Тема. Писемність, освіта та наукові знання у Давньому Китаї
Мета: проаналізувати розвиток писемності та освіти у Давньому Китаї, визначити наукові знання давніх китайців, охарактеризувати культурні здобутки мешканців Стародавнього Китаю, внесок китайської цивілізації у світову культуру; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичними картами та документами; виховувати повагу до культурної спадщини давніх китайців.
Конспект уроку
з всесвітньої історії
для 6-го класу
на тему «Писемність, освіта та
наукові знання у Давньому Китаї»»
Підготувала учитель історії та правознавства
КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміїівської районної ради Харківської області»
Вистороп Тетяна Василівна
Тема. Писемність, освіта та наукові знання у Давньому Китаї
Мета: проаналізувати розвиток писемності та освіти у Давньому Китаї, визначити наукові знання давніх китайців, охарактеризувати культурні здобутки мешканців Стародавнього Китаю, внесок китайської цивілізації у світову культуру; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, удосконалювати навички роботи з історичними картами та документами; виховувати повагу до культурної спадщини давніх китайців.
Обладнання: підручники, робочі зошити, карта
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Кожна група отримує зображення.
Китайський історик Фаню Є повідомляв: «З часів Хань Гуан У Ді військова справа втратила своє значення, усі вивчають лише канони. Ті, хто носив убрання конфуціанців, вихваляли стародавніх володарів, мандрували від школи до школи, збиралися натовпами у лекційних залах… Шлях десять тисяч лі до знавця законів не вважали далеким[…], за навчання платили сотні тисяч монет».
папір, глиняна табличка, шовкова стрічка, бамбукова дощечка, кістки тварин.
Вид винаходу |
Назва винаходу |
Стислий опис (який мав вигляд або як виготовлявся) |
Прилади |
Компас |
Мав вигляд квадратної пластини з магнітною ложкою на поверхні, що вільно оберталася, незмінно вказуючи ложкою на північ |
Сейсмограф |
Складався з порожнистої кулястої мідної посудини, усередині якої був вертикально розташований маятник. |
РАПІП – папір
КОВШ – шовк
ПХОРО – порох
БРОДИ – дроби
Галузь знання |
Наукові знання |
Астрономія |
Першими помітили плями на Сонці, описали 800 зірок, поділили небо на 28 зодіакальних сузір’їв. |
Медицина |
Відкрили лікувальні властивості багатьох трав. Написали трактати про цілющі властивості женьшеню |
Географія |
Створили компас, знали частини світу |
Математика |
Знали десяткові дроби та дії з від’ємними числами |
Китайська писемність виникла у ІІ тис. до н.е. Порахуйте на стрічці часу, скільки років минуло від цієї події до наших днів.