праворуч, по колу.

---Наш корабель вирушає далі. Щоб зайти в порт Загадковий , нам потрібно розгадати ребус.

---Який прилад допомагає не збитися з курсу у сучасному мореплаванні?

Слайд 7.  Комар’’  5      перо      ( компютер)

                              Я=ю

Це словникове слово. Що треба запамятати в написанні слова? Які слова –ознаки можна підібрати до слова компютер?

1. 5 Робота над загадкою. ( в парі ) Слайд 8

Прочитайте загадку. Відгадайте її. Визначте сполучення іменника з прикметником та підкресліть іменник однією лінією, а прикметник хвилястою. Зачитайте.

Фізкультхвилинка.

Ми руками помахаєм,

Вітерця всі попрохаєм.

Хай подує вправо, вліво,

Щоб спочити учням вміло.

Парус хоч у нас маленький,

Але високий, не низенький.

Набрались сил--- і знову всі вперед.

Нам хвилі допоможуть без торпед.

---Діти, наш корабель збився з курсу. А попереду айсберг! Ми можемо зіткнутися з ним!

Слайд 9.  Айзберг—великий шматок льоду, який вільно плаває в океані.

---Щоб не зіткнутися з ним , ми маємо виконати завдання. Про-читайте речення, знайдіть підмет і присудок , поставте запитання до другорядних членів.  Якою частиною мови є другорядний член речення сивовусий, українську ?

Слайд 10.

  Сивовусий Дніпро пливе через усю українську землю.

Молодці! ---Ми з вами досягли мети! Прибули на острів Прикметник!    Слайд 11.

---Опишіть все побачене за допомогою прикметників.

Висновок. Усі ознаки називає

                   Прикметник як частина мови.

                   І жодної не оминають

                   Слова ці , спраді пречудові.

5. Підсумок уроку. Оцінювання. Бухта досягнень. Слайд12.

--- От і закінчилась наша кругосвітня мандрівка. Ми повертаємось на рідну землю, яка сумує і тужить за своїми синами та доньками. Складіть 5- рядковий вірш --- сенкан.

Слово --- Україна.( відповіді дітей ). Слайд 13, 14.

Чому Україна сумна,  безрадісна?

Звучить молитва за Україну.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Олійник Галина
Додано
29 серпня 2019
Переглядів
1363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку